(Mogelijk) interessant horloge op bekende horlogestunter

Hallo,

Ik kwam hem toevallig tegen op Facebook. Normaal gesproken ben ik niet zo van deze merkjes, maar ik vond deze toch wel interessant. Misschien dat andere forumleden er net zo over denken, vandaar dat ik hem even deel :slight_smile:

€49,95 in 4 varianten op horlogevandaag.

5 likes

Een echte seafire :fire: (de Spitfires waren uitverkocht klaarblijkelijk). Elke zichzelf respecterende horlogeliefhebber loopt hier met een grote boog omheen.

8 likes

Elitair-pretentieus gezwam.

13 likes

Jeffrey,

Zijn leuke horloges op het eerste zicht maar verwacht geen hoogstaande kwaliteit.
Jaartje geleden ook een Avi-8 aangeschaft, bemerk hoe scheef de driehoek bovenaan de wijzerplaat gekleefd is.

Voor mij hoeft het niet meer dit merk. Citizen bijvoorbeeld heeft enkele leuke, zeer kwalitatieve, betaalbare aviators zoals deze:

En in chronoversie:

Ook Orient en Seiko hebben vergelijkbare aviator-getinte modellen in quartz en automaat.
En dan heb je tenminste echte kwaliteit

My 2 cts.

Groet,

John

4 likes

Ik vind ze voor de prijs van 5 tientjes best leuk.
Inderdaad niet de 200 euro adviesprijs waard, maar voor 5 tientjes best wel betrouwbare horloges.

Maar ja, dan vind ik dan weer


Compleet belachelijk die marketing-truuk met de hoge adviesprijs, maar zo zijn er nog wel horlogemerken die deze verkoopstechniek gebruiken

Je kan er je inderdaad geen buil aan vallen, maar meer zouden ze er in principe niet mogen voor vragen.
Als je dan weet dat je vanaf 2 Ă  3 tientjes meer een echt kwaliteitshorloge hebt dan weet ik het wel.

Welk kwaliteitshorloge van ca. 8 tientjes doel je dan op? Niet lullig bedoeld, ben oprecht nieuwsgierig.

Zeiko natuurlijk. :innocent:

Even zonder gekheid
een echt kwaliteitshorloge voor 80 euro?
Over welke kwaliteiten hebben we het dan?

1 like

In mijn collectie al lang een AVI-8 automatic in rotatie tussen al de rest. Of ik nu een Omega, Rolex, of AVI-8 draag, niemand ziet het verschil of kan het een moer schelen. Zit enkel in je hoofd.

5 likes

Een horloge koop je ook voor jezelf als het goed is en niet voor een ander.

3 likes

Ik vind hem voor dat geld best leuk. En zoals gezegd, een horloge koop je voor jezelf en niet voor wat een ander er van denkt.

denk dat een Seiko 5 van 60e best 30 of 40 jaar blijft lopen zonder service

1 like

Ik vind de algehele kwaliteit van een goedkope Seiko 5 redelijk maar ook niet meer dan dat en kan je ook niet verwachten voor 60E

Ik heb het hier nu specifiek alleen over de ‘‘kijkshop’’ seiko’s die ik zelf in bezit heb gehad en die redelijk snel weer in de kast belandden omdat ze of defect waren of niet draagbaar meer.

Seiko maakt absoluut kwaliteitsspul,maar dan kost dat ook iets meer.

Ik heb uit reacties uit het verleden kunnen opmaken dat AVI-8 best leuke en kwalitatief goede horloges maakt. Overwegend positieve reacties gelezen. AVI-8 staat bij mij dus bekend als een merk waar je als je zin hebt best een klokje van kan kopen. Dit in tegenstelling tot Theorema etc,

De hierboven getoonde Citizens vind ik evenwel interessanter.

Voor die 50 Euro gewoon lekker doen, natuurlijk. Maar zou dan toch nog liever net iets meer uitgeven en voor een Citizen gaan. En moet het echt budget, dan is er ook nog een budget-Citizen van Q&Q. Weet alleen even niet of er ook een vliegerachtige is van dit merk.

Sommige bandjes kosten meer! :grinning:
Gewoon doen als je em leuk vindt, en wat een ander er van denkt
mwah!

1 like

Met het gevaar een open (en off topic) deur in te trappen; de Supermarine Seafire is de marine versie van de Spitfire, geschikt voor vliegdekschepen.

Timefactors heeft ook een Smiths Seafire horloge in het assortiment trouwens, die heet zo omdat de Spitfire naam al een trademark is van een ander merk.

1 like

Ze hebben voor “Worn & Wound” een leuke Limited gemaakt
alleen m.i. te duur en die zal niet/nooit bij w2d tekoop zijn

1 like

Ik las het later eveneens ja :slight_smile:

Neemt overigens niet weg dat het kastmodel een kopie is van een ander heel bekend merk, de kwaliteit te wensen overlaat als ik dat zo op diverse fora lees en de “korting” die men krijgt een goedkope marketingtruc is. Typisch voorbeeld van horloges voor de massa, niet voor liefhebbers met waardering voor origineel design, historie of bang for buck.

2 likes

Dit is een horloge van 5 tientjes, geen Panerai van >5k dus waar hebben we het over :confused: Natuurlijk krijg je geen top afwerking, historie en een eigen gezicht. Maar voor wie dat zoekt is, en over een dikkere portefeuille beschikt, is dat gelukkig ook te koop :blush: Voor 5 tientjes vond ik het elk geval een leuk alternatief met, inderdaad, een Panerai achtige look. En op filmpjes op Youtube lijkt het best aardig.

1 like