Zijner forumleden met een montblanc?
Schitterende horloges vind ik het!, in welke kwaliteitsrange moet ik Montblanc scharen? Bijvoorbeeld met Omega of Iwc?
Bijna 20 jaar oud met een Valjoux 7750 uurwerk. Dus nog niet met eigen uurwerk.
Toch maar eens een cape cod doekje aanschaffen als ik het zo bekijk.
Ik zou scharen onder Bic vulpennen!
Ik volg even…
Mooi ondergewaardeerd merk. Bij velen toch beter bekend vanwege hun schrijfgerei. Montblanc doet me niet zoveel, maar Bremont daarentegen…
Beetje dezelfde categorie.
Klassieke horloges. Schitterend qua vormgeving. Mooier dan omega imho
Dan moet je je toch echt even verdiepen in het merk.
Een van mijn exen… Was fijn horloge destijds. Inmiddels in bezit van een Belgisch forumlid.
Kwalitatief prima, net zo fraai afgewerkt als de MontBlanc pennen en lederwaren. ETA/Valjoux uurwerk niet origineel maar wel erg betrouwbaar. Eigen smoel ook. Wel behoorlijk smaakgevoelig. Maar als het je smaak is: !
In het blauwe gedeelte staat een mooie full set te koop. Niet de goedkoopste maar wellicht onderhandelbaar. Check it out.
Cheers, Otto
Graag normale reacties svp
Ben er nooit écht grote fan van geweest (vind bijvoorbeeld die Timewalkers nogal lomp) maar toen ik déze 'ns ging passen was ik toch echt onder de indruk van de kwaliteit, de afwerking. Ik denk dat je bij Montblanc veel waar voor je geld krijgt.
Welk model is dat ?
Heritage Chronométrie Ultra Slim
Dank je hartelijk voor je antwoord
Eigenlijk kun je van twee soorten Mont Blanc merken:
- Mont Blanc Le Locle, waar degelijke horloges vandaan komen.
- Mont Blanc Villeret, waar echte kunstwerkjes vandaan komen.
Deze had ik best wel willen hebben, enkel toch een maatje te groot helaas.
Mee eens maar waar schaal jij de 1ste categorie in in jouw ogen in relatie tot andere merken ? Jij hebt namelijk een aardige collectie en ervaring hierin dus vandaar mijn vraag…
De ‘nieuwe lichting’ uit Le Locle, beschouw ik als degelijke mooie horloges. Het is lastig om het weg te zetten tegen andere merken. Mede omdat tegenwoordig veel merken een hele diverse modellen verkopen.
Als ik een merk moet noemen dan zou ik denken aan Longines.
Dank je, kijk er zelf ook af en toe naar maar merk dat ik het moeilijk kan plaatsen kwa bedrag en merk vandaar de vraag. Misschien me er eens iets meer in verdiepen (kwam ook omdat ze minerva uurwerken gebruiken en jij daar heeeeele mooie modellen van hebt )…
Dinsdag mag deze om mijn pols, na 3 maanden wachten:
Ik kijk er vol spanning naar uit, voor mij een prachtig ding, er komt zeker nog een Montblanc bij in de collectie!