Mogelijke NA vintage datejust, echt of nep?

image

Dat hoort zo

1 like

Is er een reden waarom een Rolex-sluiting/band op een Tudor is gemonteerd?

Bij mijn weten werden tot een bepaalde periode dit soort tudor modellen uitgerust met rolex case, kroon en band.

1 like

Bedankt voor je antwoord. De verkoper forceerde mij om gisteravond al een beslissing te nemen, hier heb ik vanaf gezien. Ook dit model gaat het dus (helaas) niet worden.

Dan sowieso niet doen :man_shrugging:t2:

7 likes

Mijn advies: spaar door , of koop een mooie omega of grand Seiko (ja ik weet het ik blijf over grand Seiko lullen).

Er zijn genoeg mooie horloges te vinden voor 3000. Maar das niet genoeg voor een Rolex en zoals velen hebben gezegd koop niet iets waar je achteraf spijt van gaat krijgen / veel waarde verlies. Ook zou ik de guideline aanhouden : als je luxury artikelen koopt zorg dat je het twee keer kan betalen. Als je dat niet doet ben je slaaf van je aankoop. Mocht er iets kapot gaan of wat er ook gedaan moet worden aan de klok zit je met de gebakken peren. Just my 2ct

2 likes

Ik zag de advertentie ook op mp en vond de band wel erg versleten. Technisch zal hij wel goed zijn, service gehad bij movements en ga ik zelf ook altijd heen.

Bedankt voor de tip. Rolex heb ik inmiddels wel uit m’n hoofd gezet, een tudor nog niet. En wat budget betreft, dit is puur het budget wat ik nu uit kan en wil geven aan een horloge. Het is gelukkig niet mijn laatste spaargeld dat ik uit wil geven haha. Maar kans is groot dat ik uiteindelijk op een ander model/type uit ga komen en daar bij zijn omega en tudor momenteel de grootste kanshebbers. Ik blijf geduldig, al is dat soms wat lastig aangezien er zoveel leuks te krijgen is…

1 like

Ja voor iets meer dan 3k kan je de nieuwe tudor ranger kopen op staal. Of een black bay bijna nieuw. Bedoel dan heb je een nieuw horloge!

1 like

Klopt helemaal, zeker de bb is een mogelijke optie al begin ik de ranger ook steeds meer te waarderen. Echter blijft een datejust of prince oysterdate met fluted bezel esthetisch gezien een van mn favoriete horloges dus geef de hoop niet definitief op. Zie net ook weer een mooie hier op hf verschijnen, helaas is deze two tone en dat heeft niet direct de voorkeur.

Nog even over ‘T swiss made T’ en alleen ‘swiss’. Tot 1998 had de Datejust (en waarschijnlijk ook andere modellen) wijzers met Tritium. Vandaar die T. Na '98 werd dit Luminova en rond 2000 Superluminova, en verdween dus de T.

Of koop een mooie date of airking bij voor beeld een 5500 of een 1500

Aangezien mijn wens om ooit een vintage datejust of prince aan te schaffen nog steeds aanwezig is, wil ik bij deze graag weer eens jullie advies vragen. Ik ben op een tweedehands verkoop site het volgende model tegen gekomen wat zo op het oog voldoet aan mijn wensen, namelijk: Staal met witgouden bezel, rustige wijzerplaat en met originele band/sluiting. Leuke bijkomstigheid is dat het horloge uit 1990 komt, mijn geboortejaar. Zo op het oog zie ik niets vreemds, behalve de natuurlijk gedragen staat wat voor mij geen probleem is. Wijzers lijken me correct, wijzerplaat in prima conditie. Ik heb zojuist foto’s van het uurwerk opgevraagd, mocht ik deze ontvangen zal ik deze ook hier delen. Mijn vraag aan jullie of ik misschien iets over het hoofd zie, en waar ik verder op kan/moet letten wil ik wellicht overgaan tot aanschaf. Hieronder de foto’s, en alvast dank voor het meedenken🙂

Er staat Tudor op de plek waar Rolex moet staan.

Ik denk dat je spijt krijgt van zo’n Tudor DJ, omdat het altijd een net-nietje zal zijn.

Kun je voor hetzelfde geld dan niet beter een Black Bay kopen of een 1601 najagen?

10 likes

Idd, beter even door voor een echte, minder kans op spijt.

1 like

Ja natuurlijk heb ook ik liever een 1601 of 16014. Staat hier ook al een tijdje een 1601 op het forum die ik nog mooier vind dan dit model, en ja ik heb ook liever 36mm. Maar, voor nu ga ik zeker geen €4000 of meer uitgeven… Momenteel is mijn Hydronquest mijn duurste horloge, met een aanschafprijs van iets onder de €500. Recent wat verkopen gedaan voor een NA. Voor een prince als deze zal ik tussen de €1600 en €2000 betalen, wat voor mij dus echt een flink bedrag is maar wel uit wil geven aan een NA. Dat ik in de toekomst hem alsnog wil inwisselen voor een Datejust of wat anders sluit ik zeker niet uit omdat me dat regelmatig gebeurt, maar wellicht voldoet een Prince uiteindelijk voor mij ook gewoon… Mijn vraag heeft dan dus ook vooral betrekking op de originaliteit van het horloge🙂

1 like

Bij spijt ga ik vanzelf over tot verkoop, zoals ik de afgelopen jaren altijd heb gedaan🙂

:rofl:

3 likes

:+1:t2:

1 like

Weet vrij weinig van Tudor prince… maar zou gezien het jaartal geen tritium plaat t swiss t in moeten zitten?

Gecombineerd met het lettertype zou ik erop gokken dat er een eerdere plaat ingezet is.

1 like