Moeilijke beslissing: Rolex GMT-Master 16700 of Rolex GMT-Master II 116710LN

Zo mooi :heart_eyes:! Is dit een 16710 met solid end links?

1 like

Elke keer als ik hem zie, ben ik verliefd haha!

1 like

Vintage. Massa’s beter dan dat lompe nieuwe gmt-hok dat je droeg toen je dacht dat je nog iets te bewijzen had…

12 likes

Misschien een iets ander vergelijk maar mijn ervaring:

Een jaar lang heb ik gelijktijdig een 14060M en 114060 gehad. De 114060 voelt op elk gebied superieur tov de 14060M. De kast, de band, de glidelock is fantastisch, het voelt als één blok graniet. En toch heeft de 114060 het veld moeten ruimen. Het gevoel wat de 5 digit geeft is van een compleet ander orde. Het draagcomfort is veel beter, het horloge is licht in gewicht, de minder opvallende aluminium bezel en geen maxi dial. Het is een meer tijdloze klassieker van de generatie echte tool watches.

5 likes

Yeah!

4 likes

Welk jaar ben je geboren dan
De mijne is uit 1990

1675? Ook een parel :ok_hand:t4:

1 like

Hierbij mijn mening, wellicht heb je er wat aan.

Allereerst, ik heb zowel deze

als deze

dus ik mag me een mening aanmeten hoop ik.

Ik moet zeggen dat qua kast en wijzerplaat een aantal mede HF leden de verschillen al goed hebben omschreven waarbij ik opmerk dat het aan jezelf is waar de voorkeur naar uit gaat.

Echter, let goed op de verschillen tussen beide banden, niet alleen optisch maar ook qua verstelbaarheid, draagcomfort en degelijkheid. Daarin zit echt een groot verschil (mijn voorkeur heeft absoluut de nieuwe Oyster).

Suc6 met de keuze!

2 likes

Dat is inderdaad wat iedereen mij verteld over vintage. Het heeft gewoon een bepaalde charme. Al dat verfijnde is niet meer nodig op dat moment. Ik vind het opzich ook wel een bonus dat het uurwerk in de 16700 gewoon een true quick-set date heeft. Dat heeft mijn 116710 niet meer.

1996, ik ben nog niet zo oud haha

1 like

Blijft een lastige keuze. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor mijn 114060 een Explorer 214270 terug gekocht heb. Ik kan in mijn geval nog steeds kiezen tussen semi-vintage en modern.

1 like

Het gevoel dat een minty mid-vintage 5 digit toolwatch mij geeft is onbeschrijfelijk. Deze koop je met je hart en alleen voor jezelf. Ik begrijp je dus heel goed.

Echter, de modernere Rolexen zijn kwalitatief superieure horloges die het ‘gevoel’ enigszins missen, maar waarbij je niet het mijnenveld van vintage hoeft te betreden.

Voor vintage horloges in het bijzonder is deze uitspraak zeer van toepassing:
• Buy the seller.
Zo loop je minder kans op onaangename verrassingen.

Succes met je zoektocht! :+1:

3 likes

Dankjewel voor je reactie! Ken jij enigsinds goede betrouwbare dealers/handelaars in vintage Rolex buiten Amsterdam Vintage Watches, Speigelgracht, Juwelier Burger en Steiner? Ik ben namelijk ook ontzettend geïnteresseerd in de 16750 met plexiglas alleen heb gelezen dat daar veel fugazzi tussen zit :frowning:

Ik zou zeggen mid vintage… die kun je nu goed vinden voor redelijke prijs.

De groene GMT nu verkopen en later als de mogelijkheid zich voordoet weer erbij kopen.

Dan heb je beide.

De ‘rammelband’ en sluiting zijn pima. Tuurlijk de nieuwe is beter, maar ook veel zwaarder.
En te dragen met gympen en met pak! :grin::beers::beers:

1 like

Kijk eens op subgmt.com. Ik heb persoonlijk niets gekocht van deze verkoper, maar zijn advertenties zijn zeer duidelijk en hij is transparant in zijn communicatie over de aangeboden horloges. Hij maakt dingen niet mooier dan ze zijn en dat geeft vertrouwen.

1 like

Ga uit van het slechtste scenario; Je krijgt spijt. Dan kan je zo weer swappen naar een moderne, zonder dat het in je portemonnee pijn gedaan heeft. Die prijsstijgingen hebben ook zo hun voordelen.

2 likes

Amsterdam watch company in de reestraat.
https://awco.nl

1 like

5 likes

Bammmmm, is dat geen snoepje?
Jammer dat je voor de vp een rib moet laten.
Mijn doos is vol en zakgeld is op.:disappointed::disappointed::disappointed:
16750 van 1985

7 likes

De verkleuring/patina op die indexes ook! :heart_eyes: Als ik er zo eentje kan vinden binnen mijn budget dan weet ik het meteen. Staat is ook zeer goed aan de lugs te zien.