Ik heb hier zelf best moeite mee,
zit nu aan 14 maar zou liever naar 3-4 gaan.
Hoe pakken jullie dit aan?
Ik vind het zelf jammer dat sommige horloges gewoonweg geen draagtijd krijgen…
Ik heb echt moeite om afstand te nemen van sommige horloges, weet niet welke ik zou moeten verkopen
Gewoon een keer doen. Je neemt degene waar je het minst mee hebt en die makkelijk te verkrijgen is (mocht je spijt krijgen).
Daarna wordt het een stuk makkelijker, zeker als er zo fondsen vrijkomen om een stapje hoger te gaan.
Vanaf morgen draag je gedurende zeven dagen, iedere dag een ander horloge. Je mag een horloge niet dubbel dragen. De horloges die je na zeven dagen niet hebt gedragen, doe je weg.
Het is de beste optie. Je dwingt jezelf namelijk iedere dag om een weloverwogen keuze te maken. Je gaf zelf al aan dat je hier moeite mee hebt dus bij een aantal denk je waarschijnlijk gelijk ‘deze niet’, dan weet je ook genoeg.
Het werkt alleen als je niet valsspeelt hé!
Alles wat ik niet ‘echt mooi’ vind, zet ik ter verkoop (zodoende op MP of HF). Zo probeer ik 6 stuks te houden van horloges die ik vaak draag en waar ik dus blij mee ben.
Zo heb ik mijn hartstikke originele witte Stargate verkocht. Voor 180 ballen, nota bene. Nooit dat ik dat ding meer tegen kom, en dan heb ik het niet over die mod die hier laatst in het blauwe gedeelte stond voor meer geld.
Klopt. Aan de andere kant: Mijn vrouw komt van behoorlijk ver weg. Vantevoren had ik niet verwacht dat ik met een buitenlandse dame thuis zou komen (OK, anders dan Vlaams/Duits/van oorsprong Engelstalig). Behalve dat dat nu anders is heeft ze wel bepaalde eigenschappen die ik nog nergens anders tegen gekomen ben (nee, viespeuk, niet dat. En nee, ze spendeert ook niet al haar tijd in de keuken. Helaas.)
Duidelijk verhaal, maar ik mis wel één ding: waarom. Is het omdat je fondsen wil vrijmaken voor iets hoger in het segment of wil je wat meer rust in de keuzes?
Zelf ben ik van een collectie van dertien horloges overgegaan naar negen horloges en de horloges die ik verkocht heb zijn diegenen die ik het minst draag en ik heb deze verspreid over de tijd verkocht wat volgens mij de beste strategie is.
Edit: er staat bij de openingspost dat je meer ruimte wil voor iets hoger in het segment, maar de vraag blijft (voor mij althans) of dat het is om fondsen vrij te maken of dat er simpelweg te veel horloges zijn.