De “ED1963”, een getrouwe kopie van het horloge dat aan de Chinese burgerluchtvaartpiloten werd verstrekt. Meestal zie je de militaire versie, of één of andere fantasie-variant.
Nee, die concessie heb ik gedaan … ik wilde het uurwerk graag kunnen zien
Uit mijn hoofd dacht ik dat de HFLE 2017 uit dezelfde “stal” komt als dit horloge (EMG Watches). Alleen dan met een plexi glaasje en een andere kast. Dat glaasje was bij mij ook de belangrijkste reden om niet voor de HFLE te kiezen; mineraalglas.
Over EMG Watches gesproken … ze hebben nu ook een heel fraaie duiker
Klopt! Maar soms wil je je collectie verbeteren, en/of is een bepaald object ineens meer waard geworden… Dan vraag je jezelf af of je dat object zelf voor het bedrag zou willen kopen dat je ervoor zou kunnen ontvangen. Dus - als iemand voor een horloge in jouw collectie € 300,- wil bieden, dan kun je je afvragen of je het er zelf voor zou betalen (als je het nog niet had). Is het antwoord ‘nee’: dan kun je jezelf overtuigen om het te verkopen. Leg ik het nu duidelijk uit?
Haha, wat dat betreft nog een parallel tussen horloges en dames:
Ik kwam laatst een ex van lang geleden tegen. Ze klaagde toen al dat ze veel grijze haren kreeg, inmiddels is ze (met haar 37/38?) helemaal (natuurlijk!) grijs/wit en draagt ze haar lange lokken met trots. Ze heeft ook kraaiepootjes gekregen, en haar lijf is sportief maar volwassen geworden. Ze is wel ouder, maar ik vond haar veel aantrekkelijker dan vroeger
14 is toch een prima aantal ?
Wat krijg je voor een gedragen Seiko5 of Laco ? Daarmee ga je geen forse stappen maken.
Gewoon stoppen met het kopen van goedkopere horloges !
Hetzelfde hier. Eigenlijk zou ik de collectie willen uitdunnen maar ook ik weet niet waar te beginnen - alles wordt regelmatig gedragen:
Alpha regulateur. Goedkoop, maar redelijk uniek (limited edition) en verder een lekker gek ding. Gaat niet weg dus, ook al omdat hij tweedehands weinig op zal brengen.
Seiko chrono. In mijn kist de precisiekampioen en zeer goede lume. Blijft dus ook.
Seiko Alpinist. Niet alleen populair op het Forum, maar ook bij mijzelf. Blijft.
Bulova Precisionist. Die heb ik ooit te koop gezet maar met een zucht van verlichting weer uit de verkoop gehaald.
Bulova mechanische chrono. Recente aanschaf, krijgt behoorlijk wat polstijd. Die zal ook wel blijven.
Certina Moonphase Precidrive. Mijn enige horloge met een astronomische complicatie, en als amateursterrenkundige vind ik dat ik zo iets in de collectie moet hebben.
Twee Tissot chrono’s. Rationeel zou er een van weg kunnen, maar ze worden allebei regelmatig gedragen. Niet dus.
Citizen solar dual time. Ooit voor een verjaardag gekregen en die bijft dus ook.
Casio digitale klusklok. Wordt gedragen bij die gelegenheden waarbij ik een ander horloge niet aan het geweld wil blootstellen. Ziet er niet uit, maar blijft wel.
Wel laatst een Tissot Navigator GMT (vintage) verkocht omdat het niet mijn ding bleek te zijn. Flink verlies op geleden, trouwens.
De kist is (meer dan) vol. Ik ben echter wel terughoudend met het aanschaffen van een tweede of een grotere kist, want ik ben bang dat dan het hek van de dam is.
Enkele maanden terug afgebouwd van 51 naar 44. Nu alweer 48.
Moeilijk afscheid te nemen, zelfs al komen sommige weinig aan de pols. Waarom moeilijk om afscheid te nemen : zijn gewoon leuk (voor mij). Van de meeste hangt er ook wel een herinnering aan hoe ik tot de aankoop ben gekomen.
Zou upgraden beter zijn? Soms wel. Toch wel al een kleine ervaring dat duurdere horloges geen garantie zijn om niet de lade te blijven liggen.
Haha, jazeker! En - of ik moet me ernstig vergissen - wat voor basgitaren (‘als je er één hebt, ben je er toch…?’, ‘waarom nou zo’n dure?’, ‘zijn al die extra’s echt nodig’) geldt, geldt in zekere zin ook voor horloges…
Al heel wat boeiende (en vrouwgerelateerde) antwoorden gelezen,
toch wil ik nog even melden dat het me niet zozeer om het geld gaat;
het gaat me meer om innerlijke rust.
Ik houd niet zo van keuzestress
Ben de tip van @Mafkees aan het uitproberen,
moet wel vermelden dat ik op dag 1 de victorinox heb gekozen; dusja… die blijft
Precies dit.
Horloges onder een bepaalde waarde gewoon weggeven i.p.v. ermee leuren op Marktplaats of HF.
Toen ik overstapte op automatische horloges heb ik mijn quartz Breil (nieuwprijs € 400,-) van 4 jaar oud aan mijn oudste neefje gegeven en mijn jongste neefje € 150,- (de geschatte verkoopwaarde van de Breil) contant gegeven.
Drie mensen blij gemaakt in één keer.
Mijn neefje draagt de Breil nog steeds, 3 jaar verder
Ik probeer het vaak toch wel ff. M’n BFK waar ik mee dacht te gaan leuren had ik al vijf keer kunnen verkopen… Als de Rus ook nog weg eens moet ik er nog één, en dan “mag” ik weer van mezelf
@0b5cur1ty hoeveel horloges heb jij? Heb je ook een verzameling oudere/vintage horloges. Heb jij ook een horloge waar je je hele leven al naar gekeken hebt maar nooit kon kopen en ga zo maar door.
Een driedelige verzameling lijkt mooi in theorie maar in de praktijk zal dit voor de meeste onder ons echt niet werken, daarvoor zien we veel te graag te veel verschillende horloges