Mooie wijzers, hebben jullie dat nou ook?

Ik kan wel eens spannend worden van een horloge door de wijzer(s) die er op zitten. Ik zag bijvoorbeeld net deze chrono op eBay met deze erg mooie secondewijzer:

De urenwijzer op mijn Union is ook één van de belangrijke aspecten dat ik het zo’n mooi horloge vind:

Èn de Strella/Sekonda Chrono’s, net uitvoerig besproken, doen het daarom ook voor mij:


Foto van Paul K. gepikt.

Hebben jullie dat nou ook wel eens? Horloges waarvan je de wijzer(s) zo mooi vond dat dat misschien wel dè of een rede was het horloge aan te schaffen? Of zijn er horloges met wijzers die zo mooi zijn dat je het daarom zou willen hebben?

het werkt wel andersom bij mij, soms vind ik een mooi horloge op het net,maar zitten er rare lelijke wijzers op,die koop ik dan dus niet,of bied er niet op.
éénvoudige stalen geblauwde wijzers vind ik meestal het mooist op een witte wijzerplaat.
en grote chrono sekonde wijzers zoals op deze Poljot /kirowa? is 30mm lang, en de minuten- en uurwijzers zijn ook best fraai.

groet André

ik vind de wijzers zeer belangrijk, ze kunnen er voor zorgen dat klok super is of net niet.

ik vind de wijzers op mijn eberhard altijd wel een groot pluspunt van de klok

Speelt bij mij dus ook best wel een rol, een strela zie ik dus het liefst met de op de foto van Paul getoonde wijzers, echter ik heb destijds voor de Buran Skylark gekozen vanwege de typische combinatie wijzerplaat/lichtgevende zwaardwijzers/ Al mijn Poljot chrono’s hebben grote lichtgevende wijzers met grote lichtgevende cijfers behalev mijn Basilica en mijn Buran Saphit Mond die hebben Brequet wijzers maar ook hier is het de combinatie die het doet.

Aejay

Ik kwam deze tegen. Een Raketa met “Sun/Moon” wijzers

Kan ik het wel mee eens zijn. Is 1 v.d. dingen die me aantrokkken in de RT Airspeed XL

als mede in de RXW Plasmir Milgraph die ik net gewonnen heb



(niet mijn pols :slight_smile: en er zijn ook modellen zonder lumina op de secondenwijzer)

Ja, die vind ik dus daarom super. Deze staat bij Kevin van http://nl.SomeTimeago.com te koop (ik zag 'm toevallig gisteren), alleen vind ik 'm daar iets te duur voor de lol (55,-).

De Favre-Leuba Bathy, die overigens erg hoog op mijn wishlist staat, heeft ook zo’n aantrekkelijke wijzer. Deze staat momenteel op eBay, ik denk dat ik een bod uit ga brengen!

Toch niet van wege het oranje gevoel??..

Wijzers geven wel of niet de juiste uitstraling aan een horloge… bij Chrono’s wordt dit vaak nog versterkt mede door de indeling op de wijzerplaat en eventuele opties… (bijv. Festina)

Was voor mij dus indedaad reden om hem te kopen.

Arjay

Nee, vanwegen het zeldzame!

Is die Bathy een automaat met dieptemeter???
Nog nooit gezien als dat zo is. Zou een fraaie toevoeging aan het rariteitenkabinet zijn.

Die Raketa had ik inderdaad ook gezien bij sometimeago.

Dat is die zeker… ik ken e’m helemaal niet, wel een gaaf klokje

Ik vind het ook belangrijk de wijzers. Henrik die strela doet het voor mij zeker. En Nivelacuso leuk die sun moon wijzers …vind het wel een creative oplossing van de maan.

Hebben jullie de piaget gezien op de voor pagina van de laatse 00 die heeft volgens mij iets heel bijzonders aan de wijzer zitten.

P.S. prachtig die wijzerplaat van Union.

ZEKER ! :slight_smile:

by the way,

de union zoals afgebeeld , vind ik super telkens als ik hem voorbij zie komen moet ik er even naar kijken (tu)

Ik heb alleen (beperkte) info over de bathy 15 en 50, die zouden een Peseux 320 handopwinder moeten hebben met inderdaad een dieptemeter. Omdat het horloge geen centrale seconde heeft kon men het minutenrad doorboren en zo achter het uurwerk een dieptemeter-membraam aanbrengen die aan de voorkant uit het uurwerk komt.

Vwb die Poljot, ik was bij dezelfde persoon waar ik de Sekonda heb gekocht op deze lot aan het bieden. Raad een waarom? :smiley:

Omdat ik de afgelopen dagen in Deutschland was (niet naar de/een wedstrijd) heb ik de veiling op twee pond gemist. Jammer, zeker omdat de verzendkosten samen met de sekonda zouden kunnen worden gedeeld.

A. om je verzameling weer eens drastisch uit te breiden
B.de Rolex kroon
C.als verrassingspakket
D. voor die Patek in het midden

Groet, André

Uhh,
heeft het soms met die Raketa Retro te maken die er tussen ligt?

Arjay