Moeizame marktplaatsverkoop

Ik probeer een horloge op marktplaats te verkopen, het is een Orient Ray2 (omdat ik het niet mijn bedoeling is er een verkapt verkooptopic van te maken, laat ik een link achterwege).
De vraagprijs is €150,- voor een fullset, en bieidingen zijn toegestaan.

Ik zie dat de advertentie best behoorlijk wordt bekeken, maar nog geen bieidngen etc. afgezien van kansloze vragen als “is het een echte?” of “is het een rolex” komt er weinig reactie.

Moet ik gewoon meer geduld hebben? Of zijn er zaken om nog eens kritisch naar te kijken? Welke verkooptips hebben jullie?

1 like

Op het hf te koop zetten .

1 like

Iets via MP verkopen is altijd moeizaam. Gewoon geduld hebben idd. Daarnaast is je prijs vrij fors aangezien ze nieuw bijna evenveel kosten.

1 like

Als de ts een hoger trustlevel had.

1 like

Ja dat is wel makkelijk

Imderdaad, ben nog niet credible genoeg…

:face_with_raised_eyebrow:

Ik zou hem ook hier te koop zetten wanneer je de rechten krijgt.

Maar je weet dat hij nieuw 132 eypos is bij Creation? Ja evt. importkosten, nee niet meer dan 30 piek.

Dus mijn echte advies is zakken met die prijs :joy:

3 likes

Ik help je wel even :wink:

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1305657467-orient-ray2-black-diver.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

2 likes

Afgaand op de biedingen die ik regelmatig krijg op MP, moet je voor een deal van € 100 tenminste € 600 vragen.

Nu weet ik wel dat er de nodige mafkezen als hobby onzinnige biedingen uitbrengen, en/of de stomste vragen stellen terwijl het antwoord gewoon in de advertentie staat.

Maar idd: geduld hebben, en anders na 1 week nogeens plaatsen met vrij bieden.

Dat is inderdaad het bekende spanningsveld.

Maar wellicht is iets zakken met de prijs niet eens zo slecht idee.

Das ook mijn ervaring!!! :joy:

Ik zie dat je een bod van €120 hebt inmiddels (niet van mij), ik zou het wel weten

1 like

Strik erom en verder met de hobby!

2 likes

Begin een beetje moe te worden van sommige bieders ( op marktplaats maar ook op de verkooppaginas van Facebook) biedingen van 500 op een breitling van 2100, 250 op een half jaar oude rado waar je 1000 voor vraagt. of het toppunt €115 op een edox grand ocean van 3 maanden oud. Heb nog niet het trustlevel hier om te mogen adverteren maar ben wel benieuwd hoe het hier gaat op het verkoopgedeelte.

Tegenwoordig reageer ik niet meer op onzinbiedingen maar sommigen zijn hardleers.

3 likes

Biedingen komen zeker voor maar die zijn meestal ook fair. Geen lowball verhalen, tenminste bij mij nog niet.

1 like

Nou lowballen gebeurd hier ook regelmatig hoor…! :roll_eyes:

3 likes

Ik wacht geduldig af tot ik mag plaatsen. Tot die tijd lees ik graag op dit forum mee.

3 likes

Ik heb met kopen wel prima ervaringen op Mp. Kijk wel naar hoe lang iemand adverteert en hoe de advertentie geschreven is. Met verkoop is dat een heel ander verhaal. Veel onnozele biedingen aparte mail midden in de nacht met rare biedingen. Veel domme overbodige vragen en dan niks meer horen.
Ik reageer meestal niet eens meer omdat ik me er dan teveel op ga ergeren en dat is de moeite helemaal niet waard.

1 like

Vergeet niet actief deel te nemen door topics te maken en uitermate grappig te zijn, en zo likes te verzamelen.
Dan mag je hier eerder verkopen.
Alvast een bonus like van mij!

3 likes

Dank voor alle reacties!

De bieder heeft (tot nu toe) niets meer van zich laten horen. Wacht nog heel even af en verlaag dan de vraagprijs.

Van die lage (niet serieuze) biedingen wordt ik ook wel een beetje moe. Heb al behoorlijk veel via Marktplaats verkocht, vaak gaat dat prima, bijna alles weet ik wel te slijten. Maar voor horloges is denk ik de doelgroep vrij klein op MP.