Mogelijke NA vintage datejust, echt of nep?

Ik zou met jouw budget lekker deze kopen en ervan genieten. Is een heerlijk horloge ook. Op het moment dat je meer budget hebt voor een strakke datejust, zou ik de prince lekker verkopen en dan een goede datejust kopen denk ik zo

3 likes

200

3 likes

Ik denk dat je er goed aan doet, maar dat ben ik. Het hangt er ook een beetje van af wat je er mee van plan bent; is het een horloge voor even? Of voor lange termijn of zelfs een bijzondere gelegenheid?

Bij velen, zeker niet iedereen, is het (tijdelijk) hebben van verschillende horloges ook een onderdeel van de hobby. Gewoon omdat het leuk is, of om bepaalde horloges/merken/complicaties te leren kennen. In dat opzicht heb je de mogelijkheid om er een of meer extra te leren kennen. Koop nu iets waar je aan alle kanten gelukkig van gaat worden, en spaar ondertussen door om later te ā€œupgradenā€, zo je wil. Dat gaat ook moeilijker worden met afgekloven modellen, die verkopen (zeker hier) gewoon minder makkelijk.

Uiteindelijk is het aan jou :ok_hand:

De kast lijkt me niet bepaald scherp meer
Ik zou passen

Dat is wel een beetje hoe ik het tot nu toe benader. Soms probeer ik wat om er een gevoel bij te krijgen en na verloop van tijd zie ik wel hoe vaak ik het horloge daadwerkelijk draag. Er staan sowieso 2 modellen op m’n wishlist om ooit een tijd om de pols te hebben en dat is een Datejust en Constellation pie pan. Of hij voor altijd blijft zien we daarna wel weer. Maar het is me inmiddels duidelijk geworden dat mocht ik voor een afgekloven variant gaan, ik die hier niet meer hoef aan te bieden als ik er weer vanaf wilšŸ˜‹

1 like

Helemaal mee eens !

1 like

Al eerder aangestipt, maar de dotjes bij de indexen zijn niet alleen te wit, maar ook slordig aangebracht; en loopt bij sommige indexen uit over het topvlak. 100% zeker een ā€œrelumeā€. Wijzers waarschijnlijk idem.

Tja, 5 jaar terug kocht ik voor 2,5K nog een retestrakke 1601 met rekloze Jubilee, met recente Rolex-service en nieuwe originele plexi. Nu voor 3K een ā€œik loop maar beter even door bij dezeā€. Het is wat wij gekken er voor geven ben ik bang… :roll_eyes:

4 likes

:thinking:Als je stijlvolle finesse zoekt zou ik niet naar Rolex kijken…

3 likes

Zo bitter.

2 likes

Nee hoor, bij Rolex wil ik een glimmende opvallende verschijning met lange benen en een zwoele blik…

Mijn DJ is er eentje met fluted bezet en Jubilee 🫠

1 like

Zo hoort het. :heart:

Maar dat is best subtiel mits niet 41mm.

1 like

Klassieker van naar verluidt Benjamin Franklin, not the least zou ik zeggen

6 likes

41mm is voor mannen, 36mm is voor damesā€¦šŸ«£

7 likes

Inclusief een hele grote roze auto :stuck_out_tongue_winking_eye:

afbeelding

4 likes

Ik zal voortaan mijn nagels lakken in de kleur van de wijzerplaat :nail_care:.

OT; haal een mooie bulova super seville. Die verkoopt weer makkelijk als je daarna genoeg hebt voor een mooie strakke datejust. Kun je meteen zien of het horloge daadwerkelijk bij je past. Uiteraard niet helemaal te vergelijken maar het geeft een idee.

Ja de indexmarkers zien er niet fraai uit, dat is me inmiddels ook opgevallen. Ik wil iedereen hier bedanken voor het delen van zijn mening en kennis! Het heeft me in ieder geval geholpen een keuze te maken.

2 likes

Mijn advies: koop geen uitgewoond ā€˜luxe’ horloge. Alles valt of staat bij het gevoel dat luxe horloges je geven.

Dit horloge geeft je de eerste dagen een lekker Rolex gevoel, daarna voel je je een pleb met dat oude lelijke ding van je. Onverkoopbaar, 3k kwijt en bitter en zuur.

5 likes

Deze tudor kom ik zojuist tegen op MP, ziet er wat mij betreft goed uit maar hoor graag weer jullie mening vooral m.b.t. originaliteit:

Alvast dank!!

Kan aan de foto liggen, maar de cyclops valt bijna van de rand af? Betwijfel of dat glas origineel is.

Band is ook flink ruig gepoetst en de fluted bezel is niet echt strak te noemen. Origineel of niet, de staat is op zn best heel matig.