Moeizame marktplaatsverkoop

Geen doopkind of andere jonge gast in familie waar je hem aan cadeau kan geven? Zo is het onmiddellijk gedaan met de funbiedingen en de zorgen! En misschien geef je zo ook het horlogevirus door…

Absoluut ook mijn ervaring. Lowballers genoeg ook hier.
Verkopen gaat op het forum wel veel prettiger, en gelukkig geen last van idiote vragen. Meer respect ook :+1:t2:

Opmerkingen in je advertentie zetten van “geen inruil” is compleet nutteloos, want ook dan zijn 90% inruilvoorstellen :smile:

1 like

Dag een bekende!
Mijn like heb je alvast, jij kwam in December mijn Explorer II ophalen als ik het goed had :slight_smile:

Uhm…3 reacties in totaal :thinking:
Heel duidelijk juist.

Het was niet een horloge, want daar heb ik er op marktplaats geen een van te koop gezet (en niet ergens anders ook… mmmm misschien moet ik ophouden ze weg te geven als ik ze niet meer wil?), maar wel andere duurdere goederen en wat dan heel goed heeft gewerkt is het artikel reserveren.
Je ziet vanzelf dat veel mensen het artikel hebben bekeken, sommigen zelfs als favoriet opgeslagen, maar dat er geen fatsoenlijk bod of reactie komt. Als ik dan op “gereserveerd” zet, willen plots allerlei mensen weten of het nog beschikbaar is.
Ik zeg dan altijd dat er die dag iemand komt kijken, maar dat ik ze wel op de hoogte wil houden als ze echt belangstelling hebben. Negen van de tien keer, kan ik het vervolgens wel verkopen…

Ik verkoop weliswaar geen horloges, vaker motoronderdelen.
Maar wat ik merk is dat ik vrijwel niks op marktplaats verkoop.
Het meeste gaat vooral via fora, en sinds kort ook Facebook groepen.
Marktplaats is standaard biedingen van ongeveer 40% van de vraagprijs.

Een like voor je collectie!

1 like

Een ontopic update, de moeizame verkoop heeft toch de juiste wending genomen!

Vandaag de Orient voor een prima prijs verkocht aan een HF-forumlid buiten het forum om (who needs the blue-zone anyway :sunglasses: )

Nu op zoek naar een goede vervanger. Een Steinhart ocean one lonkt. Maar sinds het topic over de belachelijk dure GMT master van Rolex, voel ik ook wel wat voor de Steinhart-evenknie van dit model en kan ik mij zelf zelfs nog over die gekke vierde wijzer heen zetten…

2 likes

Hoe bijzonder het kan verlopen.
Van een lichte teleurstelling die ik had toen ik op marktplaats een orient ray II zag waar al op geboden was in de buurt van wat ik er voor over zou hebben. Naar een wel heel toevallige overeenkomst op het horlogeforum over een moeizame marktplaatsverkoop. Tot een mooi horloge om mijn pols. :smile:

@AvdB dank voor de fijne communicatie en ontvangst met open deur.

3 likes