Moest jij ook wennen?

Oké Willem. :crazy_face:

1 like

Nee,
deze is 34 mm.

1 like

Heb 1x de vergissing gemaakt om een 36mm explorer te kopen. Vrij snel weer weggedaan. Nu altijd 40mm tot 42mm horloges.

4 likes

Dat spul werkt natuurlijk niet hè, met die smaakjes eraan blijf je zoetigheid associëren met eten. Ben je straks klaar met je kuurtje en grijp je weer naar de zoetigheid. Meteen weer terug bij af en een paar honderd euro lichter.

I see what you did there.

2 likes

Vroeger droeg ik vooral 40mm, maar nu zit ik meestal op 35–38mm. Alleen bij duikers ga ik nog voor 40–42mm. Past gewoon beter en staat mooier bij mijn 19/19,5 cm pols.

1 like

Jij vergeet ook niets he :rofl::rofl::rofl:

1 like

Ik moest wel even wennen aan 36mm (geen Rolex). Had op voorhand zowat twijfels. Leek me enerzijds heel leuk ouderwets, anderzijds mogelijks te klein/nietig op m’n pols.

Toen ik 'm uit de doos haalde was ik vrij snel om. Zag er echt prachtig uit, en door de maat zo vintage elegant. Deed me zo denken aan oude foto’s van heren met kleine (toen normale) horloges om.

Wanneer ik 'm een paar dagen aan had bleef ik toch twijfelen, maar blijven dragen, en ondertussen helemaal gewoon geraakt. Over zes maanden heb ik 1 of 2 keer idee gehad dat ie te klein was.

Misschien dat ik ooit een 38mm koop ter vergelijking - misschien dat die 't 100% is, of toch niet.

1 like

Nietes. Je had daarvoor ook al een Seiko 5 van 36mm, en een Superman van 39mm. :slight_smile: Maar point taken, verder.

Wil je dat nooit meer doen? Ik moet nog eten.

De juiste maat band, of het juist op maat maken van je band, is best wel bepalend voor hoe dingen ogen, dat bewijst het wel mooi.

1 like

Dat is waar ook, die was ik even vergeten. Dat ding ligt al zo lang in de la stof te happen.

Die kwam na de GS. :slight_smile:

1 like

Ik heb hem nu een paar dagen om gehad en ik moet zeggen, het went snel. Ontzettend blij mee met dit mooie klokje. Dus zorgen om niks. :see_no_evil:

4 likes

Plaatjes zijn leuk :wink:

1 like

Hierbij :slight_smile:

5 likes

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Maar er is ook een zekere vorm van etiquette. Dresswatches hoor je gewoon klein te dragen, en als ik dit zie: dit is gewoon veel te groot voor jou

Mijn vriendin zou mij uitlachen als een dresswatch mij zo zou staan.

Sportmodellen worden inderdaad groter gedragen. Een en ander heeft natuurlijk ook te maken met de omvang van je pols.

Nou nou. Zo’n foto kan best wel vertekenen zoals we weten. Mijn vriendin lacht me wel uit als ik een foto van mijn horloge neem.

1 like

Kan vertekenen inderdaad, maar deze is echt te groot. Mijn vriendin lachte mij ook uit. Maar inmiddels is ze eraan gewend. :wink:

2 likes

Die presages zijn gewoon sportswatches die als dresser zijn aangekleed.
Meestal top wijzerplaten voor het geld. Maar verre van dresswatches.

1 like

Ik heb horloges van 36 mm (vintage Titus Chrono & Rolex Datejust)die perfect staan met de juiste kleding keuze.

Maar heb ook horloges van 46 en zelfs 48 mm die icm klding prima gaan (IWC Big Pilot & Breitling Super Avenger Chronograph)

Bruh, nu niet om het een of ander, maar als jij toch zo’n kenner bent dan zul je ook wel weten dat een presage geen dresswatch is lol. Wel grappig helemaal mijn profiel afgegaan om mij toch af te breken hier :rofl: