Molequin strap review

Dankjewel RonnieB! :clinking_glasses:

Ik wil graag een Molequin 19mm bandje gaan dragen icm mijn bb36 blauw:

Nog suggesties qua type/kleur? Ik neig naar een nubuck in taupe of bruin. Het cognac-achtige vd originele Tudor is het net niet voor mij.

5 likes

Nubuck van Molequin is erg mooi! Ik weet de kleur niet meer maar hier heb je de nubuck op een blauwe plaat beetje zoals jij wil gaan doen:

6 likes

Als je de cognac kleur niet geschikt vindt, wellicht de suède taupe foncé proberen? Heb geen horloge met blauwe wijzerplaat als voorbeeld, maar ook mooi bij wit/crème en/of zwart:

9 likes

Ik heb dit nubuck bandje op een vintage Seiko:

Ook 19mm en bevalt echt uitstekend, foto doet hem geen recht. Kleur is heel mooi in het echt en draagt heerlijk.

5 likes

Met die wijzerplaat kun je bijna geen verkeerde keuze maken. Vind de suggesties onder je bericht allemaal mooi. Heb zelf een aantal Saffiano banden van Molequin. Zie hieronder de blauwe variant.

8 likes

Heb je daar wat foto’s van in beter licht? Heb ook de Manufacture en ben beetje aan het rondkijken naar een nieuw bandje ervoor :slight_smile: En toevallig al iets erop gehad met wit stiksel? Benieuwd of dat goed matcht.

Ik heb ook een aantal saffiano banden.

Mooi spul.

Hey Sander, ik heb hem pas 48 uur dus pas 1 band geprobeerd :grinning:. Stuur je wel even een nieuwe poging via een PB

1 like

Ik zou het niet doen. De kast past niet met leer. Al helemaal niet met een dunne Molequin.

1 like

Goed punt :thinking:

1 like

Wordt zo verkocht door Tudor. Kan imho prima.

Wat betreft de dikte van de band heb je wel een punt. Rolex en tudor cases zijn niet vriendelijke voor dik leer… ondanks dat wat robuuster doorgaans imho beter staat.

Ik denk dat je me verkeerd begrijp. Deze specifieke 36mm blackbay smiley draagt niet mooi met een dunne leren band. Met dikke hirsch band viel het nog mee. Maar door de laag geplaatste lugholes en de vlakke zijkanten van de kast ziet het er niet zo verfijnd uit op dun leer. Een vintage datejust kan ik wel heel mooi vinden op leer.

4 likes

Ik heb hem zelf ook. Draagt eigenlijk alleen mooi op staal naar mijn mening.

Een nato kan ook nog, maar bij leer zie je die zijkanten zo. Net als bij de BB58.

2 likes

Dank allen voor de input! Zitten prima suggesties bij. Kwam ook deze URL nog tegen met wat foto’s:

En @Colnago en @Tijner , zou heel graag de OEM bracelet kopen, maar ik betwijfel of ik die nieuw of in goede staat ooit nog ga vinden. Ben al blij dat ik een blauwe smiley bb36 nieuw heb kunnen vinden, aangezien model al een tijdje discontinued is.

2 likes

Ja, het is echt een tof horloge. Ook zo hoor, dont get me wrong. De Tudor vlindersluiting is ook echt topkwaliteit.

Als je staal wilt zou ik denk ik hier op HF een andere kopen en die dan daarna zonder de band weer verkopen.

Dan heb je met wat mazzel voor 300-400 euro een stalen band.

Eerlijke reacties hier in ieder geval! Je gaf aan voor de nubuck maar heb ze hier naast elkaar liggen en die heeft een veel dunnere uitstraling dan de suede. Zou inderdaad te dun zijn voor deze kast!

Zoals @Colnago al aangeeft die van hirsch en de wat dikkere suede straps zijn het proberen waard.

Denk zelf dat het prima gaat met de blauwe plaat en icm bruine band sowieso een mooie combi.

En de molequin

3 likes

Oh btw, ik heb een nieuwe bruine suede (19mm lugs, korte lengte) Molequin van @NOAD overgenomen :slight_smile:

Dus ik ga zowiezo zien hoe die staat en dan zien we wel weer verder!

1 like

8 likes

Hier de blauwe saffiano. Zeer tevreden mee :+1:t2:

12 likes