Mogelijke inkoop actie Seagull 1963

beste allen,

naar aanleiding van alle vragen heb ik nog even het eea doorgenomen met de verkoper. de omschrijving van het uurwerk staat hier onderaan.

Er bestaat van de fabriek uit de mogelijkheid tot een glasbodem, maar ik persoonlijk ben er niet heel erg van weg.

verder komt er voor de glasbodem een meerprijs bij van $30,-
ik presoonlijk zeg nee, maar graag hoor ik van jullie.

Grt Jeffrey

Movement:
The movement is the basic ST1901 variant of the ST19 movement series - it’s basically the original Venus 175 (not a clone or copy), because Seagull has bought the original tooling in the early 196ties from Venus. The tooling was used to produce the original batch of chronographs in the 196ties and then put “on ice”. Nearly all parts (bridges, plates, levers, gears) except the oscillating system are directly interchangeable with a vintage Venus 175.

At the time the chronograph production was recommenced, Seagull did 2 modifcations to the movement:

  • adding an Incabloc-style shock absorber (jewel count is actually 20 now)
  • increasing the beat from 18,000bph to 21,600bph for accuracy reasons

Factory acceptance standards for the movement:

  • Accuracy: -15 to +30 sec/day
  • Power reserve: 40 (-10%) hours

The movement has the potential of higher accuracy and higher power reserve, if Seagull would switch from mass production to a little more selection, or careful lubrication to avoid excess friction. The “1963” watches I had in stock now did all have a power reserve of 48+ hours, accuray range was from -5 to +20 sec/day.

Some extreme macro shots of the movement are here:

Apart from the basic ST1901 variant the movement comes in several variants ST190X with more or less useful complications added (24h indicator at 6, or power reserve indicator, or date and moon phase).

Ik vind bij dit model inderdaad ook een dichte bodem beter passen.

De originele Seagull 1963 is zoals Paul hem toont op zijn foto’s, dus met een dicht deksel met 1963 ingegraveerd.

Groet, Mark

Voor jullie beeld, ik heb USD 220.- betaald. Dit komt neer op zo’n 140 euro.

Groet, Mark

dat maakt het voor de meeste wel wat duidelijker den ik .

Ja maar voor ongeveer 20 euro een zichtbodem… is toch wel leuk hoewel ik die opdruk niet zo mooi vind. Krijg je de “oude” bodem erbij als je een zichtbodem besteld Jeffrey?

nee helaas niet

Hmmm, ik doe sowieso mee maar ik twijfel nog over een originele bodem of een zichtbodem… vind een zichtbodem toch altijd wel een plus, zeker bij dit kleurrijke uurwerkje. Alleen die rode opdruk vind ik dan weer minder geslaagd… en die stalen bodem geeft natuurlijk een authentieker gevoel… ik denk er nog eens ff over na. :slight_smile:

misschien kan iemand kijken of er ergens losse zichtbodems te koop zijn? en dat we die er ook bij aanschaffen

Ook ik vind het een mooie klok en kan een dergelijke inkoopactie goed waarderen.
Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de klok en wordt er standaar een nato-strap bij geleverd?

sl;echt nieuws van de verkoper. Als hij minder dan 100 horloges met zichtbodem afneemt dan licht de prijs niet $30,- hoger maar $65,- dus ik denk niet dat het een optie is.

@ basl De nato moet ik even navragen. de afmetingen zijn 37 bij 12

Hmmm okay, dan wordt het voor mij een stalen bodem.

Zie voor afmetingen:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,65398,65426#msg-65426

Groet, Mark

Ook eentje, heb al ge-pbd

Wat wordt er toch veel geld uitgegeven voor die pingpong horloges

Leg eens uit wat je bedoeld Willem?

Leuk horloge voor dat geld, helaas te klein voor mij…

Beste Willem,

Waar bazeer je deze reactie op??

Het horloge wordt standaard gelevert met een Nato strap.