Gewoon proberen. Voor het gelf hoef je het niet te laten. Het is dat ik het zelf niet kan anders had ik het wel geweten…
Lijkt me een leuk idee. Is misschien niet het beste kwaliteit, maar voor dat bedrag ben ik er zelf over aan het denken haha.
Leuk om eens te proberen
Beetje raar dat je een dial kan kopen waarop staat 300M.
Hoe dan?
Ja… Wat kan ik zeggen… Het is en het blijft ali…
Inderdaad. AliExpress is ook maar een platform. Dit is net zoiets als zeggen dat je niks op eBay moet kopen (waar veel AliExpress verkopers overigens ook een account hebben).
‘Buy the seller’ zeggen ze toch? AliExpress is hier niet de verkopende partij.
Dat is toch vrij normaal voor een mod dial? Doen ze bij het alom gerespecteerde DLW Watches bijvoorbeeld ook.
Geen idee, vind het nogal een voorbarig statement.
Ik heb dat zeker, en dat is zoals al veel gezegd is hier, het zijn zeer uiteenlopende kwaliteiten, helemaal afhankelijk van de verkoper die er achter zit. Ik bestel er vaker en je kunt er op een gegeven moment je weg wel doorheen manoeuvreren. Het platform wil verkopen, dus het is heel simpel, krijg je troep, en je maakt een review met foto’s dan is het heel snel klaar met zo’n verkoper. En dan kan hij of zij wel weer opnieuw beginnen, maar koop je bij een winkel op alie die al lang bestaat en die veel artikelen heeft met een hoge score, dan zit het wel goed met de kwaliteit. Verwacht er geen Patek Philippe kwaliteit natuurlijk, het is vrijwel allemaal budget spul, maar het is en blijft zo dat als horloges van grote merken, met gevouwen banden en plastic ruitjes en roestige wijzers voor een ton over de toonbank kunnen gaan, heritage of niet, dan legt dat het in de zin van prijs/kwaliteit verhouding toch nog steeds vierkant af tegen Alie spullen.
Stuur er wel slim doorheen, door het grote boze bos van lekkere fruitbomen, en giftige planten, want het groeit er zo maar naast mekaar.
Verwacht er in elk geval weinig tot geen service, veel verkopers die uurwerken verkopen, doen ook in broodroosters. Het verdient wat dat betreft de aanbeveling om de winkel even verder aan de tand te voelen, en bij twijfel niet inhalen gewoon. Niks kopen wat niet al een paar dagen in je winkelmand zit…
Thanks voor de tips! Ik ga ermee bezig! Was nog niet helemaal uit vwb “het ontwerp” (), maar zodra hij binnen is en in elkaar gezet zal ik zeker nog een topic eraan wagen met foto’s en ervaring!
Hoi! Ik heb een aantal keer wat gekocht op Ali voor mods. De kroon met de S komt daar vandaan en is top. Ook al de nodige ceramische inlays gekocht en die doen het ook prima! Je zou bijna het idee krijgen dat “modwinkels” bepaalde dingen gewoon via Ali halen.
Wat is er mis met Ali? Misschien qua horloges ala, maar voor de rest is het gewoon een nette shoppingmall waar je alleen wat langer op je producten moet wachten. Niks mis met Ali
Wedden dat die plaat 300 meter kan zinken?
Gewoon doen.
Het is gewoon gaaf om je eigen horloge te bouwen en als je er geen ervaring mee hebt is dit de goedkoopste manier om óf op je bek te gaan en veel te leren óf om een gigantische grijns op je gezicht te krijgen van het resultaat.
Heb dit zelf regelmatig gedaan met Vostoks en het is gewoon erg leuk.
Als je er zo in staat is het nooit een teleurstelling.
Maar pas op, het kan f*cking verslavend werken
Het is super leuk, deze plaat van de foto komt ook van Ali. Maar wat ik wel vind is dat het raar is om een neppe Seiko plaat in een horloge te gooien wat niks met Seiko te maken heeft (ik zag “S logo” staan, we weten allemaal wat dat inhoudt). Ik heb zoals hieronder te zien ook zo iets gedaan, maar daar gaat het om een originele SKX en is de wijzerplaat slechts een knipoog.
Nou ken ik een Duits merk die dat ook doet:
Te laat…
Broodrooster zal wel goeie kwaliteit zijn! Horloge durf ik zo niks over te zeggen!
Bestel ze alle twee, stop het horloge in het broodrooster and see what happens
Best geinig, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat die twee stijlen zo goed mixen. Een vintage sub is super slank, en een SKX is wel een horloge met een beetje en bierbuik zeg maar…
En dat soort platen, tja, ik stuur er toch maar wel met een boog omheen… Wel respect er voor dat deze ook in een Seiko jasje gaat, maar zo niet, wat heb je dan hé?
De pareltjes daar zijn voor mij een beetje de San Martins, en sommige wijzertjes en uurwerkjes, maar losse kasten op Alie zijn vaak vrij slecht van kwaliteit, of niet zo stijlvol.
De klant die liever een bootanker om de pols doet blijkbaar, in plaats van een elegant sierraad helpt daar niet bij mee. Chinezen sturen toch meestal wel in de richting van de massa helaas.
Zwaar fout natuurlijk. Ondanks dat de Japanners voorheen op dezelfde manier werkten. De ironie. Met één verschil, dat ze wel zo slim een eigen merknaam erop te plakken.