Molequin strap review

En zojuist bezorgd :fire::heart_eyes::scream:

12 likes

Ben een Molequin band aan het overwegen voor de Monaco en LLD. Hebben jullie gekozen voor de quick release optie? Zit dat een beetje goed in elkaar?

Hi,

Ik ben een ontzettende fan van de quick release springbars in hun banden. Werking is perfect en afwerking erg netjes. Enige minpunt is dat ik de QR springbars wat dun vind vergelijken met een aantal van de originele springbars zoals die bij mijn BB58 werd geleverd.

Door de QR springbars wissel ik vaak en snel van band zonder kans op beschadigingen aan de kast. Ik vind dit echt een enorm voordeel :blush: ik overweeg zelfs de aanschaf van de bergeon tang om de gaatjes voor QR springbars mooi in banden te kunnen persen om het plaatsen van QR springbars als service aan te bieden.

Groet, Vincent

3 likes

Wat vinden jullie van de dikte van deze banden?

Hi,

Banden zijn zeker niet de dikste maar ik vind ze door hun dikte een chique uitstraling hebben en erg soepel dragen. Voor alsnog ook erg slijtvast. Het zijn mijns inziens geen stoere banden maar high-end toppers.

Groet, Vincent

2 likes

Nee. Brrr, waardeloos systeem is dat.

1 like

Ook ik ben groot Molequin fan.

Ik neem zelf vooral de grained calf, met quick release systeem (heerlijk: elke keer andere kleur) en de premium buckle.

Door de prijs heb ik gezocht naar allerlei alternatieven maar ik heb nog niks vergelijkbaars gevonden.

1 like

Even gekeken en hebben inderdaad erg mooie banden!
Het lijkt alleen wel alsof letterlijk elke band die ik mooi vind niet beschikbaar is in 20mm… iemand ervaring mee? Website in de gaten houden of toch wat meer actie ondernemen?

Probeer even via Haarlemwatchworks. Die zijn ook leverancier.

2 likes

Bedankt! Daar hebben ze hem wel. “Granite” besteld voor op mijn speedmaster, ben benieuwd :slight_smile:

3 likes

Ik zie overal veel verschillende meningen over quick release, wat ik mij vooral afvraag: waarom zou je géén quick release nemen?

Ik ga waarschijnlijk voor een nubuck strap :slight_smile: Enige twijfel is juist het dunne, want op de Heuer Monaco mag het misschien wat stoerder

1 like

Heb je deze nog en bevalt hij?

Jazeker. Super bandje. Begint alleen een beetje smoezelig te worden. Weet niet of je dit kan schoonmaken op 1 of andere manier…

Hoort ook wel een beetje bij het materieel en de kleur denk ik. Ik wil deze wellicht bestellen voor mijn Grand Seiko Snowflake. Ik draag hem sowieso niet zo vaak dus het snelle smetten zal wel meevallen ga ik vanuit.

1 like

Tip: niet mee gaan gourmetten. Man wat heb ik er vorig jaar een bende van gemaakt.
Je kan het wel met lauw water en een drupje Dreft wassen.

2 likes

M’n nieuwe is er!

7 likes

Zojuist kom ik er pas achter dat dit draadje bestaat. Inmiddels heb ik 6 Molequin-banden. Dat zegt vermoedelijk genoeg over wat ik er van vind :ok_hand::ok_hand:.

11 likes

Deze al eerder in het WDWV-draadje gepost. Staat echt subliem in al zijn eenvoud. Is mijn derde, naast een bruin suede en de Mistral. En - in korte maten verkrijgbaar…! :hugs:

3 likes

Helemaal mee eens, top kwaliteit van Molequin :ok_hand:t2:

Hi,

Is de blauwe Saffiano band die op de UG zit ook van Molequin?
(Geweldig horloge trouwens!!)

1 like