Mooie horloges… die je niet mooi vindt (aka de knuppel in het hoenderhok)

Nee maar soms is het wel fijn om te delen dat je iets niet snapt of iets erg lelijk vind en waarom je iets niet mooi vind en dat je hoopt dat iemand anders je dan kan vertellen waarom die het juist wel heel mooi vind… Ik vind dat altijd heel leuk wanneer iemand gepassioneerd kan vertellen waarom hij of zij iets geweldig vind… maar dan is het soms ook fijn om uit te leggen waarom je iets heel lelijk vind… Alleen roepen stom en lelijk is stom en lelijk. motiveren is het woord.

2 likes

Ja dat is een goeie, ik vindt weinig horloges echt lelijk, ik vind wel veel horloges oersaai….

Ik snap ook de afkeer van de Santos niet, klassieker, uniek ontwerp, eigen smoel en rijke geschiedenis…

Nu we toch bezig zijn…Franck Muller snap ik oprecht niet :dizzy_face:‍:dizzy:. Niemand heeft zo’n ding. Wat is het bestaansrecht?

2 likes

In zijn algemeenheid dress watches…Er zijn er wel
enkele die ik mooi vind/mooi zijn maar vind ze toch vaak saai…vooral als ze ook nog geïntegreerde band hebben.

3 likes

Ik kan er ook maar niet warm van worden. Vooral de chrono’s niet. Ik krijg er altijd een beetje een Hublot-gevoel bij…:sweat_smile::grimacing:

2 likes

Je weet dat een Tissot PRX op geen enkele manier aan de kenmerken van dress watch voldoet? :grinning_face_with_smiling_eyes:

14 likes

Dit dus. Het is een of ander raar idee dat alles wat geen chrono/duiker/flieger is maar “dress” is…

6 likes

Aangezien jij het geen dress watch vind zal dat wel zo vastgelegd zijn…

1 like

Ik krijg in dit “haat en nijd topic” beetje het gevoel dat sommigen die het niet betalen kunnen het dan maar lelijk vinden.

3 likes

Mwah, smaken verschillen.
Als ik een ton kreeg om stuk te slaan had ik gewoon andere merken om naar te kijken dan Rolex / AP etc.

Ik gun iedereen die ze heeft die horloges, maar nee. Hoeft voor mij niet.

2 likes

Er zijn boeken over etiquette.
Als jij geen zin hebt je daaraan te houden is dat uiteraard je eigen keuze.

Dat maakt een sportief horloge met geïntegreerde band nog geen “dress watch”.

7 likes

Ben idd superjaloers op iedereen met een Richard Mille

4 likes

U riep te drukke wijzerplaat?

Of vol voor Überkitsch variant:

Deze vind ik dan weer zo zo over de top dat hij weer mooi wordt (of ik heb gewoon een veel kitscherige smaak dan ik eigenlijk wil toegeven :wink: )

Verwijzingen naar de Speedmaster ‘Moonwatch’ historie / heritage vind ik altijd een beetje suf: alsof de NASA in 1969 een aanhangwagen vol met Speedmasters achter de raket heeft gehangen en je een horloge krijgt dat daadwerkelijk de ruimte in is geweest. Sure… :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Fijn dat jij je ingelezen hebt.

Geen zin om met jou zo’n onzinnig discussie te voeren.
Ook in dit geval is de wereld in twee kampen verdeeld.

En ik vind het een dress watch…

2 likes

Doe je nou een RLC’tje? :wink:Het aloude afgunst-argument? Misschien gaat het voor een enkele verstokte calvinist op, maar ik heb het gevoel dat dat ruimschoots wordt goedgemaakt door degenen die een duur horloge ophemelen omdat het duur is. Hele meutes staan opeens te juichen, want het moet wel prachtig zijn, toch?

Bovendien zijn er genoeg goedkope horloges die lelijk gevonden worden maar waarover vanzelfsprekend geen discussie ontstaat (G-shock uitgezonderd).

7 likes

Het ene kamp weet wat een dress watch is en het andere kamp denkt te weten wat een dress watch is. :slightly_smiling_face:

15 likes

Fijn…hier een sticker voor jou :red_car:

1 like

Ik heb dit met deze Alpinist. De combinatie van kleuren en de datumpuist maakt het helemaal af voor mij :face_with_thermometer:. Op een meeting de grijs/blauwe gezien die ik niet vond ik wel gaan(zonder datumpuist)

3 likes

Rustig, iedereen heeft een beetje gelijk. Het is geen dress watch maar kan en mag wel als zodanig gedragen worden. De Tissot PRX valt namelijk in de categorie “Beach to Boardroom” en mag dus bij elke gelegenheid gedragen worden. Net als bijvoorbeeld een IWC Ingenieur.

4 likes

De figuren die het echt niet willen of kunnen begrijpen en de rest.

Fijn dat je helder maakt waar je staat.

2 likes

Ligt eraan wat voor een pols.

1 like