Montblanc, jullie mening(en) graag.

Kijk eens naar het punt waar de wijzers bevestigd zijn tov de subdials bv, of zoals eerder al genoemd, de positie van de subdials tov de markers.

1 like

:thinking:
Rechter kan toch niet ? Dus symmetrisch. Alles staat toch strak op n lijn ?

Nee, dat doet het niet.

Wat is de afstand tussen de 3 uur marker en de datumsubdial, en de afstand tussen de 9 uur marker en de secondesubdial. Fors verschil.
En wat is de afstand tussen het bevestigingspunt van de wijzer en de subdials. Die zijn verschillend. Het staat echt helemaal scheef.
Zie de foto van @Lempke

2 likes

Ik heb - inmiddels vele jaren geleden - eens een Montblanc vulpen gehad, prachtig ding van zwart “resin” met een gouden punt. Helaas viel de pen een paar weken later van mijn buro en was het resin gebarsten…sindsdien heb ik het niet meer zo op Montblanc.

On topic: subdials zijn zoals reeds opgemerkt wel raar uit balans, verder een voldoende.

Nee echt symmetrisch is het niet.

3 likes

Oh ja dat. Klopt.
Zat meer te kijken of het op 1 lijn stond.

1 like

Mooi horloge, de kwaliteit spat er van af.
Echter waardevast is een ander verhaal. Kijk maar eens in het blauwe gedeelte, 60% onder de list prijs voor een nieuw exemplaar ?:grimacing:

1 like

Mooi horloge! Sommige mensen vinden het geen echt horloge merk maar een merk van luxe accessoires. En natuurlijk is dat ook de geschiedenis van het bedrijf maar bij een merk als Montblanc hoef je niet bang te zijn voor een slechte kwaliteit of afwerking.

2 likes

Jongens toch… echt? Gaan we er de schuifmaat bijhalen om zeker te zijn?

Doen jullie dit ook met Seiko zo kritisch zijn? :sunglasses:

Ik vind het een mooi horloge met mooie blauwe wijzerplaat.

Ik zou hem wel in mijn collectie willen!

Zeer elegant!

4 likes

Ik vind je reactie een beetje flauw. Het horloge ziet er gewoon uit als dit gezichtje :crazy_face: en dat benadrukken mensen met die foto’s. Dat mogen die mensen vinden. En jij mag hem mooi en elegant vinden.

Ik vind hem best mooi maar struikel ook over de crazy eyes. Ik denk dat het weglaten van de cirkel om de datumaanduiding al een hoop zou schelen.

1 like

Ben benieuwd wat ie 2de hands moet kosten .

Niks mis met montblanc:

3 likes

Zou sowieso nog een mooie vulpen willen van montblanc

Op basis van de vraag van TS wat gaan zoeken en er zit fraaie horloges/uurwerken tussen eigenlijk…

De spacing viel mij ook direct op en daarom vind ik hem niet in balans… de Montblanc Rieussec Chrono is mijn favoriet…

Op een gegeven moment en zeker wanneer je voor een horloge flink in de buidel moet tasten, gaan dit soort details een belangrijke rol spelen.

Mont blanc had beter de naam Minerva kunnen gebruiken voor hun horloges na overname ervan.
Ik denk dat ze met die naam op een aantal van hun modellen het goed gedaan hadden.
Nu zie je vooral een merk dat naast hun voornaamste handel er ook horloges bij produceert. Weliswaar met hun nieuwe uurwerken van hele hoge kwaliteit, maar voor veel mensen niet serieus genomen.
Dat zie je direct terug op de 2e hands markt. Je kan ze beter voor minder dan de helft jong gebruikt kopen, elke willekeurige Mont blanc.

1 like

Mijn tekening was om de onbalans aan te tonen aan iemand die dit niet zag, er is feitelijk onbalans in de opzet, hoewel dit ook opzettelijk gedaan zou kunnen zijn… :rofl:
Zou voor mij trouwens geen probleem zijn, ik vind hem echt prachtig!

2 likes

Minerva zei mij voordat ik me hier op HF begaf helemaal niks. Ik denk dat dat voor 99,9% van de bevolking geldt. Montblanc daarentegen heeft wel een hele bekende en goede reputatie. Niet met horloges maar dat zal de meesten een worst wezen. Ik heb 19 jaar geleden ook een Montblanc gekocht, destijds nog met een Valjoux uurwerk. Wist ik veel?! Ik moet zeggen dat ik het horloge nog steeds erg mooi vind en dat de prijzen destijds iets anders lagen.

De prijzen op de tweedehands markt zeggen niet veel denk ik. Ik kan bijna geen ander merk dan Rolex bedenken die het wel goed doen op de tweedehands markt in dat prijssegment. Maar ook hier kan mijn onwetendheid mij parten spelen. :wink:

1 like