Mooie, betaalbare auto chrono van Tissot

Betaalbare Zwitserse auto chono’s zijn schaars. Onder de € 2.000 is weinig te vinden. Deze Tissot V8 auto chrono is de uitzondering op deze regel. Hij kost nog geen € 900(!) en ziet er ook nog eens erg goed uit, vind ik. Hoe doen ze het toch, daar bij Tissot?:grinning:

Tissot-V8-Automatic-Chronograph-aBlogtoWatch-13

http://www.baby-watches.com/detailed-review-tissot-v8-automatic-chronograph-watch.html
(ja, beetje vreemde URL, maar wel een review)

4 likes

Persoonlijk vind ik die sub dials te dicht op elkaar zitten.

4 likes

Wat is nu een beter uurwerk deze 5100 met ik meen plastic onderdelen in het uurwerk of een VJ7750 ?

Dan zou ik toch nog een paar tientjes bijleggen en voor deze prc 200 gaan:

Hebben beiden het van de Lemania 5100 afgeleide C01.211 kaliber en die hebben ondanks hun befaamde afkomst niet zo’n beste reputatie. Geen idee of dat alleen komt doordat ze de nodige plastic onderdelen hebben of dat ze gewoon vaak kapot gaan. 7750 staat als hoogwaardiger te boek maar is ook veel duurder.

1 like

Vorig jaar een hamilton met v7750 voor 500€ in Roermond :wink:

Da’s geen geld; gekocht?

Nope, niet mijn ding. Maar over het algemeen zijn v7750’s toch ook afhankelijk van het merk etc voor een stukje onder de 1000 te vinden?

Zou best kunnen, maar een erg gewild merk en model heb je dan niet denk ik. :thinking:

Er staat nu een hele mooie nieuwe Raymond Weil ( 7730-STC-60112 ) & VJ7750 )) te koop
voor circa € 650,–. En NEE niet van mij !

1 like

Ik denk dat @koekoek hier nieuw bedoelt. :thinking:

Niet per se. Maar mijn punt was dat er onder de 2000 euro genoeg te vinden is qua chrono’s en zelfs onder de 1000 euro.

Oh dat zeker; ik heb een semi-vintage Tissot met 7750 gekocht voor 260 Euro. Alleen was het servicebeurtje vervolgens bijna net zo duur. :grin:

1 like

O.k., vind dit niet echt storend. De dials op 12 en 6 domineren in de layout. Vooral bij de reverse panda, die ik denk ik ook het mooist vind.

PRC vind ik toch een stuk minder fraai. Maar smaken verschillen, natuurlijk.

1 like

Ik heb het dan over nieuw, bij de dealer.

Inderdaad smaken verschillen, geen punt ook. Mijn favoriet blijft overigens de PRS516 van Tissot, maar die automaat chrono kost het dubbele van de V8… :disappointed_relieved:

1 like

Ja, PRS516 is geweldig, maar de chrono is inderdaad wat aan de prijs. Heb zelf de 3 wijzer automaat, in blauw.

2 likes

Deze maand is het een jaar geleden dat ik m’n Tissot PRC 200 Chronograaf Automaat kocht.

Het van de Lemania 5100 afgeleide uurwerk bevat inderdaad enkele kunststof (Delrin) onderdelen, evenals het origineel. Dit uurwerk staat niet bekend als storingsgevoelig, maar juist als een robuust Caliber.

Mijn PRC 200 heeft het nodige al doorstaan in het afgelopen jaar en loopt uitstekend. Volgens het “boekje” mag het een afwijking van 6 seconden per dag hebben, maar in de praktijk loopt het nauwkeuriger.

Het oorspronkelijke Lemania 5100 uurwerk met de “kunststof Delrin” onderdelen zit ondermeer in de Speedmaster “Holy Grail” uit 1987/1988, deze horloges zijn in mooie staat momenteel €15000,00 tot € 20000,00 waard!

Dus een fijne nieuwe Zwitserse chronograaf voor ongeveer €900,00 (adviesprijs).

10 likes

Geen Tissot maar wel betaalbare en een Zwitserse chrono:

3 likes

Idd, ik meen bij swatch horloges voor het eerst geïntroduceerd een aantal jaren geleden.

Dan prefereer ik ook liever een 7750. Desnoods van https://www.steinhartwatches.de/en/chronographs.html :wink:

2 likes