Molequin strap review

Heel mooi bandje en top combi. De subtiel ingebrande streepjes naast de stiksels zijn gaaf :+1:

4 likes

Vroeger had ik de voorkeur voor originele onderdelen, waaronder ook het bandje.

Maar sinds een poos op t forum, mooie handgemaakte banden gezien te hebben, ben ik (deels) wel om.
Zo vind ik bv de band vd de LLD te plat vh horloge. Heb onwijze overhang, terwijl met n dikkere band ik dat overhang niet heb.

Vaak probeer ik nog wel de/een originele gesp erop te zetten.

3 likes

Prachtige strap op een zo mogelijk nog mooier horloge!

1 like

Ik zit al even te twijfelen over zo’n band voor m’n explorer, maar ben er nog niet helemaal uit. Wat denken jullie?

2 likes

Ik zou zelf kiezen voor een vrij donkere band met een lichter of constrasterend stiksel, lijkt me over het algemeen beter te passen bij de wijzerplaat.
Het struisvogelleer met de bultjes, het is exclusief, maar niet mijn smaak.

Wat mooi leer zeg .

Welke prijsklasse praten we dan?

Rond de 100 euro

1 like

Klopt, maar met quick release en verzend zit je snel om en bij de 130 euro.

1 like

Ja klopt idd, gister bij HaarlemWatchWorks 1 besteld en was 108 euro kwijt incl verzenden. Geen quick release oid genomen.

1 like

Mooi spul voor dat geld.

Dank voor de tip… nice

Ligt het aan mij of staan ze niet op hun site :roll_eyes:
Edit via Google kom ik er wel. Kan de straps niet 123 op de site vinden namelijk. Jammer dat ze niet in 22mm zijn, een babyblauw bandje was leuk op de Pellikaan geweest :sunglasses:

2 likes

Dank! :slight_smile: Ik zocht me ook al rot. Ik zie echter alleen alleen de maten 16 en 18mm staan bij zo wat alle banden :roll_eyes:. Kan je beter bij Molequin zelf bestellen …

1 like

Wat vind je van die premium buckle?

Is mij de 15 euro wel waard. Maakt hem af en is echt wat anders dan een standaard buckle. Ziet er simpelweg beter uit!

1 like

Ik ben er echt nog niet uit welke het beste zou passen op de explorer. Helaas mogen we geen externe foto’s meer posten maar ik twijfel tussen de ;

  • short navy grained blue
  • short sable
  • short sapin

Over welke Explorer hebben we het?

Gewoon even mailtje sturen, volgens mij kunnen ze alles leveren van Molequin.

1 like

114270

Ik zou uit deze voor de Sable gaan. Is uiteraard wel heel persoonlijk, Wat ik ook zou overwegen is:

SHORT GRAINED WHISKEY TAN
SHORT GRAINED CHOCOLATE BROWN

2 likes

Heerlijk al die cryptische omschrijvingen :joy:

1 like