Montblanc

Dan praat je ook over een totaal andere prijsklasse.
Als ik de reviews lees dan krijg je veel voor de prijs bij Montblanc. De afwerking moet fantastisch zijn en de kwaliteit ook zeer goed.
Het is natuurlijk geen horlogemerk met een rijke geschiedenis, in ieder geval niet in de horloge industrie.
Maar ze maken zulke goede producten dat ik de reviews over de uurwerken wel geloof.

Ze zijn rechtstreeks de voortzetting van Minerva, een stokoude fabrikant!

En ze rekenen pittige prijzen.
Behoorlijk in lijn met de lagere klasse van JLC.

1 like

Maar zijn ze goed of slecht?
Ik bezit nu een Superocean, daar zit ook een aangepaste ETA in en betaal je ook vors voor.
Waarom is het in jou ogen dan dat Montblanc te duur is?

Ik heb een Montblanc Dual Time Day Date, helaas even geen eigen foto bij de hand:

2 likes

Waar zeg ik dat ze te duur zijn?
Als het ervoor betaald wordt zal de prijs wel kloppen.

Overigens mag je van ieder horloge verwachten dat het minimaal 3 weken gewoon functioneert.

1 like

Laat ik het zo zeggen, waarom is het volgens jou de prijs niet waard?
Ik vraag uit gewoon uit intresse, ik ben opzoek naar een andere klok, dan helpt het mij wel om meningen van anderen aan te horen. :smile:

1 like

Waar zeg ik dat het de prijs niet waard is?
Volgens mij nergens…

Er is alleen heel veel concurrentie in deze prijsklasse en of ik voor dit geld hiervoor zou gaan betwijfel ik.

1 like

En ze rekenen pittige prijzen.

Komt bij mij over alsof je vindt dat ze teveel vragen.
Vandaar mijn vraag.

En hoe is de afwerking en kwaliteit?

We praten niet over een dingetje erbij voor 200 Euro :wink:

De prijzen zijn stevig en in deze categorie vind je heel erg veel concurrentie…

1 like

De kwaliteit is ongetwijfeld prima. Bedenk ook dat Minerva feitelijk ingelijfd is in de Groupe Richemont! Daar heeft men nog meer horlogemerken :wink:

1 like

Ze worden 500 uur getest alvorens ze verkocht worden… ( Zoals mijn Nicolas Rieussec GMT )

2 likes

Zou graag wat merken horen die hier in vallen ook in de kwaliteit en afwerking maar ook het type horloge…ben ook benieuwd omdat ik Montblanc erg mooi vind…

Denk aan een Perrelet, Baume et Mercier, Frederique Constant…

1 like

Dat zijn wel meteen de ā€œnamenā€, ik noemde bewust minder bekende merken.

Is dit dezelfde kwaliteit FC ? Baume & Mercier misschien wel maar dan houdt het ver op volgens mij

IWC, Panerai, Cartier, JLC, Montblanc, A. Lange & Sohne

1 like

Ja maar hebben het voor eenzelfde prijs en de merken die hij noemt gaan dat allemaal niet redden ! Zijn veel duurder :grimacing::thinking:

Zeker niet. Ik was op bezoek bij FC. Men heeft o.a. mechanische topstukken, in house uurwerken, echappements geƫtst op wafers etcetera.

Bedenk even dat ze ook Ateliers de Monaco hebben bij FC, protserig maar wel met tourbillons enzovoorts.

1 like