Ik heb zelf twee Longines horloges in de collectie en blijf ze prachtig vinden. Steeds weer een genot om naar te kijken.
Deze blauwe vind ik persoonlijk ook schitterend om te zien, mooie kleur blauw.
Ik heb een dergelijk model ‘recentelijk’ gepast en was er zeker wel over te spreken.
Het enige waar ik mij destijds aan stoorde, was de ruimte tussen de kast en de band, waar mijn bleke huid doorheen te zien was. Die ruimte vond ik te groot. Geen idee waar dat ineens vandaan kwam, was mij eerder, bij andere modellen, nooit opgevallen…
Wat mij betreft dus een aanvulling op de collectie, zeker als de prijs in orde is.
Van mijn kant dus ook een ja! (is dat de 4e?)
Ik zou het niet doen, 42 mm is echt veel te groot en staat gewoon lullig. longines Is een prima merk, mooie geschiedenis, mooie horloges, maar waarschijnlijk is dit horloge best wel duur. Wat is de marktprijs?
Dat hadden we je wel kunnen vertellen, dit soort ‘tussenmerken’ (net als Citizen, Tissot, Hamilton, Hanhart, Oris, etc) zijn bijzonder ‘waardeonvast’. Daar zou ik me echter niet door laten afremmen, er zijn maar een heel beperkt aantal merken echt waardevast.
Toevallig heb ik de mijne vandaag ook weer om de pols (moonphase variant).
Als je iets klassieks zoekt met prachtige blauwe plaat (tegen een zeer redelijke prijs) is dit zonder twijfel een aanrader! Ik vind hem in het echt veel mooier dan op foto’s. De blauwe plaat speelt mooi met het licht. Uurwerk loopt ook goed (nauwkeuriger dan mijn Zenith en Omega).
Dat is juist wat me aantrekt in dit horloge. Voor het type horloge is het idd heel groot. Ik heb het niet in het echt gezien, dus je kan zomaar gelijk hebben
Ja, daarom ‘hik’ ik er nog een beetje tegenaan. Marktprijs advies is 1950€. Ik kan hem ongedragen maar zonder papieren voor 1000€ krijgen
Mooie Longines hoor!
Gewoon die andere twee eruit en je naam veranderen
Hoe groot is die Longines? Ik dacht dat wie wat groot zijn voor dit type horloge. Ik weet niet wat je budget is, maar je kan ook even zien naar Baume & Mercier Clifton Baumatic in blauw. Die heeft eventjes op mijn wish list gestaan.
Dat is een punt idd, je bent niet de enige die dat vindt.
Ik heb ook geen dikke polsen, maar merk dat ik 40mm vaak aan de kleine kant vind.
Uit mijn hoofd heb ik in ieder geval Orients Kamasu in 40 en minstens 3 Meistersingers die ik dus aan de kleine kant vind. Maar het is een ‘gok’, ik heb het horlige niet gezien.
Mooi horloge. Maar niet voor 1000 te vinden ik vind de andere Longines nog fraaier.
De Sinn is maar 38mm
Ik doe er eigenlijk zelden iets uit, zeker geen Meistersingers.
Meistersinger vind ik echt een heel leuk merk. Een hele mooie manier van naar de tijd kijken in mooie ontwerpen, dus de naam blijft ook🙂
Er staat eigenlijk maar 1 fatsoenlijk horloge om te flipperen en dat is een Meistersinger, maar daar komt ook weer een Meistersinger voor in de plaats.
Dat zegt genoeg…