Mooi horloge ter afstuderen

Mooi, gefeliciteerd :partying_face:

Volgens een horlogemaker die daar gewerkt heeft worden die uurwerken gewoon geswapt, komt geen service aan te pas… maargoed dat betekend inderdaad niet dat ze niet te servicen zijn, enkel dat ze zo goedkoop gemaakt worden dat een nieuw uurwerk goedkoper is dan onderhoud.

@Doriann wauw, mooi! Ik twijfelde inderdaad tussen de metalen band en de leren. Maar de stalen band komt er, zeker na het zien van deze foto.

Heeft iemand nog aanbevelingen voor een tool om banden te vervangen?

Maar ze zijn op zich niet veel goedkoper dan de oudere 2824-2, want ze zijn grotendeels exact hetzelfde. Ik heb van conversaties met de service afdelingen van Tissot en Hamilton wel begrepen dat, wanneer een simpel smeerbeurtje de problemen niet lijken op te lossen, er een nieuw of hersteld binnenwerk geplaatst kan worden. Dit om de omlooptijd kort te houden en omdat er veel service techniekers zijn die eigenlijk geen volwaardige horlogemakers zijn. Dat binnenwerken gewisseld kunnen worden is ook aangegeven op de website als mogelijkheid. Maar dit zou opgaan voor alle binnenwerken, niet enkel voor de nieuwe Powermatic familie. Leden van Watchuseek kregen bij navraag hetzelfde te horen :man_shrugging:

Ik zou voor een seiko presage cocktail time gaan inderdaad :ok_hand: