Snap ik, 44 mm is niet voor iedereen.
Maar zelf heb ik daar absoluut geen probleem mee ![]()
Erg fraai.
toch knap hoe ze zo’n uurwerk in elkaar kunnen flansen ![]()
Echt schitterend. Bedankt voor het delen.
Heel fraai. Deze waren er als limited edition, zoals op de foto, maar ook nog als een nog kleinere serie?
100 years the automatic wristwatch
Van de week hadden we het over Fortis, die het 100-jarig jubileum van de Harwood automaat vierde. In die tijd kwam Minerva met een soortgelijke oplossing om de kroon achterwege te laten. Montblanc en Minerva hebben vorige week een revival van dat horloge gelanceerd, óók interessant:
Dit is voor mij de mooiste Montblanc Minerva Villeret, de magie start op 1.43 minuten.
Prijs : €245.000,-
Volgens mij zijn er 8 van gemaakt. ( ik heb er eentje in mijn handen gehad…! )
Te gek, net ook ff aan mijn stiefvader laten zien (zelf succesvol in de metaalbewerking). Zwaar onder de indruk.
Hoewel ik niets af doe aan de getoonde prestaties, is mijn probleem in dezen afgezien van budgettering, dat ik toch in eerste instantie geld uitgeeft aan de voorkant van het horloge, niet de achterkant. Mijn Montblanc is van een serie waarvan de stijl en uitvoering van de voorkant gedeeld wordt door Minerva en niet-Minerva varianten, waarmee je dus voor een ‘prikkie’ die uitstraling van +/- 20k om je pols hebt.
Awesome ![]()
Schitterend horloge ![]()
Prachtig horloge en een uurwerk waaar je naar blijft kijken.
Dit is inderdaad waanzinnig mooi,
Eerste keer dat ik het zie. Dank voor het delen.
Ik checkte al uit bij de afgekapte cijfers vanwege subdials. Of het nu Patek, Mont Blanc of Seiko is… Dat is een no go pour moi ![]()
Ziet er inderdaad goed uit… ![]()
Helemaal mee eens! Ik hoorde er voor het eerst over door @Bidle … dit gewaardeerde lid had een collectie van jewelste en een zeer prettig lid met een hoop (horloge) kennis.
Daarnaast was het hij was de man die het idee van het HF café aanbracht en mijn eerste commissie opdracht gaf. Volgens mij niet omdat ik goed was, maar omdat hij mij gewoon wilde steunen. Ik moest de Devine comedy maken van Dante maken in 3 luik, elk een meter groot. Weten jullie wat volgens @Bidle de hemel was? Dat was de Minerva fabriek. En zo geschiedde.
Hij ging van het ene op het andere moment alles weg doen op de Minerva’s en de Citizen Chronomaster na. Dat wilde in mijn ogen een hoop zeggen. Ik heb het vermoeden dat er wat aan de hand was.
@HanDavinci heeft de beste man wel eens ontmoet. Had hem graag persoonlijk willen bedanken. Maar dat is er nooit van gekomen helaas.
Echt ![]()
Dat waren betere tijden inderdaad. Iemand die altijd positief was, en kennis bij hopen deelde. Hoop dat hij het goed stelt.
Ik geloof het niet.