Moet HF straks de gegevens van horloge verkopers doorgeven aan de Belastingdienst?

Het is bijna niet te geloven…

Maar wél waar!!!

Waar gaat dit naar toe???

7 likes

Totale controle door overheid

4 likes

En we werken er allemaal aan mee.
Makkelijk aan de selfservice kassa lekker pinnen. Marktplaats even een tikkie en ga zo maar door.

Had laatst iemand via marktplaats die gepikeerd was dat ik geen tikkie wilde sturen voor €75 Ik was in de veronderstelling dat als je iets koopt via marktplaats dat je gewoon geld meeneemt. Maar dat is schijnbaar ouderwets.

2 likes

Dan krijgt mijn vrouw helemaal een boze brief. Die geeft dat per maand uit bij de appie.

7 likes

Jij doet alles nog contant begrijp ik?

2 likes

Nee die anderhalve crimineel die ze willen vangen.

De angst regeert

1 like

Ik dus ook.

Maar zoiets als marktplaats dan wel. Dat geld neem ik dan weer mee als ik naar een rommelmarkt ga. Maar met koningsdag ook overal een a4tje zodat je met een tikkie kan betalen.

Je ontkomt er bijna niet aan inderdaad. Heerlijk met cash afgerekend 2 weken in Spanje. Voelde wel goed. :joy:

4 likes

Zo te zien is dit “gewoon” een klantonderzoek van de bank, waar je wel of niet aan mee kunt doen.

1 like

Als je niet meedoet registreren ze dat. Dan komt het bij de belastingdienst terecht in een van de 800 systemen waar ze vervolgens zelf niks van snappen. Dan moet je zelf aantonen waarom je 4 k afbak pizzas hebt gekocht en geen medewerking aan onderzoek hebt verleend.

5 likes

afbeelding

1 like

Maar dat vind zelfs ik dan wel verdacht. :joy:

Vertel eens, wat voor tegenprestatie ligt daaraan ten grondslag? :face_with_monocle:

Ik kreeg van de week n brief waarom ik al voor 30k bij S&C had gespendeerd dit jaar. Of ik wel goed bij m’n hoofd was. De tip was om de volgende keer de Rolex AD te proberen, was financieel verstandiger.

3 likes

Schreeuwlelijken…

Ik weet niet of de belasting dienst weet wat gezond eten tegenwoordig kost…

3 likes

Als je het niet bij de Appie haalt valt het wel mee :sunglasses:

Maar die boer heeft geen pin apparaat

1 like

Misschien toch even oppassen voor je openbaar post waar je je zwart verdiende geld uitgeeft.

1 like

De grote komkommer van de kruidenier. :man_shrugging:

Vieze bedoening dat monitoren. Al moet je me maar op mijn woord geloven dat banken daar helemaal geen zin in hebben. Pure verliespost, zo’n sleepnet. :slightly_smiling_face:

1 like

Mag dit nog? Wat zeggen de woke richtlijnen hierover? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Misschien is de rikketik wel interessant voor de belastingdienst, daar zijn standhouders die een uitkering krijgen. Ze hoeven de tip maar te krijgen van iemand, en ze moeten gaan controleren. Hier op het forum hoef je daar geen angst voor te hebben

1 like

tenor

1 like