Moet ik het niet doen? Longines L2.893.4.92.0

Ik wil de collectie uitbreiden met wat blauws erbij in de collectie.

Ik heb nu

Maar half skeleton

en deze,

maar die is heel heel diep blauw, als in donker, maar zeker niet zwart. Maar niet het blauw blauw waar ik naar zoek.

Citizen Chronomaster. Dat blauw. Citizen wel duur en moeilijk te krijgen.

Nu zag opeens onderstaande Longines. Ik wil hem weer eens heel impulsief meteen bestellen.

Ik bedwing mezelf nog even.

Zijn er redenen om het niet te doen? Ik weet/hoor weinig van Longines, maar dat zal aan mij liggen. Het is toch ern plaatje?

41 likes

Met (deze) longines is niets mis, sterker nog, prima kwaliteit. Maar als je in eerste instantie

Wilde gaan, is dit wel een hele andere kant op. Eerlijk vind ik de citizen ook 100x vetter maar dat is aan jou. De kwaliteit zal prima zijn, ergens tussen tissot en omega in gepositioneerd in de swatch group :thinking:

2 likes

Ik vind die Longines zeer mooi.
Heb zelf onderstaande gehad maar weggedaan omdat ik de band niet fijn vond (geen fijn afstelling) . Viel me toen tegen wat ze 2e hands opbrengen maar dat kan uiteraard ook aan het type gelegen hebben.

5 likes

Het is een ander horloge dan de Citizen, die is wat sportiever. Maar qua merkbeleving vind ik een Longines echt een klassieker, eentje om altijd te houden, en de Citizen meer een gebruiksvoorwerp.

3 likes

Prima horloge hoor, maar wat voor type horloge zou je willen? Dress, sportief, duiker etc, heb je daar al een idee bij? Want met blauw alleen kun je echt veel kanten op.

1 like

Mooi horloge, maar 42mm is misschien te groot voor dit model.

3 likes

Ja dat gaat hard bij Longines

2 likes

Ik wilde niet echt voor de Citizen gaan. Zou wel willen ergens, maar ik vind ze erg duur. Of misschien beter gezegd, veel geld. Voor dat geld koop je 2 Longinesses.

En inderdaad hele andere horloges!

Tissot—Omega. De mooie kant van het spectrum!

1 like

Ik schakel meteen de hulptroepen in. @TiBrew, @Dokerd! Het is een topmerk, toch? :slight_smile:

4 likes

Ik kan deze 2e-hands voor de helft krijgen. Ongedragen (geen papieren/wel echt en doos). De helft is wel fors ja! Maar goed, zit ik al een beetje aan de goede kant als de helft eraf is🙂

2 likes

Mooie Longines. Niets mis mee.

Wat is de maat? 42mm zou ik te groot vinden voor een dergelijk horloge zelf denk ik… tenzij je grote klauwen hebt.

1 like

Kan alle kanten op. Dit is een ‘concurent’

1 like

Zal tegen de schenen trappen zijn… maar ik vind Meistersinger zelf helemaal niets :scream:

Longines was een prachtig merk ooit, tot de quartz crisis… en is de laatste jaren ook weer lekker bezig nadat Swatch het eerst jaren heeft vernacheld.

2 likes

Dat is inderdaad niet slecht, kun je weinig aan verkeerd doen!

1 like

40mm is denk ik het best voor mij qua passen, maar ik werk dat ik iets groter wel kan waarderen. Ik heb een paar 43mm Meistersingers en die beschouw ik zeker niet te groot.

Ik houd van dress watches, maar vind ze vaak te klein. Zoals bij sommige 40mm Meistersingers. Is voor mij de ondergrens.

Hahaha. Nee hoor, helemaal niet! Ik kan het me zelfs heel goed voorstellen.

Voor mij is inderdaad anders :wink:

Blauwe Edox Skydiver iets? https://www.seriouswatches.eu/collections/horloges/products/edox-skydiver-automatic-80112-3nm-bui

1 like

Ja, heel moooi, maar heb 3 duikers in de collectie. Dat is genoeg nu.
Misschien ooit als ik de duikers ga upgraden :joy:

Qua duikers zat ik laatst wel te kijken naar

Maar ik ga toch voor leer en iets klassieker/dress

1 like

Kijk eens rond of je hem in het echt kan bekijken, foto’s doen hem geen recht.

1 like

Beste wat er is natuurlijk!

4 likes