Montfort, kent iemand dit merk?

Zie titel. Ik ben ze een tijdje geleden bij toeval tegengekomen. Vind het erg mooie horloges, maar aan de prijzige kant.

Weet iemand iets meer over dit merk? Heb je er een of ken je iemand met een Montfort? Met andere woorden, zijn hun horloges het waard om een flink bedrag aan uit te geven of zouden jullie dit merk overslaan?

Kickstarter microbrand met eigenzinnige ontwerpen.
Lijken me ook geen courante modellen dus flinke afschrijving gegarandeerd.
Ik zou er het geld niet aan uitgeven.

2 likes

Just another swiss brand wabbie babbie merk .
Komt elke week weer een nieuwe op de markt .

Wens ze uiteraard wel veel succes .

Ik ken iemand met die familienaam, noemen haar soms sterkenberg om haar op stang te jagen.
Kan haar nu melden dat ze ook een horlogemerk heeft in de familie.

Ik lees op een site dat ze Selita gangwerk gebruiken en voor de kast een 316L staal dat door injectie van koolstof en stikstof bij lage temperatuur, 8 maal harder is gemaakt, tot 1200VC. Is dit dan getigimenteerd zoals bij Sinn of icehardened zoals bij Damasko?

Ik woon in het plaatsje Montfort :joy:

Maar nog nooit van het merk gehoord.
beetje jammer dat zo’n afschuwelijk lelijke horloges zijn.

de Rotonde, wie kent dat niet? :checkered_flag:
Van het merk had ik nog nooit gehoord.

1 like

Haha inderdaad!

1 like

Da’s een hele Montfol.

4 likes

Dit is wel echt een nieuw dieptepunt. Ik houd ervan.

3 likes

Haha ok, het merk valt nog niet zo in de smaak merk ik. Vind het toch echt mooie klokjes. In ieder geval bedankt voor de reacties en de gevatte opmerkingen :stuck_out_tongue:

Als dit bedoeld was om mij op te monteren dan is dat niet gelukt.
Wat een verdriet dit merk, die naam ook :joy:

Als je zulke dingen leuk vind, zou ik naar een Swatch Sistem51 kijken! Stuk sympathieker, prima geprijsd en best grappige dingen.

Die wijzerplaten zien er interessant uit. Zou persoonlijk alleen niet zo snel zo’n horloge kopen omdat het gelijk veel afgeschreven kan worden.

Das inderdaad ook mijn idee, beetje zonde. Maar mocht er ooit eentje komen dan is het zeker vanwege die wijzerplaten :smiley:

1 like

Inderdaad. Blijkbaar fabriceren zij hun wijzerplaten met een 3D printer. Weet iemand of er ook een merk is die een heel horloge laat printen. :slight_smile: