Mooie horloges… die je niet mooi vindt (aka de knuppel in het hoenderhok)

Met name de witte uitvoering, zo’n flets geheel.
De zwarte vind ik nog wel redelijk.

3 likes

Naar mijn mening geldt dat ook voor de:

Airking:

Yacht-Master II:

Cellini:

SkyDweller:

Daytona:

Over knuppel in hoenderhok gesproken :sweat_smile:

16 likes

De kippen zullen wel gaan kakelen :rofl:

2 likes

Inmiddels al aardig wat horloges verder en er is 1 type waar mijn blik letterlijk op afketst, zo gruwelijk niet mijn ding en dat zijn die vierkante gevallen met Romeinse cijfers, Cartier heten die geloof ik.
Een enkele 4kante Bell&Ross kan ik wel hebben overigens.
Simpele field-watches met datum, dat is wel mijn ding.

2 likes

Grappig, ik vind de Polar één van de weinige mooie Rolex horloges.

7 likes

De Cellini (in het blauw dan) en deze vallen goed mee inderdaad. Al zou die nog mooier zijn zonder die datumpuist, en dan is het eigenlijk al 90% een Seiko qua uitzicht. Wat een compliment is, al kan dat door de groene brigade wel anders bekeken worden. :grin:

1 like

Och jee, deze lijst is veel te groot. Hier een kleine greep:

• Alles van Hublot, man, hier krijgt zelfs Stevie Wonder pijn van in zijn ogen
  • Skeleton horloges (zonder enige uitzondering)
  • Rolex. Hier heb ik eigenlijk nog nooit één gezien die ik mooi vind. De Millgauss was er bijna…totdat iemand bedacht dat die secondewijzer een fantastische toevoeging zou zijn…
  • Patek Philippe heb ik ook nog nooit kunnen betrappen op een mooi ontwerp.
2 likes

Je schrijft hier 3 merken af zonder uitzonderingen waarvan er 2 toch wel veel verschillende modellen hebben op de markt gebracht. Ben oprecht benieuwd wat je wel mooi vind dan.

2 likes

Terechte vraag. Ik schrijf de merken Rolex en PP overigens niet af, heb alleen zelf nog nooit een mooi exemplaar gezien. Als de Milgauss een rechte secondewijzer had gehad, had ik die zeker wel mooi gevonden.

Goed, wat ik mooi vind zijn bijvoorbeeld de volgende horloges:

Overigens bezit ik geen enkele van deze voorbeelden, maar vind ze gewoon erg mooi.

3 likes

Moet nu wel toegeven dat je me hebt doen inzien dat ik niks van één bepaald merk leuk vind door me een meistersinger te tonen, maar zelf dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Aqua-terra is erg leuk, voor mezelf te vergelijken met een datejust 36 in groen

En is bahaus je ding…
35_001

Kortom, er zijn zoveel referenties die kunnen verrassen dat een volledig merk afschrijven me wat hard lijkt.

Het zijn toevallig ook vaak de erg populaire mainstream merken die volledig afgeschreven worden, wat me doet vermoeden dat die eerder afgeschreven worden door het gevoel wat bij het merk komt kijken dan door het design van het horloge zelf. En dat laatste bedoel ik niet specifiek op jouw @TAFKA_TL3 maar eerder algemeen als ik dit topic doorlees.

7 likes

Bijna alles van Rolex, zeker als het met goud is. De meeste Tudors doen daar nog een schepje bovenop.

2 likes

Ik moet toegeven dat ik met merken als PP en Rolex ook niet zo veel heb. Maar dat is meer gevoelsmatig. Zo heb ik persoonlijk ook niet zo veel met Mercedes, wat niet weg neemt dat ik sommige modellen best aardig vind. Absoluut geen diskwalificatie op welke manier dan ook.

Van de door jouw getoonde Rolex is die pukkel (in mijn ogen) erg jammer. Zonder had ik dit inderdaad een mooi exemplaar gevonden. En voor de PP geldt, I stand corrected. Deze vind ik absoluut mooi.

Maar inderdaad, zo veel mensen, zo veel wensen en gelukkig maar dat smaken enorm verschillen. Dat maakt deze hobby ook zo mooi.

2 likes

Het Grote Topic der Vooringenomenheid lijkt het wel.

Dat gezegd zijnde, ik vind echt geen enkele Seiko mooi :rofl::upside_down_face:

5 likes

Speelt uiteraard een rol, maar dat geldt net zo goed voor “mooi vinden”. Bij topics over wat we het mooist vinden scoren de dure merken altijd hoog, terwijl er vaak op z’n minst de nodige “aquired taste” horloges bij zitten. Een goedkoop merk maakt in zo’n topic totaal geen kans, hoe mooi een horloge ook is :sunglasses:

6 likes

Wat grappig zeg, het lijk wel of ik naar mijn bookmark balk kijk, waar alle horloge met potentie voor mij staan.:rofl:

3 likes

Niet helemaal waar…
Onlangs is er een best uitgebreide verkiezing van het mooiste horloge van het forum gehouden.
Honderden inzendingen.
Daar kwamen, als ik me niet vergis, 57 genomineerden uit.
Daarvan werd onderstaand horloge 15e.
Dat is dus het op 14 na mooiste horloge van het hele forum.
Gekozen door alle leden gezamenlijk.
Als je 100 euro meebrengt ben ik er vrij zeker van dat je er eentje vindt.

5 likes

Da’s waar, die was ik even vergeten :blush:
Al was het wel een beetje de uitzondering die de regel bevestigt, alles wat erboven stond was al gauw een factor 50 duurder :grin:

3 likes

Helemaal waar natuurlijk.
Net als wat eronder stond…
Was natuurlijk ook een beetje een grap om deze in te sturen, maar ook wel bedoeld om een statement te maken.
En nog steeds vind ik de uitslag wel veelzeggend

2 likes

FTFY :joy:

2 likes

Absoluut; het kan dus wel :grin:

2 likes