Dank je; kan inderdaad best. Al moet ik zeggen dat foto’s altijd wat vertekenen, in werkelijkheid oogt het nog wel een tikkeltje kleiner. Maar zoals gezegd, went vanzelf
Dit is ook correct….
100% dat 36 het juiste formaat voor jou is. 34 kan jij volgens mij ook nog wel prima hebben.
En dit vind ik dus niet waar. Ik koop een horloge om er zelf naar te kijken. Leuk dat anderen mijn horloge mooi vinden staan, maar ik vind het belangrijker dat ik het horloge mooi bij mijzelf vind staan. Ik ben het met @Ruud eens.
Dit dus. Dan denk ik dat je best wel onzeker bent. Ik zie af en toe ook vrouwen met 36mm en dan denk ik : veel te groot
17,5 cm pols. 36 past heel goed.
Past goed, staat mooi. Zeker niet het gevoel van ‘te klein’ na een paar uur gewend.
Voor een duiker mag 40mm zeker. Draag waar jij je goed bij voelt. Het is jouw pols.
Sommige modellen zijn gewoon knapper in 36, dat is ook het geval met een DJ in mijn ogen MAAR het is niet omdat het een knappere horloge is dat het beter om u persoonlijke pols ligt. Ik heb menig 36mm gepast op men 18cm pols en kwam telkens tot hetzelfde besluit, te klein. Sweetspot is 39-41 me dunkt maar iedereen is anders.
Ik wou graag een SBGW303 kopen in het najaar tot ik het ding rond men pols had. Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind 36 not done voor mijn pols en waarschijnlijk de meeste mannen met een iets bredere pols. Als je wat minder hebt kan het prima al is er geen harde grens natuurlijk.
Persoonlijk bij u: ik vind hem best goed passen rond je pols dus nee hij is niet te klein.
Voor anderen kan hij wel te klein zijn, het gaat om de pols en niet om het horloge. Kleine kanttekening hier is dat niet elk model hetzelfde valt, niet elke lug even lang is etc…
Of een horloge te groot of te klein is, is afhankelijk van veel factoren. Natuurlijk het model van het horloge en de breedte van de pols, maar ook de dikte van de onderarm en eigenlijk telt je hele postuur mee. En verder is het natuurlijk een kwestie van smaak. Er zijn hier een paar notoire klein-liefhebbers aanwezig, maar het is niet zo dat zij altijd gelijk hebben.
Persoonlijk vind ik 36 mm te klein en vaak lullig staan, tenzij iemand een klein postuur heeft. Mijn eigen horloges zijn tussen de 40 en 45 mm, waarbij ik 42 mm als de sweet spot ervaar (uiteraard enigszins afhankelijk van het model).
Ik ging in eerste instantie van dagelijks een Garmin (lees: groot) naar een 36mm Farer. Mijn pols is aan de kleine kant, maar bij de eerste aanblik sloeg de schrik mij toch wel om het hart. Ik dacht alleen maar…dat is veel te klein. 10 minuten om gehad, en het werd al beter. Een dag om gehad, en voila…helemaal goed!! Daarna een 39 mm diver gekocht…ook weer even wennen maar minder als de 36mm. Voor nu voelt het alsof 39/40 mm wel de max voor mij is, maar wie weet wat ik tegen kom. De droom is nu ooit een keer een Explorer te mogen dragen, maar ik zag ook hier al weer een hoop Grand Seiko’s voorbij komen die ook schitterend zijn…wie weet wat de toekomst dus in petto heeft…
Ik heb ook die polsmaat; als ik 40 of 42 om heb denk ik, dat is niet zo groot! Tot ik mezelf op een foto zie en dan denk ik dat het wel serieus aan de maat is. 45 is mijn sweet spot vanuit mijn eigen persepctief maar voor anderen is 45 echt giga bij mij. En toch… liever 45 dan 40.
Sinds vrijdag heb ik een Cronos Explorer hommage. Deze is ook 36 mm. De eerste dagen was het wel even wennen want het merendeel van mijn horloges is 40 mm. In het begin idd wennen maar zoals je zelf zegt, het draagt heerlijk.
Je had ook 40mm kunnen nemen ofzo …
36mm. went gewoon wel, hoor.
Nee, heb al 20 jaar een Nomos Orion, 35 jaar een Omega Speedmaster Classic in 35mm dus ik hoefde aan de OP die ik vorig jaar kocht en de DJ begin dit jaar, beide in 36mm, niet te wennen.
Inderdaad, Andrew Tate geleuter.
Die man was mijn vader ten voeten uit, qua uiterlijk zeker een grote gelijkenis.
Thanks for this photo, @Blufkakel.
Jezus…
Zo ziet 34mm op 19cm pols er dan “voor anderen” uit denk ik? Laat ik nou net mijn horloges voor mezelf dragen…
Is die hand in de broek ook voor jezelf?
Eerst 5 minuten erop gezeten, zodat er geen gevoel meer in zit.
Op, niet in.