Monchard, dus. Een merk dat ik, tot voor kort, niet kende. Een onafhankelijk Zweeds microbrand, opgericht door twee vrienden: Oskar Gydell en Jonathan Belvér en dat voortkwam uit een project dat ze samen deden, op de universiteit.
Op dit moment zijn er twee echt leuke modellen (met diverse variaties) in het assortiment: een Tank-achtige en een Heuer-achtige. De meest originele ontwerpen? Nee, misschien niet. Maar wel mooi gedaan, vind ik dan.
Correct, maar eerst maar eens op vakantie en daar eens goed bedenken welke kant ik met de collectie op wil. Ben al begonnen met uitdunnen, dus dat is stap 1.
Maar sluit niet uit dat er een chrono met twee sub dials bij komt met een kleurtje. Is toch iets waar ik veel naar aan het kijken ben de laatste tijd… het passen van die Glassbox was misschien de aanstichter
Inderdaad niet onderscheidend maar het ziet er erg leuk uit.
Leuke tank alleen vind ik de minuten streepjes teveel van het goede. Jammer want voor het geld heb je een leuk model met mooie wijzers en saffier. Maar ondanks dat de Lip T24 mineraalglas heeft zou ik toch voor de laatste kiezen.
Het merk bestaat toch al enige tijd. Ik heb op mijn telefoon deze foto opgeslagen. Schijnbaar vond ik dat horloge destijds mooi, denk ik? Nu niet meer in ieder geval. En deze nieuwe modellen bevallen me ook niet echt.
Destijds wel met een ander logo en een eigen design. Blijkbaar sloeg dat niet aan en zijn ze de namaak-industrie ingegaan.
Die panartactica met die kleurtjes is leuk, maar dat komt omdat de Heuer Skipper super cool is. Dat zelfs het logo op de gesp is nagemaakt van Heuer vind ik echt een zaaddoder. Zoveelste microbrand die vintage ‘hommages’ maakt.
Of ik ooit de investering waag in een 70/60 Heuer is nog maar de vraag. Mooi vind ik ze zeker. Voor vintage gaan heb ik nog niet gedaan. Wat voor rabbit hole ik dan in duik? Nog even niet.
In die zin wel een leuke optie, maar zeker niet een in plaats van.
We gaan het zien.
In de tussentijd wil ik natuurlijk maximaal banden sletten! Dus suggesties welkom voor op de reverse panda.