Mogelijks een domme vraag, wat is het nut van het blurren van het volgnummer van limited edition horloges op verkoopsites

Ik heb dat dus nooit begrepen wat daar het nut van is, als ze iets willen namaken maakt het nummer toch niet uit, dan ga je toch voor populaire nummers.

En ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer voeling hebben bij bepaalde nummers die aangeboden worden…

Een aantal maanden geleden heb ik een seiko presage gekocht waar ik kon kiezen uit 843 of 600/2000, heb dus 600 gekozen, leek me leuker maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer voeling zouden kunnen hebben voor 843 voor één of andere reden.

Dus waarom het blurren?

1 like

Zodat je fotos niet gebruikt wordt bij een namaak met dat nummer om de nietsvermoedende koper om de tuin te leiden.

1 like

Als ze iets willen namaken gebruiken ze toch eender welk nummer en blurren ze het dan ook.
Ik snap het punt niet.

Het is niet alleen voor het namaken, maar ook om de historie wat te verbergen.

Foto’s online zijn online. En daarmee is alles vindbaar en traceerbaar.

Als je een kentekenplaat natrekt en je ziet zes eigenaren in pakweg twee jaar tijd, dan laat je die Limited Edition Picanto ook lopen.

Het grote horlogegerelateerde “domme” vragen topic II
:point_up:t3:

Of je koopt 'm wel en krijgt er een litho bij;

Rij je iig in het nr 1 automerk van 2025. :wink:

Wel heul grappig hoe vaak mensen het referentienummer (dus gewoon het typenummer) op de caseback blurren.
Dat is hetzelfde als een Peugeot 304 verkopen en op de foto s de 304 blurren

1 like