Er staat Tudor op de plek waar Rolex moet staan.
Ik denk dat je spijt krijgt van zoān Tudor DJ, omdat het altijd een net-nietje zal zijn.
Kun je voor hetzelfde geld dan niet beter een Black Bay kopen of een 1601 najagen?
Er staat Tudor op de plek waar Rolex moet staan.
Ik denk dat je spijt krijgt van zoān Tudor DJ, omdat het altijd een net-nietje zal zijn.
Kun je voor hetzelfde geld dan niet beter een Black Bay kopen of een 1601 najagen?
Idd, beter even door voor een echte, minder kans op spijt.
Ja natuurlijk heb ook ik liever een 1601 of 16014. Staat hier ook al een tijdje een 1601 op het forum die ik nog mooier vind dan dit model, en ja ik heb ook liever 36mm. Maar, voor nu ga ik zeker geen ā¬4000 of meer uitgeven⦠Momenteel is mijn Hydronquest mijn duurste horloge, met een aanschafprijs van iets onder de ā¬500. Recent wat verkopen gedaan voor een NA. Voor een prince als deze zal ik tussen de ā¬1600 en ā¬2000 betalen, wat voor mij dus echt een flink bedrag is maar wel uit wil geven aan een NA. Dat ik in de toekomst hem alsnog wil inwisselen voor een Datejust of wat anders sluit ik zeker niet uit omdat me dat regelmatig gebeurt, maar wellicht voldoet een Prince uiteindelijk voor mij ook gewoon⦠Mijn vraag heeft dan dus ook vooral betrekking op de originaliteit van het horlogeš
Bij spijt ga ik vanzelf over tot verkoop, zoals ik de afgelopen jaren altijd heb gedaanš
Weet vrij weinig van Tudor prince⦠maar zou gezien het jaartal geen tritium plaat t swiss t in moeten zitten?
Gecombineerd met het lettertype zou ik erop gokken dat er een eerdere plaat ingezet is.
Bedankt voor het meedenken. Als ik naar vergelijkbare modellen op het web zoek die uit begin jaren 90 komen, kom ik diverse platen tegen. Op C24 staan er nog 2 met dezelfde swiss markering, en op CW wordt er morgen 1 geveild met dezelfde wijzerplaat. Maar ik kom ze ook tegen met swiss made of t swiss made tā¦
Hmm. ik weet het antwoord niet, maar zou dit wel willen weten als ik een prince wilde aanschaffen.
Rolex is best consistent en makkelijk te volgen. Kan me niet voorstellen dat dit hij Tudor veel anders isā¦
Hopelijk heeft iemand anders of Google die info voor je . Succes met je keuze
Heb even snel gegoogled en vluchtig gekeken. āāTudor prince 1990āā
Meeste platen die ik zie hebben āswissā er op staan.
Dus ik ga er vanuit dat het klopt.
Maar doe er voor de zekerheid even goed onderzoek naar. Via google en andere horlogefora moet je daar wel achter kunnen komen.
Bedankt voor je reactie. Ik ben druk bezig met zoeken, maar lees wisselende verhalen. Over rolex lees ik dat de wijzerplaat dan van 98/99 zou moeten zijn wanneer er swiss op staat. Op verschillende forums vind ik dan weer berichten over tudor modellen waarbij hier dan ook vanuit gegaan word. Maar daarna lees ik dan weer dat mensen zijn die hun tudor al sinds die tijd in bezit hebben, 1e eigenaar zijn en zeker zijn dat de wijzerplaat nooit vervangen is waarbij ook alleen swiss op de plaat staat⦠Waar ik in ieder geval achter ben gekomen door het vergelijken met andere dials van dezelfde modellen uit die tijd is dat alles qua tekst en markering verder lijkt te kloppen. Ook zie ik dus diverse modellen met exact dezelfde wijzerplaat met dezelfde overeenkomsten, waardoor ik het vrij aannemelijk vind dat het in ieder geval om een originele Tudor dial gaat. Nu is het dan nog de vraag of het horloge destijds ook met deze dial geleverd is, of dat deze later erin is gezet en een service dial betreft.
Ohja, die mooie 1601 waar ik aan refereerde in mijn reactie op de post van Han is die van jouā¦
Mijn advies: gewoon kopen joh.
Je hebt nu in een 9 maanden zoektocht drie horloges aan ons voorgelegd. Je bent niet impulsief maar zorgvuldig op zoek en hebt ervoor gespaard. Haal de trekker over en beloon jezelf met dit prachtig horloge. Ziet er gewoon prima uit en ook nog uit je geboortejaar.
Ja, je loopt risico maar dat blijft met vintage altijd.
Waar kan ik dit luisteren? Zit zo een uur in de auto.
Ik denk dat je gewoon iets moet kopen nu, neem de sprong.
Lees dat je super gemotiveerd bent om een Rolex te dragen. Wat vind je het allerbelangrijkste aan een horloge?
Doelde op de podcast Mannen van de tijd. En het is niet zo dat ik per se een Rolex wil halen/dragen. Maar al vanaf het moment dat ik me wat meer ben gaan interesseren voor horloges staat een datejust met fluted bezel hoog op de verlanglijst. En hoewel ook ik dis bereid ben om steeds wat meer uit te geven aan een horloge, heb ik momenteel ook een hoop andere prioriteiten en voorlopig dus niet van plan om veel meer dan ā¬2000 aan een horloge uit te geven. Al meerdere malen een hommage zoals een Bulova super seville, Rado purple horse of Mido commander overwogen, maar dit voelt toch ook allemaal als net niet aan. Bij een Tudor oyster prince heb ik dat gevoel nietš
Als je echt niet meer dan ⬠2000,- wil uitgeven en deze Tudor binnen dat budget past denk ik dat het een mooie optie is.
Toch wil ik wel mijn mening met je delen omdat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten. De Datejust is altijd mijn grail watch geweest en voorheen was dit ver buiten mijn budget. Ik heb toen via het forum een hele mooie Seiko SARB035 over kunnen nemen met een fluted bezel. Dit was voor een periode van drie jaar een mooi alternatief maar toch wilde ik nog steeds de āechteā.
Het gevoel van een hommage zal je nooit hetzelfde gevoel geven als een echte Datejust. Ik denk dus dat een Tudor dit gevoel ook niet gaat geven. Ik heb een hele tijd van de Seiko kunnen genieten maar wel met als doel om uiteindelijk voor een Datejust te gaan. Als jij ditzelfde pad wil bewandelen maar dan met een tijdelijke Tudor in plaats van een Seiko dan is het een goede optie, maar de kans is groot dat het toch zal blijven knagen dat het geen Datejust is.
Ik heb overigens ook een Tudor Prince Date overwogen voordat ik een Datejust kocht. Uiteindelijk heb ik gewoon doorgespaard en heb ik nu mijn grail watch. Als je hem dan uiteindelijk hebt voelt dat ook wel erg goed, dus soms is het het wachten waard. Maakt het alleen maar specialer
Maar Tudor dat is het ook ānet nietā
Veelal voorzien van een standaard ETA, behalve dan de nieuwste exemplaren.
Dan betaal je wel erg veel voor een dertien in een dozijn uurerwerk in je horloge.
Bovendien het geld dat je aan een Datejust besteed is niet verdwenen, dat komt weer terug als je voor opwaardering naar een Explorer of Submariner gaat. Misschien wel een Milgaus?
Dat geloof ik hoor. Maar met een modaal inkomen, koophuis waar ik net voor 6 ruggen zonnepanelen op heb laten leggen, bezig met mijn motorrijbewijs waarbij het ook wel leuk is als ik na het behalen daarvan een motor kan aanschaffen, 3 vakanties op de planning en een vrouw die in verwachting is van onze eerste zoon kies ik er heel bewust voor niet ineens een stap te nemen van een horloge van ā¬500 naar een horloge van minimaal ā¬4500 te makenš
Je kan uiteraard ābeginnenā met de Tudor, is ook een mooi horloge en heeft dezelfde uitstraling alleen het Kroontje ontbreekt
Je hoeft niet je niet te verontschuldigen of uit te gaan leggen waarom jij geen 4500 euro wil uitgeven voor een horloge. Besef je vooral dat je enorm bevoordeeld bent dat je uberhaupt dit soort bedragen kunt spenderen aan een stuk staal om je pols.
Eigenlijk zijn de reacties ook niet zo leuk over je mogelijke Tudor aanschaf, want elke keer als je er nu naar kijkt zul je denken aan de reacties van: āhet is het nĆ©t nietā.
Zeker met de komst van een kleine lijkt het me erg leuk om een horloge uit je geboortejaar te hebben. En als hij goed voelt zou ik ook gewoon de trekker overhalen. Voor dit horloge geldt ook: het is geen weggegooid geld. Je zult er misschien iets op verliezen als je hem over een paar jaar weer verkoopt, maar daar heb je ook plezier voor gehad.
Het zijn ook best hoge bedragen hoor. Men legt niet zomaar even >8k neer voor een horloge en dan moet je geluk hebben dat je hem krijgt voor list, zo niet betaal je nog meer.
Ik begrijp je gevoel wel. Mijn eerste horloge een vintage speedy heb ik gekocht via chrono24 voor een goede prijs en ben daar nog steeds heel blij mee. Is niet de nieuwste, niet de duurste maar voor mij perfect en uniek om mee te starte.
Maanden later kocht ik een vintage AK bij een lokale juwelier. Na opknap werk via Tempus echt prachtig geworden. Toch knaagde het en wou ik graag een nieuw model met de laatste band, sluiting en doos met boekjes. Nu heb ik sinds vorige maand de Explorer nieuw kunnen kopen. (Net gestoten, zowat onwel geworden, dat is de keerzijde)
Kortom mijn visie is, koop iets voor nu om lekker mee te starten, zie het als het voorgerecht en spaar voor je grailwatch het hoofdgerecht. Ik geloof echt dat op zijn tijd jouw perfecte datejust op je pad komt.