Alles went… gewoon doen waar je zelf zin in hebt
Voor mij is lug to lug over het algemeen veel bepalender
Ik weet een ander merk wat daar (lange lugs) ook goed in is
33mm
@eriks1805 Welke horloges droeg je in het verleden nog meer naast de Speedmaster reduced?
Een DateJust in 36mm is wel een all-rounder hoor.
Ik heb er nooit veel gehad. Vorige jaar nog een TRX gehad. En heb ook nog een Apple Watch Ultra2 wat echt een koelkast is.
Maar eigen altijd de Omega die ik al 25 jaar heb.
Ik draag mn horloges wel wat losser.
Fair enough. De 45mm die ik draag is een seiko met een vrij korte lug to lug.
Het zit in je hoofd.
Als je moet wennen, dan is de kans groot dan de kleinere 36mm wellicht niet gaat worden. Het moet visueel voor je kloppen.
Ik een pols van 21,5 cm. Ik hoef geen “gevulde” pols te hebben. Ik draag graag 36mm, maar even goed 41mm. Het aspect gewicht is belangrijk voor mij. Een zwaargewicht is niet comfortabel om een lange dag te dragen.
Ik moest inderdaad ook wennen. Maar nu ik eenmaal 36 heb gedragen vind ik 36 veel mooier staan. Alleen sportmodellen draag ik zo nu en dan groter. 36 is nu voor mij de perfecte maat.
Doe ff wat fotootjes!
Ik kocht dertig jaar geleden mijn eerste ‘echte’ horloge: een TAG Heuer 1500 (duiker, dus) en heb dit jarenlang als daily gedragen. Het horloge is 36mm en dat was in de '90s gewoon prima. In de '00s en early '10s begon ik 'm toch wat klein te vinden. Grote horloges begonnen toen ‘in’ te raken en ik merkte dat ik daar toch door beïnvloed raakte. Nu zijn we, gelukkig, al weer een paar jaar terug bij wat meer bescheiden formaten en ik draag 'm weer met veel plezier.
Maar ik draag net zo gemakkelijk een 43mm Monnin case.
Mijn polsmaat is ongeveer 17,5cm.
Overigens zou ik een model als de OP, DJ of DD alleen in 36mm willen. Dat vind ik toch het mooist. Gefeliciteerd met jouw DJ nog, trouwens en geniet van de mooie bescheiden maat!
Edit: doe even een paar foto’s! Dan weten we tenminste waarover we het precies hebben.
Als je altijd groter gedragen hebt, dan is het toch gewoon wennen? Ik droeg ook altijd 40 mm. Totdat ik 36 mm om had. Laatst een Explorer 40mm gehad. Deze vond ik eerst te groot, daarna wel ok, maar het gevoel dat 36mm mij beter stond bleef beklijven. Daarna weer een keer een 36mm om gehad. In eerste instantie was mijn gedachte: die is klein. Maar na verloop van tijd kwam ik er toch weer achter dat 36mm veel mooier staat.
Geen speld tussen te krijgen, same here. Wanneer ik wissel tussen de 36 mm Explorer en de 40 mm Submariner. Na een middagje dragen ben ik er al snel aan gewend
36 mm is perfect, ik heb er al sinds jaren eentje en draag hem met plezier😊 op m’n pols van bijna 18 cm.
36 mm is een vrouwenmaat en mannen met 36 mm worden niet serieus genomen in het groene gedeelte. /s
Maar even serieus. Als je al genoeg twijfelt om een topic hierover aan te maken, denk ik dat je onbewust al hebt besloten dat hij te klein is. Kijk het nog een paar weken aan, maar mijn ervaring is dat de eerste indruk over het algemeen een blijvende is. Ze hebben dit model ook in een maatje groter.
Nee dat gevoel heb ik niet. Vind hem echt heel mooi. Was gewoon even benieuwd naar ervaringen. Als ik mijn Apple watch een paar dagen draag en dan weer de Omega heb ik ook zoiets van Huh wat klein. Maar na een paar dagen is het weer dikke prima.
Ja ik moest ook heel erg wennen, had een leuke Rolex in 36mm. Uiteindelijk vond ik die toch te klein, 41mm is voor mij te groot dus geen Oyster meer voor mij… Soms kijk ik met een schuin oog naar het aanbod in Tudor Prince Jumbo modellen, met 38mm lijkt het mij de perfecte maat.
Yes, hier ook, ik heb polsen van 18/19cm en een prachtige GS 36mm gehad maar na een half jaar het gevoel van ‘net niet’ toch de deur uitgedaan. 36mm is gewoon te klein voor mij/ vind ik te klein voor mij. Bij de eerste twijfel weet je het diep van binnen eigenlijk al.
Niet elke 36mm draagt hetzelfde (denk ik, na mn eerste ervaring nimmer meer een kleiner horloge gehad), maar door te passen en langere tijd te dragen ga je vanzelf een keuze maken.
Imho, draag die prachtige Rolex totdat je een keus voelt. Verandering van spijs doet eten, dus hop hop op weg naar een andere als je het toch niet ziet zitten met deze.
36mm is te klein als je een pols hebt van 20cm of daar boven, sorry say…
Voor iemand met 19cm rondere polsen; smaak is zo persoonlijk en het ligt ook enorm aan het type horloge als ook de vorm van je pols (ronder of platter…). Ik heb zowel een Reduced als een Professional, een 33mm DeVille maar ook een 36mm Datejust en een 34mm Date. Bij geen van de horloges heb ik het gevoel “te klein” of te groot.
Een closeup foto zoals die laatste vertekent al snel hoe het er in het echt uitziet
Daarnaast hou ik van subtiel en hou er niet van een horloge te dragen, zo van kijk mij eens.