Mooi horloge ter afstuderen

Ik gil ook meteen Seiko Presage hier, met de Hamilton Khaki Field erachter als je een wat meer robuust ogend horloge zoekt.

1 like

De gentleman raad ik persoonlijk af. Ik heb dit horloge ook, en de bracelet taperd niet of nauwelijks. Het is een waar krassenmagneet en dan doel ik niet op fijne battlescars maar alle aanrakingen blijven er aan plakken, zowel de bracelet met de gepolijste schakels als de bezel. Als je er toch voor kiest zou ik op amazon even een blikje capecod mee bestellen.

Ik vind de butterfly clasp eigenlijk niet fijn omdat ik zelf geen comfy fit kan vinden voor mijn pols en zonder micro aanpassingen is dat gewoon lastig.

Ik heb de Quartz variant, en dit uurwerkje hit zijn uurmarkers niet.

Het nadeel van de powermatic 80 vindt ik dat ze vrijwel niet te reguleren en niet te servicen zijn, het schijnt zo te zijn dat je er dan beter een nieuw uurwerk in kan plaatsen kostentechnisch. Dit is natuurlijk bij meerdere horloges zo maar ik vind dit persoonlijk wel jammer.

En dan nog de 21 mm lugs. Vervelende maat om andere banden voor te vinden.

Ook het saffier heeft geen AR waardoor je vaker reflectie ziet dan de tijd.

De enige reden dat dit horloge in mijn collectie blijft is dat het emotionele waarde heeft.

Maar alle negativiteit daar gelaten, hij draagt wel heel mooi.

4 likes

Allereerst gefeliciteerd met je afstuderen, je noemt een aantal horloges die je e.v.t interessant vindt. Een aantal van deze horloges bezit ik en ben ik tevreden over. Dus ik ga geen merk noemen, mijn tip is: stap gewoon bij diverse AD’s of juweliers binnen. Kijk naar horloges binnen je budget. Uiteindelijk moet je gewoon een klik hebben met een horloge. Neem niet te snel een beslissing, passen betekent niet verplicht om te kopen.
Daarnaast vraag je om een mooie winkel, in elke stad is wel een AD of een juwelier te vinden die in jou prijsklasse horloges verkopen.
Maar je hebt ook outlet stores, bijvoorbeeld Roermond maar zo zijn er meer. Die hebben soms hele leuke aanbiedingen van wat oudere modellen maar die kwalitatief niet onder doen voor de nieuwere modellen. Kijk rustig rond, wens je veel succes met je keuze :+1:

2 likes

Ik draag zelf graag de tissot gentleman open hart powermatic 80 stalen band of met een leren band van tissot zelf.

Ik zou gewoon de PRX doen! Iets bijzonders voor een bijzondere gelegenheid.

Ga m inderdaad wel eerst even passen, de maatvoering is niet voor iedereen

1 like

Er zijn inmiddels meerdere maten tussen 35-40 mm te krijgen

Open heart is niet zo tijdloos. Zou eerder dan een blauwe/zwarte plaat kiezen.

1 like

Ik zou voor de hamilton of een tissot PRX gaan. Liefst een automaat vanwege mijn voorliefde ervoor.

Dat is goed nieuws! Heb je daar een link van? Kan er niks over vinden

Tissot Gentleman in de nieuwe dial kleur

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1274071135100.html?gclid=CjwKCAjwvfmoBhAwEiwAG2tqzGHQQU82dTzWrDb3A63N4OZU1TFozrJ9bbj8-Nk1mRy_TRlLY56rURoCea8QAvD_BwE

Wat is dat toch, dat bij afstuderen, bruiloften, geboortes etc die belegen Omega’s worden aangevoerd? Kwestie van smaak uiteraard, en niet lullig bedoeld, maar ik vind het echt voor oudere mensen. Alsof ik een Disney Swatch voorstel, soort 20 jaar afwijking op de doelgroep :grimacing:

Begrijp me niet verkeerd, ergens zie ik het tijdloze wel, en het zijn in hun stijl mooie modellen. Maar de negativo in mij vindt het geen jeugdig model, en vraagt zich af of het er ook aan ligt dat het één van de goedkoopste “A merk” horloges is :speak_no_evil:

1 like

Dit klopt als een bus als ik verschillende horlogemakers mag geloven. Zonde, tissot was ooit een gerenommeerd merk…

Gepost in het verkeerde topic excuus

1 like

Ik heb zelf meerdere Tissot’s en Seiko’s (gehad), en sommige weer doorverkocht.
Voor mij geldt dat ik Seiko meer kan waarderen dan Tissot. Dat zit hem in kleine -maar niet onbelangrijke- dingen. Zoals ontspiegeling van het glas, comfortabelere stalen banden en een geweldig kroongevoel (bij het verstellen of opwinden).

Zoals hierboven ook al opgemerkt: ga eens passen en proberen, dan zul je het beste merken wat voor jou past.

Succes met afstuderen!

1 like

Ha, nu je dat zegt bedenk ik me dat ik zelf een Tissot heb gekregen na m’n afstuderen :face_with_hand_over_mouth: Draait alweer 14 jaar mee!
Hierdoor wel een warm gevoel bij Tissot

Briljant… was m’n rant nog misplaatst ook :grimacing: Maarja, het is er wél uit…

1 like

Die staan gewoon op hun site. Loop je tissot dealer binnen om te passen.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/collection/all-our-watches/t-classic/tissot-prx.html

Dat was inderdaad de eerste plaats waar ik keek.

Ik zie hier geen enkele maat die tussen 35mm en 40mm

80jp8g~2

80jp8g~3

Op topic; je zou eens kunnen kijken voor een Seiko SARB033 of 035. Tijdloos design en mooi op zowel staal als leer.

2 likes

Hallo allen,

Hartelijk dank voor de suggesties, het maakt het er niet makkelijker op! Zoals velen benoemen ga ik maar gewoon passen, stuk voor stuk heeft ieder horloge zijn charmes (een paar daar gelaten, haha).

Ik hou jullie op de hoogte!

1 like

Een master in Life Sciences! En bedankt voor de suggestie, hou ik in mijn achterhoofd voor de volgende thread.

1 like