Mooi horloge ter afstuderen

Hallo allen!

Ik wil een belangrijke fase in mijn leven (afstuderen master) afsluiten met de aanschaf van een mooi horloge. Daarom ben ik sinds kort aan het rondkijken voor een horloge binnen mijn budget (rond de 500 euro).

Echter vind ik de keuzes vrij overweldigend… Bij voorkeur zoek ik een automatisch horloge, maar indien het design aansluit sta ik voor alles open. Wat ik tot nu toe voorbij zag komen wat ik interessant vond:

• Tissot PRX
  • Seiko Presage cocktail time
  • Sternglas Asthet
  • Sternglas Noas
  • Hamilton Khaki
  • Tissot Gentleman

Niet alleen zijn automatisch, maar dit geeft wel de style weer. Daarnaast vroeg ik mij af waar je een mooie winkel in Nederland hebt om deze modellen eventueel te kopen, naast specifieke juweliers oid.

Cheers!

13 likes

Rond de 500? Hamilton khaki field all day long
Prijs kwaliteit denk ik de beste en leukste keuze.

Zowel dressy als sporty

12 likes

De automatische PRX heeft een leuke prijsstijging gehad zie ik en tilt je al snel naar 775,-. Flink boven je budget, maar persoonlijk vind ik dit een geweldig horloge voor het geld wat je betaalt. De AD in Surhuisterveen (Friesland) heeft mij destijds geholpen en is bijzonder vriendelijk.

Hamilton Khaki is inderdaad ook erg speciaal. Uiteraard kun je ook even gaan passen bij wat AD’s en kijken welke je in het echt het fijnste en mooiste vindt zitten.

Deze zou ik kiezen, zelf draag ik een Gentleman met veel plezier (die met de gouden bezel). De edelstalen uitvoering moet ongeveer binnen jouw budget passen. Succes met afstuderen en veel plezier met uitzoeken👍🏻

4 likes

Seiko SPB077 is af en toe te vinden voor dat budget

Ik zou idd ook voor de Gentlemen gaan. Dat is zo’n veelzijdig horloge en is pre-owned ook zeker voor jouw budget te vinden.

1 like

De enige tip die ik je kan geven: Ga alle horloges passen.

Je hebt overigens wel een leuke shortlist gemaakt :ok_hand:

Congrats met het behalen van je studie :facepunch:

2 likes

15 likes

Prachtige dial. Die Seiko’s zijn best kek zo :ok_hand:

1 like

Klopt, echt een klasse horloge voor relatief weinig geld.

Om je keuze makkelijker te maken…:crazy_face:De Citizen NB1050-xx

Een alleskunner en ook voor rond dat budget.

9 likes

Gefeliciteerd met het afstuderen!

Ben zelf een grote fan van Seiko horloges. Niet al te duur, in house uurwerk en kwalitatief vrij goed. Heb enkele jaren nu een Presage en ben er erg blij mee, met het bandje alleen al kan je het uiterlijk veel veranderen (bijvoorbeeld zwart vs bruin, maakt het horloge een stuk lichter qua uitstraling). Maar ga inderdaad gewoon passen en kijk wat jou het beste past.

7 likes

Daar is weinig op af te dingen in die prijsklasse.

2 likes

Inderdaad en als je het overhypte “automatic” even overslaat heb je bij Citizen prachtige horloges die zeker zo goed zijn (zo niet beter) als bovengenoemde.

1 like

7 likes

Gefeliciteerd met je afstuderen!

In dit soort topics is het traditie om gelijk over budget heen te gaan met de suggesties dus bij deze. 50% dus moet te doen zijn. :wink:

Nivada Grenchen Super Antarctic. Verschillende opties voor de wijzerplaat en de kleur van de lume.
Mooi formaat, super kwaliteit, lekker waterdicht, past overal bij, echte bandenslet. Het is één van mijn meest gedragen horloges.

In Amsterdam zit geloof ik een dealer waar je ze eventueel kan bekijken.

8 likes

Dacht ik ook meteen aan, topper.

1 like

Zou geen PRX doen, hoe tof die ook is.
Deze gelegenheid vraagt om een wat meer tijdloos horloge, ik zou zeggen Presage als je wat meer een dresser zoekt of Hamilton voor iets meer casual.

Beide horloges zijn super all rounders en over 10 of 20 jaar nog net zo tof.

4 likes

Mooie explorer

6 likes

4 likes