Mooi horloge ter afstuderen

Had er al iemand “doorsparen voor een Rolex” gezegd?

1 like

Gefeliciteerd met je afstuderen :+1:
Zelf vind ik de Presage het mooist voor op kantoor maar ligt natuurlijk aan het soort studie

Gefeliciteerd!

Heb nog weinig sporty tussen de voorstellen gezien en ook weinig duikers.
Dus hierbij een Citizen Promaster NB6021-17E voor €525,00…sporty maar ook strak :wink:
Succes met je keuze, we horen graag wat het geworden is.

1 like

In een topic met 46 posts? Ik ga voor ja.

1 like

Dat dus, het zijn tijdloze stijlvolle ingetogen dressers. Vintage is in.

Ik zou ook vooral gaan passen zodat je een beter idee hebt over de horloges. Zelf vind ik ook veel horloges mooi, maar sommige zou ik gewoon niet dragen.
Daarom gewoon iets kiezen dat je nu wil en gaat dragen. Dan heb je er ook veel plezier van. Als je een horloge wil om achter 10 jaar te dragen, dan kan je dat dan wel kopen.
Binnen je budget zijn - zeker als je tweedehands ook kijkt - veel leuke modellen te vinden.

1 like

Nog een optie zou Orient kunnen zijn.
Zag dat de “Orient star contemporary date” rond je prijspunt verkrijgbaar is.
https://www.amazon.nl/Orient-automatisch-roestvrijstalen-RE-AU0403L00B-zilver-blauw/dp/B08FXDRDR1/ref=asc_df_B08FXDRDR1/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=617008938139&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1341531038990846783&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010704&hvtargid=pla-1026399981545&psc=1

Staan reviews over op youtube
De star lijn is vergelijkbaar met Presage van Seiko

1 like

Zeker een mooie Oriënt! Alleen heb ik niks met power reserve metertjes.

2 likes

Bulova heeft ook leuke opties, een merk met een lange historie.
Bijvoorbeeld de Bulova Accu-Swiss Automaat, of deze wat kleuriger 96K112 met saffierglas en precies binnen je budget.

Kijk vooral ook op Amazon. Daar heb je een enorm aanbod en krijg je een beter idee over de prijzen. De prijsverschillen zijn vaak fors.

4 likes

Hallo allen,

Bedankt voor de feedback en suggesties. Er staan er zeker een paar op mijn verlanglijstje, dus dank daarvoor!

Uiteindelijke is het de Hamilton King Khaki geworden. De historie van het merk, en de toevoeging van de day complication vind ik enorm mooi. Daarnaast is het gewoon een mooi horloge naar mijn mening! Mijn eerste automatische zwitserse uurwerk :star_struck:

30 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst! Uiteraard zijn we benieuwd naar het verhaal waarom en hoe je tot deze conclusie bent gekomen in een NA topic :sunglasses:

Veel draagplezier

1 like

Mooie keuze!

Ben ook nog steeds zeer content met mijn Hamilton.

1 like

Wat een goede keuze! Heel mooi horloge van een merk met historie. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge zo! Geniet er van :wink:

1 like

Gefeliciteerd. Gaaf horloge!

1 like

Gefeliciteerd! Heel gaaf horloge! :ok_hand:

1 like

Wat een goede en mooie keuze. gefeliciteerd met je eerste automatische Zwitserse horloge!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Op een stalen band doet deze het ook heel fraai.

4 likes

Klopt niet, de Powermatic 80 is even servicebaar als een 2824-2 en ook gewoon af te regelen zij het iets lastiger dan een 2824-2. Doorgaans is service via een onafhankelijke horlogemaker sowieso al dermate prijzig dat je zelfs een 2824-2 beter gewoon kunt vervangen… Voor service ben je bij Swatch zelf vaak het goedkoopste af en die servicen deze horloges zonder problemen en vrij betaalbaar.

@Watch_DR: gefeliciteerd, een mooi tijdloos horloge :+1:

Gefeliciteerd met je NA. Hamilton is een goede keuze :+1:t2: