Ik geloof dat dat wel een impact heeft op de wrist presence.
Blijf die explorers lekkere horloges vinden.
Ik ook. Heb er meer mee dan ik dacht toen ik 'm kocht
Ik mis mijn 36mm 5 digit nog wel af en toe. Maar goed, mis de 5 digit gmt die ik had ook.
Nu maar overleven met explorer 2.
Eens .
Nee hoor, ik vind 36/19 prima.
Geen jubilee (maar smaken verschillen!) maar wel een prachtige blauwe dial met fluted bezel. Prachtige NA!
Volledig mee eens.
Dat staat gewoon top, denk dat je een maatje kleiner ook nog best zou kunnen hebben.
Voor mij waren alle maten die ik nog niet eerder had gedragen wennen. Zowel 43mm als 34mm. Beide draag ik met veel plezier.
Na een paar weken voelt het niet meer vreemd.
Het is ook afhankelijk van het type horloge vind ik…
Een wat “netter” horloge mag wel wat kleiner vallen in mijn ogen en een tool/duiker mag van mij lekker groot zijn.
34mm tudor op 17,5cm pols
44mm panerai op 17,5cm pols
Ik vind 36mm voor datejust echt wel de perfecte maat !
Ligt voor mij ook aan de kleding die ik draag. Draag nu mijn grootste horloge (41mm) onder een overhemd en dat zit wat mij betreft prima.
Persoonlijk vind ik 36mm wel het meest prettig dragen…
Period.
Niets met Rolex te maken, maar inmiddels is mijn range 35-41mm. Als tiener zat ik op 36mm en als beginnend verzamelaar werd dat 37-39mm. Die laatste range, tenzij het heel buitenissig ontwerp is, is bijna altijd goed. Aan groter (ook bijvoorbeeld rechthoekig) moet ik wennen, en de laatste 35mm geeft me wel het gevoel dat kleiner niet logisch is. Een 33mm cushion (draagt dus groter) beviel toch al niet écht. Maar goed, zoals een andere recent thread, the opbouw en eigenlijk een rits aan elementen maken veel uit. 36mm is in veel gevallen niet te klein.
Echt bijna alles went. Ik draai tegenwoordig zelfs voor 25 mm m’n hand niet meer om. Al heb ik niet van die forse polsen, maar of iets te klein is zit vooral tussen de oren.
Vond het vooral destijds wennen toen ik mij een AirKing 34mm kocht, ondanks ik veel vintage draag en die maat dan vaak terug komt. Nochtans was ik het na een aantal weken helemaal gewend eraan, al zei ik tegen mezelf dat de volgende minstens 36mm werd. Nu een Explorer 36mm en dit is voor mij perfect! 40mm is bij mij vaak een beetje de bovengrens, alles daarboven ziet vaak gewoon lomp uit op mijn kleine polsjes. Al ben ik gezien mijn vintage interesse juist blij met mijn polsmaat
Deze staat jou heel goed!
Alles went