Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Een Rolex Sea-Dweller 16600 uit 1997 van 7999,95 40mm.
Of een nieuwe Longines Spirit Flyback 42mm met een gangreserve van 68 uur voor 6850,00

20 likes

De nieuwste, ben niet zo van oude spullen

7 likes

Deze horloges zijn dermate verschillend, dat het wel erg afhankelijk is van smaak, wat je wilt dragen en wat je al hebt.
Ik zou ze ook prima naast elkaar kunnen houden.

19 likes

De Longines
Wat een mooie klok

4 likes

Beide erg mooi maar voor mij niet perfect. Gewoon doen welke jij het mooiste vindt. Heeft de Rolex pas service gehad? Zo niet, dan moet je daar wel rekening mee houden. Welke is een aanvulling op je collectie?

1 like

2 compleet verschillende horloges, dus appels met peren.

Ik zou voor de 16600 gaan, maar dat is ook omdat ik er vorige eentje opgepikt heb uit 2008.
De 16600 is niet meer leverbaar en redelijk stabiel qua waarde, dus dat telt ook mee.

De Longines schrijft minimaal 25% af zodra je hem om je pols slaat.

13 likes

De Longines lijkt me aan de dikke kant. Heb je hem al gepast?

1 like

Precies dit, gezien hoe regelmatig ik een horloge wil verkopen en hoeveel verlies ik inmiddels heb gehad op nieuwe horloges is waardevastheid een serieuze overweging bij de aanschaf van een horloge

2 likes

Maakt Longines horloges van kleine 7000 retail? Hier kan je lachend (of huilend) 50% van in de brand steken zodra de printer van het pinapparaat jouw bewijs van oplichting eruit spuwt.

Persoonlijk vind ik de 16600 één van de gaafste klassieke duikhorloges ooit gemaakt.

Dat gezegd hebbende…

19 likes

Rolex Rolex Rolex. :grinning: :+1: :wink: :clinking_glasses: :desert_island:

2 likes
  • Rolex
  • Longines
0 stemmers
2 likes

Die met het kroontje.
Ziet er ook zo goed als nieuw uit.
Raak je ook wel vlot kwijt zonder al te veel verlies mocht je dat ooit willen.

De echte HF gedachte:

Even doorsparen voor een

Uiteindelijk wil je toch een

etc etc

11 likes

Dit dus! :smiley::metal:

6 likes

Maar dan wel 1 die niet al een paar keer langs de polijstboer is geweest en met een bekende service geschiedenis.

Dat is wat ik zou doen, geen lastige keuze andere keuze vind ik wel aardig maar niet een horloge wat ik dagelijks zou dragen.

De sea-dweller kun je mee door als beater tot in je kist.

3 likes

Heel mooi horloge inderdaad, al is de Rolex natuurlijk wel iconisch ondanks dat ie wat saaier is.

Je bent horloge liefhebber of horloge investeerder…

Dat heb je al snel met mechanische chronografen vooral als het ook nog een automaat is. Passen is inderdaad heel verstandig.

Wat vind @munkel?

2 likes

Rolex is weer te verkopen voor een gelijk bedrag. De Longines is na twee keer dragen nog de helft waard.

Is het een horloge voor het leven dan is bovenstaande niet van toepassing. Anders de Rolex.

2 likes

De Longines, mooier, spannender, nieuw.

2 likes

Makkelijke keuze, Rolex.

1 like

Je gooit de knuppel wel ff lekker in het hoenderhok :stuck_out_tongue:

De vraag is wat heb je aan onze mening? Welk horloge gaat je gevoel naar uit? Die zou ik halen. Ik heb vaak horloges gekocht met ratio in plaats van met het hart en dat waren toevallig de horloges die ik zo’n beetje allemaal verkocht heb.

Mocht je voor die Longines gaan zou ik hem sowieso niet nieuw halen bij de AD. Die zijn online wel voor 2k minder op te sporen?

1 like