Mooi nieuws in deze barre tijd: Lorier Neptune III

Het is zojuist aangekondigd; de nieuwe versie van de Lorier Neptune komt eraan.
Op instagram is een teaser van de zijkant geplaatst, het ziet er erg strak uit!
https://www.instagram.com/p/B97IHKhHbfK/?igshid=12gda50uv43pg
Hier het plaatje

Het is overigens niet de eerste keer dat ze de Neptune met updates lanceren. Dit is namelijk de versie 3. Het vorige model, versie 2, had een hogere domed plexi, grotere plaat, betere lume en uiteraard grotere wijzers.
Echter vielen veel mensen tijdens de Kickstarter campagne voor de kleine plaat, het gaf het horloge namelijk een heel unieke look. Ik was daarom benieuwd wat de update naar versie 2 zou doen met de populariteit. Nou, ervaring leert ons dat die er niet onder geeft geleden. Dit is toen ik zelf ook besloot er een aan te schaffen.

Maar wat zijn de updates voor versie 3?
Dit is tot nu toe bekend:

  • een dunnere kast
  • een nieuw kaliber
  • nieuw glas
  • verdere kleinere aanpassingen
  • een nieuwe kleur
  • een nieuwe prijs

Omdat er altijd wat kritiek is geweest op de dikte van de kast, denk ik dat dit een goede aanpassing is. Echter ziet het er naar uit dat extreme domed plexi achter wordt gelaten bij de versie 2, wat ik erg zonde zou vinden. Dit is nog niet bevestigd, ik baseer dit op de foto, volgens de specs is de domed plexi nog redelijk hoog. Het is wel jammer dat er $100 boven op de oude prijs komtā€¦

Wat betreft de volledige reveal en productie datum moeten we nog even geduld hebben. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Om even de specs van de versie 2 en versie 3 te vergelijken.

Specs van de versie 3:

  • Uurwerk: Miyota 90S5 automaat no-date
  • 28800 bph
  • 39mm diameter
  • 47 lug to lug
  • 10,3 mm dik (zonder plexi)
  • 2,4 mm dik plexiglas
  • big crown
  • 200 meter waterdichtheid
  • geborstelde flat-link bracelet met schroefjes
  • $499

Specs versie 2:

  • Uurwerk: NH35 automaat
  • 21600 bph
  • 39 mm diameter
  • 48 mm lug to lug
  • 12 mm dik (zonder plexi)
  • 3 mm dik plexiglas
  • 20 mm lug width
  • big crown
  • 200 meter waterdichtheid
  • superluminova
  • geborstelde flat-link bracelet met schroefjes
  • $399

We zullen nog even moeten wachten voor de alle details en specs van de versie 3, die zouden er zo snel mogelijk aan komen.

Bedankt voor ā€˜t lezen.

19 likes

Met plaatjeā€¦ ben benieuwd naar V3!


2 likes

Bedankt voor de update! Ik ben heel erg benieuwd!

1 like

Ik stond klaar de Gemini te kopen maar die was binnen een paar minuten al uitverkocht. Helaas niet snel genoeg gehandeld op de website toen :sweat_smile:

1 like

Is een miyota uurwerk ā‚¬100 duurder dan een seiko???
Doe mij die 100 euries maar met een seiko uurwerk, zal een stuk rustiger zijn :hear_no_evil:

1 like

Deze of de Hydra staat op de lijst om te kopen. Ik zag dat de Neptune in mei zal komen en de Hydra in juni/juli. Nog even geduld dus.

Overigens wel jammer dat er nog weer een 100 dollar boven op de prijs komtā€¦

1 like

Ja, ik snap de uurwerk upgrade ook niet helemaal. Vind die nh35 prima.

1 like

Ja zo ging het met de V1 en de eerste batches van de V2 Neptune ook. Ze slaan erg aan. Ik heb trouwens het idee dat de nieuwe kast van deze Neptune gebaseerd is op de kast van de gemini, zonder de pushers natuurlijk dan.

dunner en makkelijker in te passen zodat meer verfijning van de case mogelijk is. ook no date

1 like

Dat zag ik ook, ik ben wel benieuwd in hoeverre de productie door gaat Ivm Corona, al neem ik aan dat er niks veranderd. De Neptune is overigens erg aan te raden!

Heb je er zelf ook 1 dan of? De Hydra spreekt mij wat meer aan, omdat ik de looks wat cleaner vind. Vooral de blauwe vind ik erg gaaf.

1 like

Ja, ik heb een Neptune V2.
De hydra ziet er ook heel top uit, inderdaad erg clean. Juist omdat hij zo simplistisch is.

2 likes

Ben benieuwd hoe lang hij en zijn vriendin doorgaan met die handgeschreven briefjesā€¦populariteit van Lorier is enorm. Minimalistisch, rustig, vintage, goede afwerking case, mooie band, geen SEL gaps, kleine lug to lug en geen saffier glaasje. Ik vind het geweldig. Hopelijk blijft Lorier nog wel even bestaan!

2 likes

Goede vraag, nu er steeds meer modellen komen en het aantal batches ook nauwer op elkaar aansluiten zal het steeds lastiger worden. Hopelijk houden ze het nog even vol voor de V3.

1 like

Er wordt op instagram door Lorier tussen neus en lippen door gepraat over een hydra 2, ook met dunnere kast.

1 like

Klinkt als een upgrade! Ik ben zelf erg blij met mijn Falcon, maar een plattere kast en iets kortere lug to lug was daar mooi geweest. Ik ben benieuwd naar de nieuwe kleuren. Ik sta op het punt een Traska Freediver V2 te kopen maar dit is voor mij wel een concurrent.

3 likes

Daar ben ik dan wel weer heel erg benieuwd naar! Ik heb zelf geen instagram. Ik vind het toch erg jammer dat ik het gevoel heb dat ik regelmatig nieuws mis, omdat het daar dan wel wordt neergezet.

2 likes

Die hydra is de gold plated sport/dresser toch? ik heb er ook naar gekeken, maar zoā€™n grote dome plexi op een dresser is een dikke no-go voor mij. ding was 14+mm dik daardoorā€¦ Ik had hem bijna besteld, goud met groene wijzerplaat isā€¦hnnnnngā€¦ dat doet dingen met meā€¦

-edit- nee dat is de Falconā€¦ maar goed. Merk heeft wel heel typisch hun eigen stijl. Retro met modernā€¦

Ik zou de falcon niet zo gauw een dresser noemen. De dimensies kloppen niet voor een dresser, hij is nogal dik inderdaad.

Ja, dit bedrijf post regelmatig op instagram. Ze hebben trouwens wel een blog. Ik zal in dit topic de updates een beetje blijven posten in ieder geval

2 likes