Moeite met collectie inkrimpen

Kom op, nu zijn we hartstikke nieuwsgierig, natuurlijk.

Zelf heb ik warme herinneringen aan de eigenschappen van meer dan een paar nationaliteiten. Verandering van spijs en zo.

Ik merk dat dat voor mij geldt met dames, motoren, horloges,… Ik zou ze geen van allen weg willen doen, maar gewoon een verzameling willen hebben.

Dan kon ik er dagdagelijks gewoon een kiezen die bij de stemming past. Of een paar.

:+1:

2 likes

Degene verkopen waar je de minste band mee hebt, niet die je het minst draagt.

1 like

Wel herkenbaar. Ik heb zelf de neiging om horloges waar ik afscheid van wil nemen “nog een keer te dragen”. En dan heb ik die SKX007 of wat er ook op de nominatie staat om het veld te ruimen om de pols en dan besef ik opeens weer waarom het destijds aangeschaft was. “toch wel een leuk ding” en dan gaat het gewoon weer terug in de ondertussen veel te volle kist. Mijn goede voornemen voor komende periode is dus om alles wat langer dan enkele maanden niet om de pols geweest is te verkopen zonder nog een keer te dragen. Eens kijken of dat gaat lukken.

Daar schiet je niet veel mee op als je budget wil vrij maken voor iets anders. Dan kan je beter een van de duurdere verkopen. :wink:

1 like

Nee, wat betreft dames… M’n huidige, niets meer, niets minder. Ik kan andere vrouwen mooi en leuk vinden, maar écht behoefte om er tijd mee door te brengen heb ik niet meer.

Misschien komt dat over een jaar of 20 weer ofzo :smiley:

M.b.t. auto’s (motoren heb ik niet) en horloges: Eens. Al lijkt de Meistersinger daar toch ook wel op de “nooit-meer-weg” lijst te staan.

En misschien zit daar ook wel weer een advies in voor de TS: Maak eens een lijstje van je horloges. Welke doe je alleen weg als er een pistool op je hoofd staat? Welke zou je op zich wel kunnen missen, maar dan ook wel weer heel erg gaan missen? En als dat niet zo snel lukt, dan eens gewoon per 2: Liever A weg, of B? Dan ontstaat die lijst vanzelf.

Ga dan van de onderste helft eens bekijken waardoor je het zou willen vervangen. Volgens mij kom je dan een heel eind :smiley:

1 like

Heb de laatste weken een stuk of 6 horloges verkocht. Wilde een upgrade doen naar 1 horloge. Merkte dat er veel horloges niet gedragen worden.
Zaterdag was het zover. Ik ben weggeweest voor een Longines. Maar ze hadden ook een geweldige Hamilton. Aangezien ik ze beide graag wilde hebben ze een hele mooie prijs gemaakt. Nu er weer 2 leuke horloges bij. De Hamilton al heerlijk om de pols en de Longines besteld (hadden ze in zwart op voorraad en wil de blauwe).

En deze op komst:

Dan toewerken naar een 3 piece collectie. Lijkt me voor mij voldoende en hopelijk voorlopig dan even uitgekocht en geflippert…

10 likes

Dan is het geen "collectie " meer :innocent:

p.s. ik heb 14+ paar schoenen, maar heb het niet over mijn “collectie”

Heb er dan nog altijd meer dan 3 maar die liggen ergens in een box. Daar doe ik geen afstand van om emotionele of andere redenen. 3 Leuke horloges staan uitgestald en worden gedragen.

Less
Is
More.

Dat geldt niet voor o.a. geld en gezondheid.

3 likes

Gewoonde de knoop doorhakken. En als je ze toch niet draagt, zal je ze niet missen en van het verdiende geld kan je iets kopen wat je echt mooi vindt en wil dragen. Het zijn uiteindelijk gewoon vervangbare horloges (tenzij ze emotionele waarde hebben).

Klinkt logisch, die passen niet. :yum:

2 likes

:joy: Sterkte.

1 like

Mooie Longines Conquest, is dat de 39mm variant?

Ik zou zeggen, wat je niet draagt en waar je geen binding mee hebt wegdoen.

3 piece collection…wat wil je?

Duiker, dresser, beater?

Op de foto wel. Die heb ik even geleend van een forummember. Zelf krijg ik de 41mm variant.

Ik dacht al dat ik Mn horloge herkende :sweat_smile:

3 likes

Nee deze moet je niet wegdoen! :scream:
Dat was gemeen van @Otter. Niet naar luisteren.

1 like

Het zal wel aan mij liggen, maar snap niet waarover je het hebt…

1 like

Vervang motoren door auto’s en ik hoor mezelf praten. Wel lastig als de dame voor wie je de anderen toch weg moest doen later zelf weggaat. Maar dan heb je nog wel je auto en je horloges die daar zelf niet toe in staat zijn. En ja dan kom je voor de keuze van TS.

1 like

Dat ligt aan jou ja. Je advies om zijn Victorinox weg te doen…