Montblanc, jullie mening(en) graag.

Mede HF’ers,

Ik heb mijn oog laten vallen op de Montblanc Heritage Chronométrie Twincounter Date in de blauwe uitvoering. Doorsnede een voor mij mooie 40mm, eigen uurwerk MB 24.23 en een schappelijke prijs.

Graag hoor ik van jullie liefhebbers en kenners wat de sterke en minder sterke punten van dit horloge in het bijzonder en van Montblanc in het algemeen zijn, zodat ik mijn definitieve beslissing beter onderbouwd kan nemen.

Alvast bedankt voor jullie commentaren!

Gr. Wouter.

24 likes

Mooi horloge! :ok_hand: Uurwerk is niets mis mee, dat is er één uit de stal van Minerva, als ik me niet vergis. Mooie blauwe wijzerplaat ook! :slight_smile: :+1:

Edit: geen Minerva, maar Sellita SW295-1.

1 like

Mooi horloge. Doet me een beetje denken aan die oude DeVille chrono’s.

Edit: deze dus

Edit2: niet dat die montblanc een chrono is natuurlijk.

8 likes

Ik zou zeggen doen .

Er zitten veel smaakvolle horloges bij, en ik vind dat Montblanc onterecht niet serieus genomen wordt.

Het horloge wat je laat zien is zo’n smaakvolle. Ik zeg doen. :+1::+1::+1:

8 likes

Mijn ongezouten mening: subdials met een kalender ipv chrono doet me denken aan 10 euro ali express horloges of dingen als Tommy Hilfiger horloges waarvoor een chrono te duur zou zijn en ze de goedkopere kalender optie gekozen hebben. :thinking:

2 likes

Een van de dingen waar ik tegenwoordig wat meer naar kijk, is of de tijd een beetje fatsoenlijk is af te lezen. En dat is bij deze prima in orde. Verder wel een chique uitstraling. Wat mij betreft hadden de wijzers ietsje dikker gemogen, ik vind ze nu wat aan de iele kant.

Doen!

Dat vind ik nogal kort door de bocht. Er is niets mis met zeigerdatums en kleine sekunden.

Goedkope meuk van AliExpress heeft die uitstraling omdat het goedkope meuk is. Niet omwille van de zeigerdatum.

6 likes

Montblanc maakt mooie horloges maar ik vind deze niet echt mooi. Komt omdat de subdials te dicht in tegen het midden van het horloge zitten. Dat komt op de 1 of andere manier wat goedkoop op mij over.

1 like

Met sub seconds heb ik die asociate ook niet. Maar of het nou een ali express horloge is of een patek van 50.000 euro, ik krijg er het zelfde idee bij. Wellicht is mn menining enigsinds gekleurd omdat ik een chrono liefhebber ben.

Groot nadeel van die Zeigerdatums is trouwens voor mij het gebrek aan symetrie. 31 is een oneven nummer brrr

3 likes

Op het eerste gezicht vond ik hem erg fraai, maar iets langer kijkend vind ik ook dat de subdials teveel naar elkaar toe staan. Maar als dat je niet stoort: doen!

1 like

Ben niet kapot van de ‘Le Locle’ horloges. Moet wel zeggen dat er af en toe mooie exemplaren tussen zitten.
Deze vind ik minder. Met name door de uitlijning.

1 like

Mooi horloge. Mooie kleur. Afwerkingsniveau is zeker goed gezien het prijspeil. Subdials inderdaad wat dicht naar het midden, maar wat mij meer stoort, ze staan niet even ver van de markers vandaan.

1 like

Er is geen symmetrie, en de subdials zijn niet even groot. Ik heb overigens dezelfde associatie als @koekoek.

1 like

Ik vind de sunburst mooi, maar ik sluit me aan bij de rest wat betreft de balans op de wijzerplaat. Dit is het net niet.

1 like

De mijne ook omdat ik ze niet mooi vind. Hoe minder knoppen op de zijkant hoe beter. Monopusher bi-compax is OK. :thinking::thinking:

Het is wel een priemgetal. Die zijn mooi.

Mooi hoor, ik zeg doen. Ik hou wel van het asymetrische.

1 like

??? Kijken we naar hetzelfde horloge ??

Wil je zeggen dat hij symmetrisch is dan?

3 stuks zelfs :sunglasses:

Dat is juist het probleem, dan kan je geen fatsoenlijke indeling maken :wink: