Het gaat er om wat jij vind. Iedere pols is anders. Iedereen heeft zijn eigen perceptie.
Ik heb een paar keer een horloge van 39mm geprobeerd. Voelde gewoon niet goed, dus doe ik niet meer. Als 40-42 jouw sweet spot is (in combinatie met de juiste L2L), dan zouk ik daar niet van afwijken. Krijg je alleen maar spijt van.
Inderdaad. Ik vind heel veel vintage horloges mooi, heb 2x een instappertje gekocht, maar beide keren vond ik 36mm echt niets, hoe mooi het horloge ook was.
Voor mij naar mijn smaak is 40-42 het best, eerder 42 dan 40. Als ik kon kiezen bij deze Longines tussen 40 en 42, had ik ook 42 gekozen.
Los van het voor mij te grote formaat zie ik geen enkele reden om de Longines uit de eerste post niet te kiezen. Go for it! We zien de foto’s wel verschijnen
Als je al een Gentleman hebt, zou ik zeker voor die eerste Longines gaan. En voor € 1.000 kun je je daar toch geen buil aan vallen.
Buy Now!
Wat ik me wel afvraag: waarom zitten er geen papieren bij? Op z8n minst merkwaardig toch?
Ja, dat is eigenlijk nu het enige wat me nog tegen houdt. Ik heb ook gevraagd en het was een kado. Maakt het niet minder merkwaardig, waarom een horloge met doos geven, maar het kaartje eruit te halen
Dat je de factuur niet bij een cadeau geeft, snap ik. Maar de garantiekaart niet? Zeker in deze prijsklasse.
Maar goed, het zal wel.
Ik ben eens gaan googlen. Op typenr en fake. Dan vind je dus onmiddelijk en direct bestelbare fakes.
Ik ga het niet doen. Wat je zegt @WilSeiko
Wie geeft er nu een kado zonder de garantiekaart? Dat is echt onaannemelijk. Als je het bjj een juwelier koopt zit het erbij. Als je het kado geeft dus ook. Ik durf het dus niet aan en zoek verder naar blauw.
Ik zou eens gaan passen bij een ad . Gewoon een afspraak maken.
Ik zou zoiets enkel kopen van iemand die ik ken.
Je zou het voor kunnen leggen aan de verkoper, kijken waar hij mee komt?
Ik zie me niet snel de volle prijs bij een AD te betalen. Daarom zie ik mezelf er ook niet snel zitten om te passen. Als ik weet dat ik het daar toch niet koop, voelt dat niet prettig.
Ik heb dat net gedaan. Ik hoor het wel. Maar als het niet goed voelt, dan moet je het niet doen.
Ik ben blij dat ik er dat nachtje over heb geslapen
Slim, better safe then sorry
Dat is inderdaad heel mooi zeg. Maar toch zeker 2x zo duur als de (inmiddels afgewezen) Longines.
Staan nu paar merken op de list voor tot 500-1500€
(Eigenlijk 500-1000€)
Tissot (Gentleman/ Seastar 1000)
Longines
Schaumburg
Meistersinger (Salthora Mera X)