Deze even van mijn vader geleend:
Mooi op die Bund. Zoiets wil ik ook nog een keer. Goeie combi dit!
Dit is een heel gaaf horloge, met heel gave complication.
haha
mooi horloge, die band doet echter wel echt pijn aan mijn ogen oei oei oei
Wil je tegen die tijd dan ook de wijzerplaat uitleggen? Ben erg benieuwd waar je wat allemaal ziet en hoe dat beweegt 
Google… 
Je hebt dus wijzers… en die geven analoog het uur weer door middel van getallen van 1 tot 12…
Verder dan dat weet ik het niet. 
Nog enkele leuke filmpjes:
Zoals je merkt zijn er hier niet veel Montblanc horloges hé, ik heb het in het verleden ook al geprobeerd met een “Montblanc only” topic.
Probeer het eens met “Seiko” 
Ik vind die nieuwe geosphere helemaal te gek. Staal met zwarte stoffen band😍 Heb hem geprobeerd, maar was me net te groot. Die vergelijking met pennen gaat nergens over. Trouwens, die pennen zijn ook van geweldige kwaliteit. Evenals de tassen! (Ik bezit beide). En nu kan je zeggen: schoenmaker, blijf bij je leest, maar dan kan je hetzelfde zeggen over Cartier.
Ik wil mijzelf rondom kerst trakteren op een nieuw horloge, nu zat ik aan weer een Breitling te denken of een Tudor of een Omega. Maar nu kwam ik deze ook nog tegen, dus misschien wel een Montblanc.
Wat een plaatje he.
Ik heb een Montblanc of 6, vulpennen.
Een Montblanc horloge vind ik nog altijd moeizaam.
Ik heb wel een voorloper, Minerva Pythagore Grande Appliqué.
Ik vind dit ook een prachtig model en heb ik op mojn lijst staan alleen heb nog moeite met de prijs icm met merk…
Hier ook zo. Maar de pennen zijn zeer goed. Dus als de horloges net zo goed gaan worden nu, met die minerva-inbreng…
Ik vind ze nog niet zo in verhouding als de Minerva’s. De laatste serie Minerva’s voor de overname… daar krijg je mij enthousiast mee. Daar had men mee verder moeten gaan m.i.
Ik snap waar je op doelt. Maar wellicht dat ze elkaar versterken. De een door kennis en kunde, de ander met middelen en marketing.
En die zou je niet toevallig van de hand willen doen? 

Heb me er even in verdiept ze hebben tegenwoordig een in-house uurwerk die zonder problemen 500 uur kan draaien (bewezen). De uurwerken moeten zeer goed zijn van deze generaties. Ik denk dat het de prijs wel waard is. Natuurlijk betaal je ook voor het merk maar dat is met alle Zwitserse horloges zo, maar wat ik heb gelezen is de afwerking en de kwaliteit zeer goed.
Haha… nee… Niet zolang ik nog brood op de plank heb.
500 uur is niet zo bijzonder. Ken je de JLC Master?
1000 uur testdraaien, service en dan in de verkoop.
500 uur = ca. 3 weken…