Mogelijke aanschaf Certina DS Podium

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier, maar ook met een horloge.

Kan iemand mij meer uitleegen omtrent dit horloge?
De juwelier stopt met de verkoop van Certina omdat hij het nauwelijks verkoopt.
Dit horloge kan ik overnemen met 50% korting. Voor mij zeer interessant want dan komt dit klokje opeens binnen mijn budget van €600,-
Daarnaast zoek ik een horloge met deze looks.

Dit heb ik gevonden op internet en ik snap dat hij al lang op de markt is: 2010

Waar moet ik op letten
Is dit een goed horloge

1 like

Certina is altijd wel goed.
Maar vind dit persoonlijk niet echt een mooi model. Certinia heeft mooiere modellen in de collectie rond die prijs.
Dikke kans dat dit horloge al jaren in de vitrine ligt en dan vind ik 600,- nog veel .

Certina is natuurlijk een prachtig merk.
Als hij al 8 jaar in de vitrine ligt is hij waarschijnlijk al aan een grote beurt toe.
Dat moet je dan ook bij de prijs optellen.

groetjes Lenno

1 like

Ja. Certina prima.:+1:t2:

Maar nu net het model wat je laat zien doet nog net geen pijn aan mijn ogen.:roll_eyes:

Heeft hij niet nog wat anders in de aanbieding?

Zeer recent liep ik deze tegen het lijf.

Heel wat anders dan waar normaal gesproken mijn interesse naar uitgaat , maar toch vind ik hem wel grappig. Quartz : omsnoeren & gaan!:stuck_out_tongue_winking_eye:. Ook wel weer ‘s een verademing.:joy::slight_smile:

1 like

Weet niet of het bandje na zoveel jaar misschien onder een halogeen uitgedroogd Is en scheurtjes heeft?

Enneh, welkom!

Van die wijzerplaat krijg ik ballen in m’n buik.
En ja idd, een service voor een 7750 gaat in de kluiten lopen.
200 en nog wat kluiten zou best eens kunnen…

Idd, die is mi. door een visueel gehandicapte ontwerper ontworpen,
heb zelf altijd zoiets van, of cijfers of geen cijfers…
Zo’n plaat is voor mij altijd een no go…

Bedankt allemaal voor de reacties.

Mijn voorkeur gaat uit naar een automatic, leren bandje en met chronograph.

Smaken kunnen natuurlijk verschillen maar ik vond hem wel mooi. Wel iets aan de drukke ant, maar vind het niet storend.

Daar ik het moeilijk zoeken vind, hebben jullie voorbeelden en in de prijs tot echt max 700,-?

De Certina DS1 Powermatic 80 ook erg mooi met zwarte plaat. Helaas zonder chronograph.

https://www.certina.com/watch/ds-1-powermatic-801/C0298071608101

Welke juwelier hebben wij het eigenlijk over ? En wat ‘ligt’ er nog meer ??

Welk model is dit?

Dit is de Ds Podium. Ik ga morgen terug voor meer info en kijken wat er nog is.

Erg veel had hij niet veel meer. En meeste hadden een metalen bandje en dat wil ik niet.

1 like

Maak eens aub wat foto’s ?

Juwelier Sjaak Knijn in Heerhugowaard

Meer heb ik helaas (nog) niet.

1 like

Das mooi dichtbij voor moi :wink:

Prima hoor. Kom je ook uit regio Alkmaar?

Moet je zeggen dat je Raymond heet want hij ligt apart :smiley:

1 like

Nee die jij op het oog hebt trekt mij persoonlijk niet. En zou ook NOT DONE zijn !
Ik ben benieuwd of er nog iets uit de ( ETA2824 ) duiker serie ligt.

1 like

Welkom op het Horloge Forum. Op zich een heel fraai horloge, deze uitvoering kom je niet zo heel vaak tegen. Als je hem mooi vindt moet je hem kopen, ik denk dat je er dan geen spijt van krijgt. Succes!

1 like

Hallo Raymond,

Welkom op het enige echte Horlogeforum in de Benelux! :sunglasses:

Als dit horloge jouw smaak is moet je hem gewoon kopen, als de deal goed is. Ik vind dat qua prijs de deal goed is, wanneer je geen servicebeurt hoeft te geven. Dit zijn echt goede horloges met prima uurwerken erin. Ik heb er een gehad in een andere wijzerplaat kleur en dat was een tophorloge.

Ik zou de man gewoon vragen hoe oud het horloge is en het eventueel serviceverhaal bespreken. Mocht hij er inderdaad langer dan een jaar of vier liggen, dan vraag je of hij de kosten van de servicebeurt samen met jou wil delen: dus extra korting in dit geval van b.v. 125 Euro.:slightly_smiling_face:

Succes! :+1:

Raymond, welkom op HF!
Certina is zonder meer een goed merk. Voor wat betreft deze uitvoering: jij moet hem om de pols hebben, dus ga op je eigen smaak af. Eigen ervaring leert wel dat je smaak na een betrekkelijk kort lidmaatschap van HF behoorlijk kan veranderen.
Jammer trouwens om te horen dat er weer eentje stopt met Certina. De enige mij bekende in de noordwestkop die nu over is. is Kroone in Schagen …

Bedankt allemaal weer voor de reacties. Fijn dat iedereen zijn eerlijke ongezouten mening geeft.

Ben vandaag weer even wezen kijken en vragen.
Ben gaan twijfelen en dus nog niet gekocht.

Hij is dus 8 jaar oud. Weliswaar nieuw en heeft een servicebeurt gehad en die krijg ik ook wanneer ik hem koop.

Maar ik wil ook nog verder kijken. Ben ook niet bang dat ie zomaar opeens verkocht zal zijn.

Mochten jullie nog tips of ideëen hebben, dan hoor ik ze graag.

1 like