Mogelijks een domme vraag, wat is het nut van het blurren van het volgnummer van limited edition horloges op verkoopsites

Ik heb dat dus nooit begrepen wat daar het nut van is, als ze iets willen namaken maakt het nummer toch niet uit, dan ga je toch voor populaire nummers.

En ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer voeling hebben bij bepaalde nummers die aangeboden worden…

Een aantal maanden geleden heb ik een seiko presage gekocht waar ik kon kiezen uit 843 of 600/2000, heb dus 600 gekozen, leek me leuker maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer voeling zouden kunnen hebben voor 843 voor één of andere reden.

Dus waarom het blurren?

2 likes

Zodat je fotos niet gebruikt wordt bij een namaak met dat nummer om de nietsvermoedende koper om de tuin te leiden.

1 like

Als ze iets willen namaken gebruiken ze toch eender welk nummer en blurren ze het dan ook.
Ik snap het punt niet.

Het is niet alleen voor het namaken, maar ook om de historie wat te verbergen.

Foto’s online zijn online. En daarmee is alles vindbaar en traceerbaar.

Als je een kentekenplaat natrekt en je ziet zes eigenaren in pakweg twee jaar tijd, dan laat je die Limited Edition Picanto ook lopen.

Het grote horlogegerelateerde “domme” vragen topic II
:point_up:t3:

2 likes

Of je koopt 'm wel en krijgt er een litho bij;

Rij je iig in het nr 1 automerk van 2025. :wink:

1 like

Wel heul grappig hoe vaak mensen het referentienummer (dus gewoon het typenummer) op de caseback blurren.
Dat is hetzelfde als een Peugeot 304 verkopen en op de foto s de 304 blurren

6 likes

Belangrijkste van blurren serienummers is verzekeringsfraude.

Heb vroeger regelmatig verzekeraars aan de lijn gehad dat ze een ‘gestolen’ horloge hadden gezien.

Met namaak heeft het niks te maken. Die maken ze toch na naast een echte.

5 likes

Ja dat is gewoon onwetendheid

Precies. Zowel mijn telefoon als ik stonden gisteravond al op vliegtuismodus toen ik er nog aan dacht.

En wat dacht je van wél gestolen stukken? Er zijn er hier maar genoeg die even een bezoekje gaan brengen als jouw gestolen stuk ergens opduikt. Het gezeur dat dat brengt, daar zit je als verkopende partij ook niet op te wachten.

Ander verhaal, zelfde laken een pak.

Ik was ooit eens op jacht naar een Limited Edition van gewilde serie. Stukken die zelden online komen. Een van de grotere online dealers plaatste er eentje, maar ik greep mis. Op een van de foto’s waren de drie cijfers van het LE-nummer te zien.
Dit horloge duikt niet veel later op bij een Nederlandse grijze dealer, wederom met zichtbaar LE-nummer.
Voor “heul veul” meer dan, waarvan ik hem kon vertellen, hij het ingekocht had. Die blurred nu ook de nummers. :wink:

1 like

Ja, die waren leuk! Vooral de cabrio!
1975 Peugeot 304 Cabriolet – Classified of the Week | Car & Classic Magazine

4 likes

Wel even blurren hè!

8 likes

Zelf blur ik ook altijd m’n horloges bij verkoop maar ik krijg ze dan aan de straatstenen niet kwijt.

12 likes

Wat staat er voor 18+ scène uit Japan op de wijzerplaat?

2 likes

Hoeveel mensen weten hier hoe een 304 eruit ziet?
Zeker de cabrio is de moeite waard…:slightly_smiling_face: