Haat liefde met deze verrassend weinig gehoorde in dit topic, de Tag Heuer Monaco. Meestal zorgt die wel voor wat verdeeldheid met z’n vierkante tafelklok (🫣) aanzicht.
Hoewel ik niet uitsluit dat ik 'm ooit in een opwelling nog eens aanschaf (en dan een week later weer helemaal niks vind ), staat ie voor mij eigenlijk wel altijd in het Meh lelijk rijtje.
Leuk topic Dizono, ik snap je vraag volkomen maar gelukkig dat smaken verschillen. Wat ik de laatste tijd veel voorbij zie komen is de Speedmaster en ja daar heb ik dus totaal geen klik mee. Waarom, weer een chrono met een te drukke wijzerplaat en daar zal ik dus echt niet zoveel geld voor neertellen.
Wil natuurlijk alle bezitters van de Speedmaster niet beledigen, het is gewoon een kwestie van Smaak. Maar goed dat geldt voor meerdere chrono’s die peper duur zijn. Ik heb er wel een paar maar die kosten i.m.o niet zo duur, dus zie die meer als leuke aanvulling in mijn collectie en draag ze natuur. Hetzelfde heb ik ook met de daytona, die zou ik ook nooit voor dat geld kopen.
Laat natuurlijk wel even buiten beschouwing de kwaliteit van die horloges, gewoon een kwestie van smaak en wat je er voor over hebt.
Zo heb je ook de Richard Mille, die zou ik dus ook nooit kopen, al heb ik al het geld van de wereld. Maar zo zijn er wel meer horloges hoor die totaal mijn smaak niet zijn, maar zal nooit een horloge van een ander afbranden. Tenslotte is het een kwestie van smaak en wat je ervoor over hebt.
En natuurlijk wens ik een ieder met zijn/haar horloge veel draagplezier.
Dat gevoel heb ik dus heel sterk met die Steve McQueen marketing van TAG Heuer. Mooi model hoor die Monaco, maar dat eeuwige uitmelken van die acteur die toevallig een Heuer om z’n pols had in die film…
We zijn hier toch voor de horloges niet voor de sfeer . Ik hoef niet te weten wat iemand lelijk vindt. Er is al zoveel negativiteit in de wereld. Ik ben het volkomen eens met @Fate_Amenable_To_Change
Beetje van beide eigenlijk, maar goed de daytona ice vind ik niet lelijk maar niet iets waar ik echt warm voor zou lopen, zeker niet gezien de prijs. Pfff eigenlijk best wel een lastig topic om alle horloges die je echt niet mooi vindt te benoemen, maar neem daarin ook de prijs in mee. Ik stel mijzelf de vraag, vind je dit nu een heel mooi horloge en de prijs waard. Maar goed blijft een kwestie van smaak. Weet dat ik genoeg horloges heb, die anderen weer niet mooi vinden of de prijs niet waard. Moet kunnen toch .
Maar ik heb maar 3 foto’s geplaatst en echt die Richard Mille vind ik dus qua looks echt lelijk , waar anderen weer een moord voor zouden doen. . Ben hem ook nog niet op het forum tegen gekomen, te duur of te lelijk?
Nee hoor, zeker niet vloeken in de kerk. Het is gewoon jou smaak niet (ook niet mijn smaak), maar dat heb ik bij alle horloges met zo’n kast. (sorry Chris en Jurk ). Maar als liefhebber van horloges, respecteer ik een ieder zijn smaak. . Maar zoals @Fate_Amenable_To_Change al vaker heeft aangegeven, verandert met de jaren soms ook je smaak, net als bij groenten
Cartier Santos en overtreffend nog de Cartier tank met dat rare fopspeen kroontje in die damesmaat.
Trouwens, eigenlijk wel elk rechthoekig/ vierkant horloge. En bijna elke zwarte duiker met daarop dan ook nog eens een zwarte bezel.
En elke duiker met van die enorme lumedots.
En wijzers die gebaseerd zijn op een verkeersbord
Oeps, punt gemaakt Chris. Ben ook zo’n type die het zoeken hier soms lastig vindt, en dan ook nog reageert in dit topic . Maar helemaal met je eens, het zal altijd een open deur zijn/blijven. Smaken verschillen en veranderen met de tijd . En dan denk ik vooral aan je Santos, benieuwd hoe ik er over een paar jaar tegen aan kijk. Maar zal er geen topic over maken, beloofd
Merk op dat ik wel mee ben gegaan in de teneur. Een klein beetje maar. @Tompj noemde dat 180 graden draaien, maar ik noem het eerder dualiteit. Want net zo als ik een beschaafd gesprek zou willen zien, vind ik het ook geinig om met een borrel in de hand wat te rellen, zeg maar. Soms tegelijkertijd.
Kijk, ik blijf 'm supercool vinden, en hij is rete-comfortabel. Ik moet echt nog eens van m’n Squale 1521 af, want te groot. Ik vermoed niet dat ik 'm in dit leven zat ga zijn, de Santos.
Wat anderen er dan weer van vinden? Ik vind het allemaal prachtig. Gek worden van de scheve schroefjes overal? Dikke prima. Helemaal stuk gaan omwille van die rare Yildriz dop? Mag allemaal. Klagen dat de band geen snelverzet heeft? Ook goed. Roepen dat het een verkapt wijvenhorloge is? Seksistisch, maar allemaal OK. Mijn kijk gaat er niet van veranderen.
Die Richard Mille horloges… ik denk altijd: " ik begrijp het waarschijnlijk niet".
Het zal wel aan mij liggen. “Ik volg niet wat de designer me wil vertellen”, “Ik zal er wel niet slim genoeg voor zijn”.
Ik zie het zo ook een beetje als met kunst. Sommige werken vind ik fantastisch en met andere werken heb ik helemaal niks. Kan zijn dat ik het niet begrijp en het kan zijn dat iets mij niet raakt, niet ontroerd, niet opwindt, niet behaagt, waar op dit forum ook wel eens naar verwezen wordt als: “Het klikt niet” of “Ik voel de klik niet…” etc. Zonder dat de kunstenaar daar slecht van word in mijn opinie of de horloge designer in dit geval.
Dat is het. Natuurlijk ik ben ook wel eens geneigd te zeggen dat sommige dingen die ik heel lelijk vind ook meteen heel erg slecht zijn en ook heel erg stom zijn… maar da’s in sommige gevallen alleen maar waar. Bijvoorbeeld wanneer een heel erg wanstaltig horloge ook nog eens heel erg slecht blijkt te zijn dan hebben we te maken met een zogenaamd schijtkokkie of een een heel ondeugdelijk en abject pols’orloge…
En als multimiljonair kun je sommige dingen ook gewoon lelijk vinden maar wanneer je straatarm bent precies hetzelfde. Het enige verschil is dat iemand met heel veel geld zich soms express wansmaak wil en kan veroorloven… of zich er niet van bewust is dat ie een wanstaltig gevoel voor esthetiek heeft… je weet het nooit…
Aldus Fredje…