Molequin strap review

Wordt zo verkocht door Tudor. Kan imho prima.

Wat betreft de dikte van de band heb je wel een punt. Rolex en tudor cases zijn niet vriendelijke voor dik leer… ondanks dat wat robuuster doorgaans imho beter staat.

Ik denk dat je me verkeerd begrijp. Deze specifieke 36mm blackbay smiley draagt niet mooi met een dunne leren band. Met dikke hirsch band viel het nog mee. Maar door de laag geplaatste lugholes en de vlakke zijkanten van de kast ziet het er niet zo verfijnd uit op dun leer. Een vintage datejust kan ik wel heel mooi vinden op leer.

4 likes

Ik heb hem zelf ook. Draagt eigenlijk alleen mooi op staal naar mijn mening.

Een nato kan ook nog, maar bij leer zie je die zijkanten zo. Net als bij de BB58.

2 likes

Dank allen voor de input! Zitten prima suggesties bij. Kwam ook deze URL nog tegen met wat foto’s:

En @Colnago en @Tijner , zou heel graag de OEM bracelet kopen, maar ik betwijfel of ik die nieuw of in goede staat ooit nog ga vinden. Ben al blij dat ik een blauwe smiley bb36 nieuw heb kunnen vinden, aangezien model al een tijdje discontinued is.

2 likes

Ja, het is echt een tof horloge. Ook zo hoor, dont get me wrong. De Tudor vlindersluiting is ook echt topkwaliteit.

Als je staal wilt zou ik denk ik hier op HF een andere kopen en die dan daarna zonder de band weer verkopen.

Dan heb je met wat mazzel voor 300-400 euro een stalen band.

Eerlijke reacties hier in ieder geval! Je gaf aan voor de nubuck maar heb ze hier naast elkaar liggen en die heeft een veel dunnere uitstraling dan de suede. Zou inderdaad te dun zijn voor deze kast!

Zoals @Colnago al aangeeft die van hirsch en de wat dikkere suede straps zijn het proberen waard.

Denk zelf dat het prima gaat met de blauwe plaat en icm bruine band sowieso een mooie combi.

En de molequin

4 likes

Oh btw, ik heb een nieuwe bruine suede (19mm lugs, korte lengte) Molequin van @NOAD overgenomen :slight_smile:

Dus ik ga zowiezo zien hoe die staat en dan zien we wel weer verder!

1 like

9 likes

Hier de blauwe saffiano. Zeer tevreden mee :+1:t2:

13 likes

Met dit soort foto’s krijg ik een enorme drang àl mn horloges op Saffiano te knallen! :100:

1 like

Lijkt wel donkergrijs op je fotos. Volgens mij is mijn blauwe safiano molequin blauwer.

Als ik die überhaupt nog heb :thinking:

:ok_hand:

Heb verschillende horloges erop. Mooi materiaal.

Hier ook, erg fijn, soepel bandje:

'T is wel een heel dunne band en daardoor niet geschikt voor elk horloge vermoed ik.

3 likes

Staudt Chronos op Molequins

2 likes

Klopt inderdaad! Pastte daarom wel des te beter op m’n dunne chronograaf, had ik hem ook op uitgezocht. Echter, op een meer chunky horloge gaat het niet staan.

1 like

6 likes

@Tijner en @Colnago hadden een goed punt wat ik nu kan bevestigen. :wink: De bruine Molequin suede band die ik heb geprobeerd is erg mooi, comfortabel en van perfecte lengte, maar staat gewoon niet lekker icm. de kast/lugs van de smiley bb36. Hij staat in het blauwe gedeelte en ik heb een Tudor AD gecontacteerd over een OEM bracelet voor de smiley.

3 likes

8 likes

Hi Simon, is dit de Military Green? Fantastische combo, ik zoek een geschikte kandidaat voor mijn NA:

4 likes

Ja, dat klopt! Goud en groen vind ik vaak een mooie combi. :ok_hand:

1 like

Suede wintervachtje (slate grey) gewisseld voor de dunnere Nubuck (petrole) groen/blauw/grijze kleur.
Tnx nog @Gup!

6 likes