Laten we het erop houden dat ik er niet meer dan €3000 voor ga betalen mocht het zover komen…
Voor zulke bedragen kun je ook niks verwachten. Daar horen nu eenmaal concessies bij.
Precies, niet doen. Je krijgt wat je betaald. Als je geen verstand van vintage Rolex hebt dan is het een mijnenveld. 3000 euro lijkt dan weinig voor een ‘echte Rollie’ maar tegenwoordig zijn goedkope Rolexen vaak risicoinvesteringen.
Ik zou oprecht een mooie Hommage kopen en nog paar jaar doorsparen voor een moderne DJ. (Had ik ook moeten doen 🫣)
Ik zou zeker geen Vintage Tudor of Bulova kopen. Zelfde mijnenveld en ook daar betaal je te veel voor wat je ervoor krijgt. (Been there…)
Oké, goede adviezen van beide kanten. Toen ik op zoek ging met dit budget was de datejust ook geen optie hoor, maar ben ik dus eigenlijk aan het kijken voor een vintage airking of oyster perpetual. Echter kom ik dan dit soort modellen zoals ik hier post tegen, ziet er voor mij op het eerste oog acceptabel uit en begin dan toch te “dromen” van een datejust om de pols. Maar waarom heb jij spijt van jou eerdere datejust en hommage aankopen?
Kijk ook eens wat er hier op het forum aangeboden wordt. Staat bijvoorbeeld een hele leuke Airking 5500 scherp geprijsd.
… wens TS succes met z’n zoektocht.
Bedankt voor de tip. Deze had ik al gezien en bij m’n favorieten opgeslagen.
Ik zie het zelden zo scherp, meestal als het zo scherp is is de rest van het horloge ook veel beter.
Ja
Ook een optie.
Zou ik zelf niet doen.
Of je moet een new old stock kast vinden ergens deze komen nog wel eens voor op ebay
Als je hem heel goedkoop kan kopen dan heb je nog ruimte om hem op te knappen
Ik heb geen spijt van de Hommage. Ik heb de San Martin DJ gekocht als overbrugging naar een nieuwe 41 mm Rolex DJ. De vintage DJ’s (36mm) zijn voor mij te klein en te ‘vintage’ waardoor ik ze eigenlijk niet durfde te dragen. De stalen banden van oude DJ’s zijn ook gewoon te knullig…en achteraf was er ook van alles mis mee, band klopte niet met leeftijd, service dial, nieuwere wijzers, etc…
Bedankt voor je reactie. Dat het een pittige reactie zou zijn had ik ook wel verwacht na het luisteren van de podcast aflevering waar jij laatst te gast was en ik met veel plezier naar geluisterd heb, dus kan het wel waarderen haha. Ik verwacht ook zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, gezien mijn eerdere reacties mag het horloge dus echt wel zijn gebruikers ofwel polijst sporen hebben. Het ging mij in deze echt om de originaliteit. Maar een mooie Seamaster of Constellation pie pan staan ook nog hoog op de verlanglijst, dus misschien kom ik daar uiteindelijk wel bij uit😉
Ik snap het. Opzich wel een mooi ding die San martin, maar trekt me ook weer niet. Maar je hebt dus ook negatieve ervaringen met een vintage Super Seville of Tudor Prince? Waar liep je het meest tegen aan?
San Martin Nieuwe Mannen Jurk Horloge 36.5Mm Klassieke… 1
Wel een stapje terug hoor zo’n “nieuwe mannen jurk horloge”
Hahahaha heerlijk, tja dat krijg je met die Google translate vertalingen van Ali express🤣
Krijg het idee dat je alleen een Rolex wilt hebben om te kunnen zeggen dat je een Rolex hebt.
Iedereen heeft het je tot nu afgeraden ( inclusief onderbouwing ) en toch ben je overweeg je een afgeragde versleten uitgewoonde Rolex te kopen.
Voor 3K koop je een Rolex met ellende, niks meer en niks minder.
Dat is natuurlijk je eigen keus maar ik denk dat je die ook al gemaakt hebt.
Succes !
Hmm om het te kunnen zeggen nee, maar om er een om de pols te kunnen hebben ja. Tuurlijk speelt de merknaam hierin een rol, dat kan ik moeilijk ontkennen. En mijn keuze is zeker nog niet gemaakt, jullie reacties hier zorgen er zeker voor dat ik leer waar ik op moet letten en kritischer ga kijken. De kans dat het dit model gaat worden is ook behoorlijk geslonken na het lezen van de reacties. Echter neemt het niet weg dat ik vermoedelijk minder eisen stel aan het horloge dan sommige andere liefhebbers hier doen. Dus iedereen zijn reactie wordt enorm gewaardeerd en helpt mij uiteindelijk om voor mezelf de beste keuze te maken.
Spaar er nog 2k bij en koop een mooie datejust.
En een nieuwe Tudor?
Is nog steeds een hoop geld, maar daar is de prijs/kwaliteitsverhouding goed in orde.
Met een nieuwe DJ heb je wel een rare glimmende kast, vreemde endlinks en een minder stijlvolle wijzerplaat. Een nieuwe DJ mist de stijlvolle finesse van een vintage exemplaar.
Tudor Style 38mm is inderdaad ook een optie. Toch trekt dan een vintage Tudor Prince Oysterdate me dan weer meer, maarja vintage he…