Minerva - Villeret en Frey, Gnutti en Montblanc eigenaarschap gerelateerde berichten

Frank,
Wauw, wat een beauty en die achterkant met zeer fraai uurwerk.
Geniet ervan.

1 like

Liefhebbers, ik kan mijn geluk niet op. Zo heb ik er geen, en zo ineens twee.

Zonet een 34mm pythagore op originele stalen band opgehaald. Ook met het uurwerk van de laatste serie. Op de foto ziet hij er forser uit dan in werkelijkheid. En de kast lijkt me in nieuwstaat.

15 likes

Prachtig!

2 likes

Heel mooi! Van harte.

2 likes

Schitterend.
Van hart gefeliciteerd met 2 nog wel.

Wat ik me afvraag, waar kun je op baseren uit welke serie het uurwerk komt?

zie hier mijn antwoord:

1 like

Deze is uit de Gnutti periode. Ik geniet er nog elke dag van.

19 likes

Volgens mij heb je deze een jaar of 8 geleden op DZVL gepost en toen was ik al jaloers.

1 like

Heel mooi. Er staat ook een heel mooi exemplaar met ditzelfde uurwerk en dezelfde periode te koop van op Chrono24. Echt een plaatje met een 18k gouden kast en een zalm wijzerplaat. Een full set en voor zover ik kan beoordelen de prijs meer dan waard lijkt mij:

1 like

Ja dat klopt. Ik heb hem nog steeds. Ik ben er wel voorzichtig mee en is niet mijn dagelijks horloge.

1 like

Gek ik had nog recentelijk gekeken op chrono24 maar vond niet deze :wink:. Je ziet hem niet vaak voorbij komen. ( ik vind hem in wit goud toch mooier)

1 like

Wat een gruwelijk mooi horloge is dit toch!

Ah ik zie nu het merktekentje in jouw lug staan. Ja witgoud is ook mijn favoriet.

Er zijn 33 stuks in WG GG en platina (Weet ik niet zeker) gemaakt.

1 like

Minerva maakt volgens mij prachtige horloges en uurwerken! :smiley:

Montblanc produceert in de voormalige Minerva fabriek zo’n 250 high end horloges per jaar.
Prijzen zijn vanaf 25K Euro.

Ze gebruiken nog altijd veel machines en gereedschappen uit de Minerva tijd.
Je waant je terug in de tijd als je Villeret bezoekt, als er geen auto’s zouden rijden zou je denken dat je 50/ 60 jaar terug in de tijd bent.

Wat staat er een prachtige Minerva uit het Gnutti tijdperk te koop op Chrono!

Witgoud, Minerva logo op de kroon, herwerkt cal 48. Prachtig. Maar kostbaar…

1 like


Beste Minerva-liefhebbers, ik heb me bedacht: hij staat in het blauwe gedeelte. Er zullen vast geïnteresseerden zijn, maar ik zou het jammer vinden als hij jullie ontgaat.
Ik hoop dat dit berichtje mag van de moderatoren; ik werd op het idee gebracht door @ivar1 die blijkbaar iemand anders heeft getipt.

6 likes

Vandaag weer eens de bijzondere minerva pythagore pilot 38mm handopwinder.

14 likes