Mooie uurwerken met zichtbodem tot 5000

Beste HF ers,

Op hf zie ik al dat geweld langskomen van Lange, JLC, Vacheron met bijbehorende pracht uurwerken. Dus ook met zichtbodems.

Maar is er tot laten we zeggen 5000.- ook nog iets bijzonder moois te kijk?

Show ze maar, die mooie stukken die aan de achterkant net zo mooi zijn als aan de voorkant.

2 likes

Nomos en Grand Seiko! :heart_eyes:

9 likes

Deze is ver onder de 5000, de mido baroncelli III heritage, makkelijk te koop onder de 1000 en ik heb ze wel eens voorbij zien komen voor minder dan 500€.

Dit is de glashutte panomatic lunar, die volgens mij wel eens te koop is voor iets meer, dus net niet onder de 5000 maar wel in de buurt. Veruit de gaafste zichtbodem die ik heb gezien onder de 10k.

6 likes

Omega heeft in bijna elke lijn wel een versie met zichtbodem en heeft zeer verzorgde uurwerken. Niet versierd zoals een Lange, maar dat is een ander budget.

Mijn eerste uurwerk, een Tissot Powermatic 80 had ook een zichtbodem. Uiteraard niet zo mooi versierd als luxe merken, maar je hebt ze in alle prijsklasses…

Ik zou hier geen ander merk durven noemen dan Grand Seiko. Een high beat of Spring Drive kan je met een goede kortingsactie onder de 5000 vinden. Prachtig gedecoreerd en enorm accuraat!!

5k voor een Panomaticlunar lijkt me wat te optimistisch ingezet. Als we het over nieuwprijs hebben, is rond de 7k wel zo’n beetje het minimum. Maar dat is inderdaad redelijk ‘goedkoop’ voor de kwaliteit die je krijgt.

Ja nieuw klopt. Ik zie ze online wel langskomen in zeer goede staat voor tussen de 5 en 6. Maar wilde hem toch even noemen vanwege het prachtige uurwerk

Erg leuk zo ! Doet nomos het toch goed!

1 like

Ik wilde ook Nomos zeggen!

6 likes

De Ketelaars nr 6

image

8 likes

Omega Speedmaster Professional Moonwatch Sapphire Sandwich? Met een Lemania chronograaf uurwerk dat ook de basis vormt van verschillende vintage Patek Philippes of Vacheron Constantins. :sunglasses:

Foto is van het internet

5 likes

Een simpele seamaster :sunglasses:

9 likes

Of de Grand Seiko Snowflake Springdrive

6 likes

@Royal_Roy gaaf om te zien!
Ik heb nog wat smaken toegevoegd.

16 likes

Mooi zeg, wat voor uurwerk gebruik je meestal?

1 like

De Eta6497

Man man man. Wat is de afwerking van die N. 26 toch mooi zeg :kissing:

1 like

Dit is nieuw voor mij! mooi werk zeg

1 like

Duitsers hebben mooie uurwerken voor dat bedrag :v:t4:

1 like