Monchard Only

Monchard, dus. Een merk dat ik, tot voor kort, niet kende. Een onafhankelijk Zweeds microbrand, opgericht door twee vrienden: Oskar Gydell en Jonathan Belvér en dat voortkwam uit een project dat ze samen deden, op de universiteit.

Op dit moment zijn er twee echt leuke modellen (met diverse variaties) in het assortiment: een Tank-achtige en een Heuer-achtige. De meest originele ontwerpen? Nee, misschien niet. Maar wel mooi gedaan, vind ik dan.

image

monchardwatches

Wie heeft er een Monchard of vindt dit ook leuke horloges?

14 likes

Hahaha je laat er geen gras over groeien Ed!

Maar ik ga wel goed op de chrono modellen. Stiekem vind ik die gouden wel heel lekker, but must resist…:eyes:

3 likes

Ach, het leven is kort, Hef! Dus ‘nú’ is beter dan ‘ooit een keer’, toch?! :wink:

1 like

Veel Heuer vibes.

Ik vond deze wel lekker!

10 likes

Correct, maar eerst maar eens op vakantie en daar eens goed bedenken welke kant ik met de collectie op wil. Ben al begonnen met uitdunnen, dus dat is stap 1.

Maar sluit niet uit dat er een chrono met twee sub dials bij komt met een kleurtje. Is toch iets waar ik veel naar aan het kijken ben de laatste tijd… het passen van die Glassbox was misschien de aanstichter

2 likes

Deze kleur is idd erg lekker.

1 like

Eh, die van mij? Dus nu krijg ik de schuld?! :open_mouth: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Klinkt Zwitsers/Frans voor een

maar het klinkt wel lekker.

Inderdaad niet onderscheidend maar het ziet er erg leuk uit.

Leuke tank alleen vind ik de minuten streepjes teveel van het goede. Jammer want voor het geld heb je een leuk model met mooie wijzers en saffier. Maar ondanks dat de Lip T24 mineraalglas heeft zou ik toch voor de laatste kiezen.

1 like

Paneuropa Stopwatch, ook erg mooi!

3 likes

Nee nee, ik heb dit niet gelezen en ben hier niet geweest.

3 likes

Ja die is ook leuk!

Conclusie: alle chronografen zijn leuk!

Ja precies Ed, het is jouw schuld! Maar naast die van jou ook vooral die zilveren panda die ik paar weken geleden gepast heb bij :sheep: & :lemon:.

1 like

Ja, zat ik ook al naar te kijken… :star_struck:

4 likes

Het merk bestaat toch al enige tijd. Ik heb op mijn telefoon deze foto opgeslagen. Schijnbaar vond ik dat horloge destijds mooi, denk ik? Nu niet meer in ieder geval. En deze nieuwe modellen bevallen me ook niet echt.

Destijds wel met een ander logo en een eigen design. Blijkbaar sloeg dat niet aan en zijn ze de namaak-industrie ingegaan.

Die panartactica met die kleurtjes is leuk, maar dat komt omdat de Heuer Skipper super cool is. Dat zelfs het logo op de gesp is nagemaakt van Heuer vind ik echt een zaaddoder. Zoveelste microbrand die vintage ‘hommages’ maakt.

2 likes

Ja, geloof ik ook. Maar had 't, tot pas geleden dus, even niet op m’n netvlies en er was nog geen eigen ‘Only-topic’. Nu dus wel.

Nee, dat vind ik ook niks.

O.k., genoteerd. :wink:

Ik heb net een Reverse Panda besteld.

Er is altijd wat koudwatervrees bij mij als ik alleen maar hele mooie renders zie of foto’s die niet echt lijken te zijn zo mooi. Where is the catch?

Ik vond een hobby fotograaf die veel vintage Heuer en Omega in een eigen studio zet. Had ook een Paneuropa Regatta onder de lens.

Ik neem die duik wel met Monchard.

6 likes

Ben zeer benieuwd hoe deze in het echt eruit ziet en voelt want vind het wel echt een prachtig model die chrono :smiling_face:

2 likes

Ik wel, zie dit wel altijd meer als modellen om wat te proberen voordat je naar het hogere segment grijpt zoals een Tag.

1 like

@TagEd , je wordt weer hartelijk bedankt :roll_eyes:
Net nu het rustig was op horloge gebied gooi je deze er in… :yum:

1 like

Die rode pusher is leuk…

1 like

Of ik ooit de investering waag in een 70/60 Heuer is nog maar de vraag. Mooi vind ik ze zeker. Voor vintage gaan heb ik nog niet gedaan. Wat voor rabbit hole ik dan in duik? Nog even niet.

In die zin wel een leuke optie, maar zeker niet een in plaats van.

We gaan het zien.

In de tussentijd wil ik natuurlijk maximaal banden sletten! Dus suggesties welkom voor op de reverse panda.

2 likes