Staudt Chronos op Molequins
Klopt inderdaad! Pastte daarom wel des te beter op m’n dunne chronograaf, had ik hem ook op uitgezocht. Echter, op een meer chunky horloge gaat het niet staan.
@Tijner en @Colnago hadden een goed punt wat ik nu kan bevestigen. De bruine Molequin suede band die ik heb geprobeerd is erg mooi, comfortabel en van perfecte lengte, maar staat gewoon niet lekker icm. de kast/lugs van de smiley bb36. Hij staat in het blauwe gedeelte en ik heb een Tudor AD gecontacteerd over een OEM bracelet voor de smiley.
Hi Simon, is dit de Military Green? Fantastische combo, ik zoek een geschikte kandidaat voor mijn NA:
Ja, dat klopt! Goud en groen vind ik vaak een mooie combi.
Suede wintervachtje (slate grey) gewisseld voor de dunnere Nubuck (petrole) groen/blauw/grijze kleur.
Tnx nog @Gup!
Waarom staat dit draadje niet in reviews? Bij deze.
Heb er zelf 6 trouwens.
De vintage Eterna op een Saffiano. Zou wel hebben gewild dat de taper 17 naar 14 was, en niet 17 naar 16.
Je hebt gelijk, dankjewel Peter
Hier ook een Molequin fan. Mijn vrouw heeft een Nomos Metro 33 Sage in haar collectie waar standaard een vrij grof velours bandje op zit in de maat 16mm. Dit bandje heb ik inmiddels vervangen door een Molequin Saffiano Mint in 17mm. De pushpins hebben door de speciale lugs een maat van 14mm, dat was even pielen maar het zit. Het is een prachtige combi geworden. Foto houden jullie tegoed.
Zelf ben ik nogal van de tool/diver horloges (o.a. Sub, Ploprof en een wat meer bescheiden Nomos Ahoi). Toch viel ik eind vorig jaar voor een Grøne Manueel One die bij binnenkomst op het standaard blauw leder nogal klassiek over kwam. Inmiddels is die band vervangen door een Molequin Amberglow. Vrolijker wordt het niet:
Hi,
Weet iemand hier toevallig een verkooppunt in midden Nederland?
Twijfel tussen een aantal kleuren, dus toch maar even in het echt bekijken.
Volgens mij verkoopt AWC Molequin… Amsterdam
Fantastisch Hans, zeer chique, de Nomos ook
Zit op hun site te kijken, maar lijken ze niet te hebben. Ben specifiek opzoek naar een saffiano. Ze hebben wel eigen merk, maar ik heb een keer een awco canvas gehad en die ging maar kort mee.
Wristbuddys heeft tegenwoordig ook lederen bandjes. Snelle verzending uit Zweden en betaling met Ideal.