Yighhwat een gedrocht … kwil die van Han s pic
Dan kun je ook nog naar de ‘gewone’ Conquest kijken, is ook wat meer in de stijl van de Tissot die je mooi vindt.
Fotocredits voor @Jdb
Listprice is 1020 euro, maar beetje korting moet wel mogelijk zijn.
Deze heb wel wat.
Seiko SARX.

Tissot Gentleman powermatic 80 silicium.
De Damasko zit net boven budget, de Sinn kan nipt. Maarreh… Archimede Outdoor Protect als je geen bandenswapper bent.
Moeilijk te kloppen in deze categorie. De SARX is ook dikke prima, net iets dressier, de Tissot is net iets sportiever.
Longines Conquest vind ik zelf minder mooi. Niks mis mee, maar gewoon niet mijn smaak.
Stowa Marine Classic 40. Ik kies hier de Roman Numeral versie, maar er is ook een Arabic.

Hopla. Allemaal onder de 1000, allemaal in de gewenste maatvoering, allemaal dressy-casual.
I dont put often numbers on my dial, but when i do " i go BIG". Konden die nummers niet nog wat groter damn
Tja, en dan ook nog in een 41mm kast. Ik vind het ook een beetje teveel. Verder wel een mooi horloge.
Wow die Tissot is in mijn ogen de winnaar uit dat rijtje met de Archimede nipt daarachter. Is dat niet de Tissot voorkeur die TS ook heeft. Dan zou ik niet verder zoeken
Misschien ook wat fotos bij kleven:
Tissot Chemin des Tourelles, heb je in verschillende kleuren en ook met lederen band.
Tsja. Ikzelf ben heel erg van de Seiko’s. Zo zou ikzelf als, eh, flexibel horloge deze zelfs niet uitsluiten:

Maar de Tissot en Archimede zijn binnen dat budget geduchte kanshebbers, ondanks m’n Seiko hart.
Wat een gedrocht.
Denk dat de meeste goede opties inmiddels wel langs zijn gekomen. Mijn voorkeur is Sinn 104 of Seiko SARX.
Maar ik kick op Seiko design.
Deze is écht de beste suggestie wat mij betreft!!!
Die vat ik niet helemaal…Vanwege de beperkte service mogelijkheden?
Twee losse punten. De beperkte servicebaarheid geldt alleen voor de Tissot powermatic uurwerken dacht ik. Ik word niet warm van de ontwerpen van de meeste grote Zwitsers in die prijsklasse (qua nieuwprijs/nieuw horloges).
Is een Longines conquest VHP niets? Hij bevalt mij erg goed in ieder geval. Een sterk quartz uurwerk met bijzondere eigenschappen, goed gebouwd en sportief en dressy tegelijk.
Mocht je even wat anders willen kan hij ook nog best prima op een nato:
Nee, dat is ie IRL zeer zeker niet. Mooi gesatineerd, erg fijne band, en alles aan die kast is afgerond zodat je nergens aan kunt blijven haken. Met 200m WR, goeie lume en een geharde stalen kast vind ik het één van de beter doordachte field watches die je kunt vinden voor dat geld. Dat ding biedt meer dan de Sinn 556 in termen van krasbestendigheid en functie.
Toegegeven, de Sinn is eleganter, maar vind je voor een schokkende 200 ballen meer op staal. 880 voor de Archimede op staal, terwijl de Sinn 1140 doet. Da’s 260 meer. En 140 boven budget.
Maar goed, ik geil ook op Seiko design, en een poor man’s GS is voor zo’n 800 nieuw bij Magi te halen. Dia-Shield krasbestendige coating, clear-coated saffier, dat ding is ook dikke mik.